Vad har ni för tider....

Status
Stängd för vidare inlägg.

arabia

Trådstartare
Då era barn ska vara hemma om kvällarna? Jag har dock inte problem med att ungarna inte kommer hem då alla ungar samlas här hos oss.
Minste grabben är 9 fyller 10 i Nov. o har en kompis i samma ålder, de är klasskompisar och leker väldigt bra ihop men problemet är att denna grabb inte går hem om kvällarna, i onsdags så var jag tvungen att skicka hem honom när kl var 22 för vi skulle gå o lägga oss för vi går upp väldigt tidigt eftersom gubben inte har semester ännu, igår (tosdag) så skickade jag hem grabben 22.40.
Skulle ni låta era 9-10 åringar vara hos kompisar så länge om kvällarna eller är det bara jag som är dum? Jag vill inte att mina ungar ska vara hos folk längre än till 19, visst dom får gärna leka utomhus längre nu när det är sommarlov men jag vill inte att de är inne hos folk.
Har försökt prata med grabbens mamma men får inget gehör känns det som.

Hur länge får era barn ha kompisar hemma?
 
Sv: Vad har ni för tider....

Visst är det konstigt att en del föräldrar inte verkar bry sig?? Iallafall, min äldsta tjej är 10 år och hon får vara med kompisar lite längre nu när det är sommarlov, jag tycker att längre än till nio behöver man inte vara med kompisar. Någon kväll har det kanske blivit till halv tio och det kändes sent....

Oftast är barnen hemma hos oss och leker (varför kan man undra...) men är min dotter hos någon annan brukar jag säga att hon ska komma hem vid 8.

Håller med att det är svårt att bestämma tider och det känns jättejobbigt att behöva "jaga hem" barn, men vissa kan stanna hur länge som helst och ingen verkar sakna dem.
Jag vill iallafall att det ska var "ordning" på mina barn!

Du gör rätt som sätter tider tycker jag!!

Hoppas du förstår vad jag skrivit, det blev lite rörigt för jag borde sova för länge sedan men det tycker inte barnen....

Mvh Angelina
 
Sv: Vad har ni för tider....

Det svåra i sammanhanget är oxå att grabben inte ens går hem för att äta på hela dagen. han måste ju vara hungrig som en varg, visst har jag lagat ordentligt med mat o det blir över så får han ju äta här men det är ju inte meningen att jag ska utspisa andras ungar.
 
Sv: Vad har ni för tider....

Precis så känner jag med.....

Jag lagar alltid mat till lunch och ibland känns det som om jag bedriver skolkök. När min dotter är hos andra över lunchen har hon oftast fått en macka, aldrig lagad mat och det känns ju lite "surt".

När det är middag skickar jag hem de barn som är här så får de komma tillbaka när de ätit middag hemma hos sig.

Mvh Angelina
 
Sv: Vad har ni för tider....

mina grabbar på 11 och 13 har gemensamma vänner,när dom har skolan, är dom hemma 20.00 och nu under sommarlovet 21.00 :)
precis lagom tycker jag ;)

om dom har kompisar hemma,så blir d oftast vid middagstid jag skickar hem.

Mina barn har oxå kompisar som får vara ute och ränna hur som helst,men det får deras föräldrar stå för :smirk:

mvh Arabizar
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för tider....

nu har inte jag barn.... nu under sommarlovet så antar jag att alla har lite olika regler... men jag kan tycka att man pejlar läget med den andres föräldrar å kommer överrens o men tid (speciellt om de leker varje dag)... inte som ditt barns kompis föräldrar, inte bryr sig!!! Och man själv som vuxen vill väl inte vara fritidsgård HELA tiden, oavsett om man jobbar eller har semester :)
Fast kompisens föräldrar kanske tycker att det e superpraktiskt med barnvakt hela sommaren ;) passa dig :p

(eller skaffa studsmatta, så det blir lite svinn på kompisar) :eek:
 
Sv: Vad har ni för tider....

Vi har att under skoltid är det 20.00 som gäller och under lov c:a 21.00,nu bor vi så att de flesta måste ha skjuts hem och då är det ju lättare att bestämma en tid. De barn som inte har gångavstånd hem bjuder jag på mat när de är här och min flicka får mat hos de när hon är där, det blir lite speciellt när man bor så det är långt ifrån kompisar.
 
Sv: Vad har ni för tider....

arabia skrev:
Hur länge får era barn ha kompisar hemma?
Så länge som de vill.
Och när det blir läggdags så bäddar jag väl åt dem också.

Eftersom jag alltid är orolig över om sådana barn som ränner ute hela tiden har det bra hemma, så brukar jag mata dem också.
 
Sv: Vad har ni för tider....

Det var det bästa ngn har skrivit :bow:
Min mamma är likadan, mina kompisar fick äta hos oss å när de hade det jobbigt hemma fick de sova hos oss.Mamma ringde bara deras föräldrar å sa var deras ungar var(eftersom de uppenbarligen inte kunde hålla reda på det själva) :smirk:
Jag beundrar verkligen de mammor som bryr sig om andra barn oxå, inte bara sina egna.
 
Sv: Vad har ni för tider....

Jag har en dotter på 8 år och en son som blir 13 i dec.
Dottern är det inga problem med eftersom hon kräver skjuts till kompisarna. Hon får ännu så länge inte cykla fram till samhället själv.

Sonen däremot tycker att han får vara ute alldeles för lite. Han ska vara inne till 22 nu när det är sommarlov. De flesta av hans kompisar får vara ute till 23 men det tycker jag är för sent. Han har till och med ett par, tre kompisar som får vara ute hur länge dom vill!! :eek:
Då är dom iofs minst ett år äldre, men iaf!!!

Jag utfodrar andras ungar men förväntar mig också att deras föräldrar sedan ska utfodra mina ungar när det gäller. Och det brukar dom göra! :)

I det här huset så kollar ungarna upp om det är ok att sova över, ingen stannar över natten om det inte är bestämt så. Men det är väldigt poppis att sova på skullen..... :p
 
Sv: Vad har ni för tider....

är bara barnet själv men här hemma så bjuder mamma o pappa på mat. händer inte så ofta dock (inte ofta jag har kompisar här då vi äter utan mer på kvällen) och jag brukar få mat när jag är hos dom.


brukar vara ute hur länge jag vill, kan komma hem halv fyra på morgonen, MEN jag ringer och säger till mamma om jag kommer hem så (dock i skaplig tid då hon är uppe). Men jag brukar mest komma hem runt halv två - två annars. I vissa tillfällen så sover jag över hos andra .. men då har vi ett spec. system här hemma, runt 1 - 2 så ringer jag en till två signaler och lägger på. Kan också tillägga att mamma har telefonen brevid sig och de hör iom att de vaknar lätt men samtidigt somnar om lätt, det var helt och hållet deras ide om att ringa o lägga på.

När det är skola så ser jag till o vara hemma runt 22 -23. men är för det mesta hemma under skoldagar, är mest ute på helgerna/loven o ränner.
 
Sv: Vad har ni för tider....

Inte_Ung skrev:
Så länge som de vill.
Och när det blir läggdags så bäddar jag väl åt dem också.

Eftersom jag alltid är orolig över om sådana barn som ränner ute hela tiden har det bra hemma, så brukar jag mata dem också.

En sån mamma skulle jag också vilja vara!!! Men när man har konstant dåligt samvete för att man inte räcker till för sina egna barn är det inte riktigt läge att förbarma sig över andras barn. Tillsvidare måste det vara min ståndpunkt (att jag sköter mina barn och andra får sköta sina) tills jag känner mig stark nog att bli den fantstiska mamma jag vill vara! Och Nej, jag är ingen superdålig mamma idag men jag kan bli bättre på flera punkter :eek:

Mvh Angelina
 
Sv: Vad har ni för tider....

Det här hör väl inte hit, men det påminde mig bara om när jag var mindre... Jag var nog i den åldern.
Då hade jag och brorsan (två år äldre) en granne vid sommarstugan som var mitt emellan oss i ålder. Han kom vid 8 och blev hemskickad vid 10-11, annars var han bara hem vid lunch. Men det är nog inte så vanligt ändå...
 
Sv: Vad har ni för tider....

Jo om man ser det så så skulle jag nog få bädda för mer än en extra unge i så fall. Grabben i fråga sover ofta över här så det är inte det stora problemet egentligen, (o äter oftast här oxå, men matar man en så blir det lätt att fler vill ha, o vi har som sagt alltid huset fullt av ungar), utan hur länge man som förälder låter sina barn vara ute innan man börjar undra var de håller hus.
Mina barn har alltid varit tvungna att komma hem o äta, vi bestämmer en tid o maten står på bordet,det tar inte lång tid att äta o sedan fortsätta leka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 808
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 364
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Praefatio
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 375
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp