Vad har ni för drag bil?

Sv: Vad har ni för drag bil?

En sån tycker min sambo att jag ska ha att köra hästen med! :D

Men är den så tung att CE behövs? :eek:

den har blivit registrerad som lastbil då mina föräldrar har lantbruk, men går att regga som personbil med. vi får dra 3500 med den vikten minns jag inte :P

Fast man kan lastbilsregistrera nästan (?) vilken bil som helst, och har den en totalvikt på mindre än 3500 kg så blir det en lätt lastbil som får köras på B-kort.

Det är därför jag funderar på om denna bil har en högre totalvikt och därför kräver C-kort. Det är ju iofs en stor bil, så det kanske inte är helt osannolikt...

Min sambo hade en Toyota Yaris som var lastbilsreggad. Kanske världens minsta lastbil och den kördes på B-kort, men likväl en lastbil. :D

den är reggad som lätt lastbil men c kort krävs. Iofs bor jag i Finalnd så bestämmelserna kanske är olika?

En yaris skulle knappast gå att lastbilsregga här, möjligen göra den till bruksbil/paketbil? Men då är det väl vissa bestämmelser på baksätet.
Experten har talat :cool: :angel:

Ah, men i Finland kanske det är annorlunda! :laugh:

Det ställ krav på konstruktionen här också, bl.a. att lastutrymmet skulle vara avskiljt från förarplatsen. Baksätena togs ur och en specialtillverkad vägg sattes upp. Klart! Nya bilen är en Nissan Note, samma sak där.

Men nu har vi nog avvikit från tråden. :angel:

*kl*

Istället för att starta ny tråd så frågar jag lite här.

Min älskade Subaru bör bytas ut inom den närmsta tiden. :( Jag önskar mig så en Subaru till i nyare variant men de är ju så satans dyra. Jag har försökt kika runt vad för annat man kan få för pengarna. Självklart är jag såld på fyrhjulsdrift. :love:

Är det övh möjligt att bli lika nöjd med något annat när man varit supernöjd med Subaru? Det är första frågan. Nästa är ju vad som skulle kunna vara likvärdigt. Kikar man på annonser så det som dyker upp är ju många SUVar som jag egentligen inte är i behov av men det är ju de som har 4wd. Så Mitsubishi Outlander? Suzuki Grand Vitara? Honda C RV? Audi har dykt upp också. Hyundai Santa Fe får inte dra något med b-körkort så det är inte intressant.
Något annat jag kan kika på? Tittar på 04: or och nyare för runt 100'.

Har provkört Outlander: Helt okej bil, kan väl tänka mig att köpa en sådan.
Hondan cr-v: nje då den inte är konstant awd så tyckte jag den släppte på halt underlag. Och var mer suv känsla i den.
Suparu legacy: Ja varför inte, jag tycker dock inte den är så snygg, så den går bort för mig hehe
Audi A4: har bara provsuttit ännu, tyckte jag fick sitta så långt fram:grin:
Vill provköra en volvo v50, awd fins dock bara i turbon, men kan vara kul ;) fick dock inte så många i närheten.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 113
Senast: tara
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Windy
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 297
Senast: Derivata
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka