Vad har ni för byxor när ni rider?

Mirre

Trådstartare
Kläder kan väl räknas till utrustning va? :p

Så, vad rider ni i?
Jeans, ridbyxor osv?
Vilket föredrar ni?
Varför?

Ni som rider i jeans (vilket jag gissar är de flesta här ;) ), har ni vanliga jeans sas, eller köper ni speciella ridjeans?
Kan man ha jeans med sömmar och knappar på bakfickorna utan att skava på sadeln?
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

Helt vanliga jeans. Köpte på en utförsäljning i stan, vanliga tråkiga jeans utan krusiduller.
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

Jeans. Från Wrangler och vanliga klädbutiker som tex Gina och Lindex!
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

Jeans, mest i ett par tiger of sweden och ett par wrangler. Helt vanliga sköna lowcut jeans, dock utan knappar :)
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

mjukisbyxor till vardags, Ridbyxor om det är något speciellt och jeans på tävling ;)
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

Just nu: fleeceunderställ och täckbyxor. Vid -25 så fleeceunderställ, mjukisbyxor och täckbyxor.

Vid varmare väderlek: jeans (wrangler, "märkeslösa" från valfri butik) eller ett par oskodda islandsridbyxor från Hööks. Har aldrig fått skav på mig själv eller sadel oavsett var sömmarna suttit på jeansen.

Tävling: jeans (har ett par sköna märkeslösa som är öronmärkta till tävling eftersom det blir lång tid i sadeln då, har dock alltid med ett extra par om jag smutsar ner mig).
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

Ni som rider i jeans (vilket jag gissar är de flesta här ;) ), har ni vanliga jeans sas, eller köper ni speciella ridjeans?
Vanliga Wrangler, eller ett par halvstretchiga no-name köpta på Gekås för typ 179 spänn. Har hållit lika bra som dyrjeans. :) Nu när det är litet kallare så har jag tunna(!) långkalsonger under.
Knappar och metalldelar bak vill jag inte ha oavsett, och de sömmar som finns på bakfickor har jag inte märkt något av på min iofs ganska välanvända sits.
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

Högst vanliga jeans som är lite längre än vad jag egentligen har. Rider även i ridbyxor då och då samt nu när det är mer än -10 grader även i varseloverall.
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

kl

Rider i Thermobyxor med långkallingar under nu på vintern oftast.
Övrig tid använder jag jeans. Jag har jeans som är lite för långa eftersom dom annars blir för korta när man sitter i sadeln. Använder Jeans jag köpt på vanlig klädaffär, svarta eller ett par mörkblåa som är raka i benen eller lite bootcut.
På tävling använder jag svarta jeansleggings med svarta mockachaps över med silverconcho bak och fransar.
 
Sv: Vad har ni för byxor när ni rider?

*kl*

Vanliga märkeslösa jeans eller ett par oskodda islandsridbyxor. Har blivit för fet för mina wanglers :o
Men snart hoppas jag kunna börja rida i dem oxå :p
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: Gimlan
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 804
Senast: Manji
·
Övr. Barn Letat vinterjacka åt 9-åringen och den enda som verkar falla inom dom flesta krav hon har är en Molo vinterjacka jag hittat på nätet så...
Svar
5
· Visningar
1 592
Senast: Miks
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 888
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp