Vad har ni för kläder på jobbet?

Jobbar jag på boendet så är det det som jag kan tänka mig att tvätta i 60 grader som gäller. Det blir t-shirt, foppatofflor och ett par jeans oftast. Är jag på kontoret får det bli lite mer stilrent, oftast svart nedtill (kostymbyxor/svarta jeans) och någon neutral, snygg blus eller topp med passande skor.
 
Jeans och blus är min favorit. Sen har jag mycket T-shirts och toppar i enkel stil, men bättre material, typ lin eller viskos som jag tycker är snyggare än vanlig T-shirt.
Och typ koftor/cardigans i olika material och färg som jag kompletterar med. Kavaj använder jag i stort sett aldrig, men har några koftor i kavajstil som jag gillar.

För den delen har jag "tjocktröjor" på jobbet också, fast inte från sportaffärer. Och boots eller sneakers på fötterna.
 
Beror helt på var du jobbar tycker jag! Och vad jobbet innebär, tex sitter du ensam på ett kontor eller träffar du kunder och representerar företaget utåt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 947
Senast: TygerTyger
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 336
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp