Vad har ni för kläder på jobbet?

moster

Trådstartare
Vet inte om jag la tråden på rätt ställe, men men :)

Jag har ett problem... Jag har fått nytt jobb - ett riktigt drömjobb! :D Vilket innebär att jag slipper jobbuniformen (vilket jag egentligen uppskattar, man behöver inte fundera på vad man ska ha på sig på morgonen :up:) På tidigare jobb så har klädkoden varit svart och lättare uppklätt. Så då vart det mycket kjol och kavaj. Men ska jag vara ärlig så är det inte riktigt jag.
Jag har nog ingen riktigt egen stil, utan är väldigt spretig och hm, kanske lite osäker när det kommer till kläder.
Så det blir ofta antingen kjol och kavaj - för att det är det jag har haft hemma, har inte haft råd att ha en egen garderob + jobbgarderob. Och tidigare vart det jeans och t-shirt - vilket jag egentligen tycker är lite tråkigt... Dessutom har jag gått upp och ner i vikt som en jojjo så det är en salig blandning av storlekar. Nu är väl tanken att gå ner dom sista kg och sen ligga stadigt. (Har pendlat pga mående och mediciner)
Nu kommer jag som sagt börja jobba på nytt jobb! Kavaj + kjol + högklackat passar inte riktigt in enligt mig men vill inte ha bara jeans + linne och tjocktröja.

Så.. Vad har ni på er på jobbet?? Har någon förslag på vad man kan ha på sig när man jobbar??? När man inte bara vill ha jeans och linne men kanske inte kjol och högklackat...
 
Jeans och kavaj? Kjol och tjocktröja? Ballerina istället för högklackat?

Analysera din garderob, titta runt på olika nätsidor hur stilarna ser ut. Kopiera det du tycker om, se vad du behöver köpa till för att få de delar du saknar.
 
Jeans och kavaj? Kjol och tjocktröja? Ballerina istället för högklackat?

Analysera din garderob, titta runt på olika nätsidor hur stilarna ser ut. Kopiera det du tycker om, se vad du behöver köpa till för att få de delar du saknar.

Nu skäms jag lite! Men har varit lite för feg eller vad man ska kalla det och inte riktigt vågat att blanda vardagsgarderoben med gamla jobbgarderoben. Men du har absolut rätt! Blanda ihop dom så skulle man kanske få något som passar. Ska genast pröva!
 
En snygg byxa i neutral färg, svart, blå eller grå, passar till allt. HM har t ex snygga slacks med mycket stretch i, jättebekväma. En snygg skjorta till det och du är hemma.
 
Jag tänker att det beror lite på arbetsplatsen och hur klimatet är där. Jag tolkar det som kontor, stämmer det? Vilken inriktning? Jag tänker att man kommer väldigt långt med snygga svarta byxor och stilrena blusar.
 
Vad strikt klädda ni tycker att kontorspersonal ska vara, på mitt jobb klär vi oss i vad vi känner för.
 
Typ pyjamas :p
50113-1_small.1425971712.jpg

Sådär, fast oftast grönt.
Har flera gånger tänkt att det vore skoj med ett jobb där man måste klä upp sig lite grann, jag går från gå-ut-med-hund-kläder till min jobbpyjamas och tillbaka igen.
 
Svarta klänningar. Grå klänningar. Nån röd klänning.

Och sommartid mycket 50-tals klänningar i glada mönster med fluffiga underkjolar.
 
@hemlig Den varianten kör jag med på, fast vit överdel och grå byxor. Vi har klänningar också så funderar på att börja använda det istället. Trivs bra i klänning! Kommer bli så snyggt med vit klänning och ett par smutssvarta slitna gympaskor :D

På mitt gamla jobb var det rena arbetskläder som gällde, arbetsbyxor och t-shirt och en massa skyddsutrustning i form av hel- och halvmasker mm.

När jag jobbade som säljare/kundtjänst (och satt i princip ensam på kontoret) hade jag "hemmakläder". Jeans, t-shirt eller en enkel klänning. Visste jag att det skulle komma kundbesök eller att jag skulle ut på något hade jag finare kläder, ofta klänning och stövlar. När det var helgarbete med rent administrativa grejer och bara jag och vdn på plats kunde jag komma i ridkläder (arbetsbyxor och skjorta).
 
Alltså, en fråga till er som har blus/skjorta på jobbet: tycker ni inte att det blir varmt? :o
Jag känner det alltså seriöst som att jag håller på att få värmeslag om jag har blus och jeans på mig. Tyvärr, för jag tycker själv att jag ser väldigt proffsig ut med det :p
 
Alltså, en fråga till er som har blus/skjorta på jobbet: tycker ni inte att det blir varmt? :o
Jag känner det alltså seriöst som att jag håller på att få värmeslag om jag har blus och jeans på mig. Tyvärr, för jag tycker själv att jag ser väldigt proffsig ut med det :p

Nej jag fryser mest på jobbet i sådana kläder. :p har typ den stilen på jobbet. för mig är stillasittande kontorsjobb nedkylande och jag brukar ha en fleecejacka över eller en stor scarf. Ser väldigt proffsigt ut. :p
 
Alltså, en fråga till er som har blus/skjorta på jobbet: tycker ni inte att det blir varmt? :o
Jag känner det alltså seriöst som att jag håller på att få värmeslag om jag har blus och jeans på mig. Tyvärr, för jag tycker själv att jag ser väldigt proffsig ut med det :p
Nä, jag tycker blus är väldigt svalt! Men det beror ju på material, passform och modell. Jag har ganska många ärmlösa blusar som är sköna på sommaren när det är som varmast.
 
Jag gillar jeans och blus! Och har nyligen börjat använda mkt lite mer avslappnade klänningar.
Men jag kan ha på mig lite allt möjligt. Har ingen jättetydlig klädkod på jobbet utan klär mig efter humör.
Vill dock inte vara för uppklädd (typ fest), inte för lättklädd (för urringat eller för kort) och inte heller typ skogsmullekläder eller träningskläder som är alldeles för nerklätt.
 
Typ pyjamas :p

Sådär, fast oftast grönt.
Har flera gånger tänkt att det vore skoj med ett jobb där man måste klä upp sig lite grann, jag går från gå-ut-med-hund-kläder till min jobbpyjamas och tillbaka igen.

Jag kan ibland tycka det blir ett sånt tvång att inte ha arbetskläder utan klä sig "professionellt" med sin egen garderbob. Kläderna används ju ganska mycket varje dag och slits där efter, så man måste ständigt fylla på med nytt. Ibland hade jag velat ha jobbuniform, men hade väl antagligen tröttnat snabbt på det med...
 
Vet inte om jag la tråden på rätt ställe, men men :)

Jag har ett problem... Jag har fått nytt jobb - ett riktigt drömjobb! :D Vilket innebär att jag slipper jobbuniformen (vilket jag egentligen uppskattar, man behöver inte fundera på vad man ska ha på sig på morgonen :up:) På tidigare jobb så har klädkoden varit svart och lättare uppklätt. Så då vart det mycket kjol och kavaj. Men ska jag vara ärlig så är det inte riktigt jag.
Jag har nog ingen riktigt egen stil, utan är väldigt spretig och hm, kanske lite osäker när det kommer till kläder.
Så det blir ofta antingen kjol och kavaj - för att det är det jag har haft hemma, har inte haft råd att ha en egen garderob + jobbgarderob. Och tidigare vart det jeans och t-shirt - vilket jag egentligen tycker är lite tråkigt... Dessutom har jag gått upp och ner i vikt som en jojjo så det är en salig blandning av storlekar. Nu är väl tanken att gå ner dom sista kg och sen ligga stadigt. (Har pendlat pga mående och mediciner)
Nu kommer jag som sagt börja jobba på nytt jobb! Kavaj + kjol + högklackat passar inte riktigt in enligt mig men vill inte ha bara jeans + linne och tjocktröja.

Så.. Vad har ni på er på jobbet?? Har någon förslag på vad man kan ha på sig när man jobbar??? När man inte bara vill ha jeans och linne men kanske inte kjol och högklackat...

Vilka kläder man ska ha på jobbet beror helt på vad man jobbar med. Själv så jobbar jag på ett sågverk så jag har typiska arbetskläder. Slitstarka arbetsbyxor och en t-shirt. Jag älskar mina arbetskläder trots att de är fula och jag ser ut som en kille i dem. Bekvämare kläder är svåra att hitta. Så det beror helt på vilka krav man har från arbetsplatsen. Ska man vara snygg eller ha slitstarka kläder?
 
Jobbar på kontor och har i princip alltid jeans på mig och upptill koftor och på fötterna Birkenstock
Det ska vara bekväma och lagom varma kläder
 
Jag håller till inom vården och är för det mesta civilklädd. Det är mycket sunt förnuft som gäller. Helt, rent och neutralt. Mycket av den rehabiliterande behandlingen vi gör kräver dels att jag agerar modell och dels en hel del koncentration från patienten. En udda utstyrsel riskerar att dra patientens uppmärksamhet från behandlingen.

Jag har mycket svarta jeans och skjorta/blus. Sätter också gärna upp håret.
 
Jag har väldigt blandat. Oftast mörka jeans med en blus, skjorta, polotröja, kavaj. svarta jeans och blus tycker ja alltid funkar. På fötterna har jag oftast svarta jodphurs, loafers, ballerina eller sneakers. På sommaren blir det klännning, inte för kort och inte för mycket hud.

Vår klädkod är hel och ren.
 
Jobbar på kontor och har nog rätt vanliga kläder. Igår hade jag strumpbyxor, jeanskjol, kortärmad piké, en kofta och högklackade stövlar. Idag har jag svarta byxor, vitt linne med en lite oversize svart tröja över, halsduk och sneakers.

Hel och ren är väl klädkoden även här.
 
Kör samma pyjamasoutfit som @hemlig :D
Brukar ha jeans, linne och random tröja till och från jobbet, vardagskläder helt enkelt.
Känns onödigt att klä upp sig mer, för att sedan bara hänga in kläderna i ett skåp hela dagen
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 948
Senast: TygerTyger
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 336
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp