vad har jag ett ylletäcke till?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare knasan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 181
K

knasan

Hjälp, jag köpte ett ylletäcke! Det var sååå snyggt och "bara" 70% av priset (men ändå nästan 400:- puh!).
Frågan är: vad ska jag ha det till? Jag har några islandshästar på lösdrift men ingen rids eller svettas. Behöver jag beskriva hur mycket päls de har?

Sv: vad har jag ett ylletäcke till?

Skänka det till mej? Har en klippt stackare som behöver värmas :angel:

Var lite nöjd med att du köpte det:laugh:! Jag köpte inte det jättesnygga marina ylletäcke med röd vit passpoal som fanns på lantmännen för typ 300 (istället för 1000) och jag ÅNGRAR det verkligen.

Det kan väl vara skönt för pållen OM den skulle råka bli svett någon gång :D.

/AA

Jag köpte 2 st förra året båda marinblå, det ena med guldfläta, det andra med röd/vit passpoal, använder dom som transporttäcken vid träning och tävling, aldrig som svetttäcken i boxen... Dom blir förstörda av alltför många tvättar, samt inte lika snygga efteråt:cry:

Jag har haft ylletäcke i flera år och använt det främst som svetttäcke. Tvättar det några gånger per år i ylleprogram och det har hållit sig fint!
Älskar ylletäcken just för att de alltid värmer.

Använder Cooler täcken när dom är svettiga direkt e träning/tävling el fleecetäcken som transporterar bort fukten snabbare än ylletäcken. Ylletäcken är super i transport etc när man tränat och tävlat pga att dom transporterar bort fukt samt håller hästarna varma när man inte har möjlightet kanske att byta till annat pga många hästar på lastbilen...

Du ska ha det till att titta på!

Har nog kommit att bli mottot här i stallet. Vi köper grejer i princip nonstop och staplar på hög. Våran ständiga fråga är; "Vad händer om det kommer in en till i stallet?" :rofl:

Jag vill gärna ha det.....om det går bra?;):D

Nejnej, mössen sköter katten om. Rund och go.
Fast, om sakerna bara ligger och ingen använder dem = ingen upptäcker hålen. ;)

Egen Erfarenhet...:(, Därför skrev jag inlägget... Nytt Equalityline Ull skrittäcke som inte användes på ett par månader (Helt nytt, men det var för varmt ute), som mössen "smakat" ett hål på 40*40cm:devil:

Egen Erfarenhet...:(, Därför skrev jag inlägget... Nytt Equalityline Ull skrittäcke som inte användes på ett par månader (Helt nytt, men det var för varmt ute), som mössen "smakat" ett hål på 40*40cm:devil:

Ring skadedjursbekämparna! :devil:
Vi har lådor både högt och lågt, ingen går säker i Godby inte! :angel:

Har Anticimex flera ggr/år:devil: Men dom små djävlarna är smarta:eek: "Ser du en, har du 10, sa "gubben" som var ute sist, samt att dom föder en kull i månaden...:crazy: Stallkatten är mätt och fet och grejorna måste vändas/röras flera ggr/vecka även om dom inte används i Låsta garderober...Det räcker med en glipa på 0.5 cm så Pressar dom sig in och "goffar" och bygger små bon av allt Ulligt material, :devil:

Jag köpte 2 st förra året båda marinblå, det ena med guldfläta, det andra med röd/vit passpoal, använder dom som transporttäcken vid träning och tävling, aldrig som svetttäcken i boxen... Dom blir förstörda av alltför många tvättar, samt inte lika snygga efteråt:cry:

Tvätta 30 grader går finfint - jag fick med ett ulltäcke av bra kvalitet när jag köpte hästen för 4,5 år sedan (hon hade redan haft det i ca 1 år då) och det har jag använt både som svettäcke + innetäcke hela tiden och tvättat massor med gånger och det ser fortfarande som nytt ut:)

Mina ylletäcken är rätt tunna och man ser hur de suger upp svetten som lägger sig utanpå yllet. Använder inte fleece, det blir så lätt elektriskt. Min häst promenadrids bara och tränas inte och transporteras sällan så det är inte ofta jag har behov av svetttäcke.

Jobbigt!

Här ligger alla grejer helt öppet och mössen behöver bara anstränga sig lite för att komma upp till alla mysiga filtar och diverse, men än har vi inte hittat något som inte har varit rent skräp. :)

Var lite nöjd med att du köpte det:laugh:! Jag köpte inte det jättesnygga marina ylletäcke med röd vit passpoal som fanns på lantmännen för typ 300 (istället för 1000) och jag ÅNGRAR det verkligen.

Det kan väl vara skönt för pållen OM den skulle råka bli svett någon gång :D.

/AA

Det köpte jag :p
så nu har jag fyra ylletäcken :angel:

Ja, ska man inte ha det att titta på så kan man ju göra som frusna jag, slänga täcket över sadeln så värmer det rumpan så gott när man skrittar ut i kylan :laugh:

Har ett ursnyggt rött ylletäcke som jag köpte för...6 år sen,det är så fint så det ligger bara o vilar :D. Han är SÅÅÅ fin i det men han är också en skitgris både inne o ute :crazy:

Jag förvarar alla mina ca 20 täcken som aldrig behövs i fodertunnor! Där kommer inte mössen åt!:laugh:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 151
Senast: Mint
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 616
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur