Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bättre driftssäkerhet, nybilsgaranti. Betalar helt enkelt för att den ska funka. Jag är ingen mekaniker och maken blir lika bedrövad varje gång han måste göra något i vår äldre andra bil.En fråga till er som köper nya bilar - VARFÖR köpa helt nya bilar?
Nja, Vår bil med tre år på nacken är inte nere i halva inköpspriset ännu, 20-30 tkr är nog mer rimligt i värdetapp när du kör ut bilen från firman.Bara att köra bilen ut från butiken gör att bilen sjunker nästan hälften i värde... Varför inte köpa 1-2 år gammal bil istället som inte sjunker så drastiskt i värde om ni nu vill sälja den?
En fråga till er som köper nya bilar - VARFÖR köpa helt nya bilar?
Bara att köra bilen ut från butiken gör att bilen sjunker nästan hälften i värde... Varför inte köpa 1-2 år gammal bil istället som inte sjunker så drastiskt i värde om ni nu vill sälja den?
Bättre driftssäkerhet, nybilsgaranti. Betalar helt enkelt för att den ska funka. Jag är ingen mekaniker och maken blir lika bedrövad varje gång han måste göra något i vår äldre andra bil.
Efter ett gäng bilar som haft några år på nacken, som vi säkert har haft mer otur än de flesta med räknade vi ut att kostnaden för en nybil inte skulle bli så mycket mer så att det var värt alla dyra verkstadsbesök.
Jag använder privatbil i tjänsten och vill ha en bra bil att kuska norrlandskusten med, jag har även en bilförmån från jobbet.
Nja, Vår bil med tre år på nacken är inte nere i halva inköpspriset ännu, 20-30 tkr är nog mer rimligt i värdetapp när du kör ut bilen från firman.
Visst är det dyrt med nybil, men ack så skönt om något skulle strula att bara kunna köra in den på garantin. Nu börjar vår bil bli några år, den får hänga med så länge den sköter sig.
*kl*
Subaru Legacy -05
ca 70 000 - 75 000:-
För tillfället är det sambon som står som ägare men jag ska köpa den av honom då han ska köpa ny bil. Den är riktigt stabil och bra vinter- och dragbil. Allt i allo helt enkelt. Super nöjd med den, när sambon köpte den kostade den 170 000 - 175 000:-![]()
En fråga till er som köper nya bilar - VARFÖR köpa helt nya bilar?
Bara att köra bilen ut från butiken gör att bilen sjunker nästan hälften i värde... Varför inte köpa 1-2 år gammal bil istället som inte sjunker så drastiskt i värde om ni nu vill sälja den?
Tja, den har gått mellan 16 000 - 17 000 om jag inte minns fel, vet att sambon eg ville ha 90 000 :- för den när han var på väg att lägga ut den själv och jag har för mig bilhandlare ville byta in den mot ett värde av ca 70 000 :- men det var ju någon månad sen så priset kanske har ändrats vad vet jag. Hänger ju inte med i svängarna riktigt.![]()