Vad har ni för drag bil?

Joyride

Trådstartare
Undrar vad ni har för bil att dra med. Då på B kort.
Letar lite nyare bil 04-06 ca och har insett att det inte fins så många bilar som får dra tillräckligt mycket på B.
Hälst en AWD oxå ;)

Sv: Vad har ni för drag bil?

Undrade också det. Jag har nu en BMW 328 (dock endast RDW) som får dra 1570 på B.

Honda CR-V.Min-05 får dra 1510kg på b-kort!
AWD och underbar att köra med denna vinter!
Kan varmt rekommendera!

Vi har en Subaru Forester-06 som vi drar med, den får ta 1490 tror jag på B-kort. Vi har dock en bensinare och jag tycker den drar lite väl mkt soppa, även utan släp så vi ska byta. Gillar bilen jättemycket annars, men vi behöver även en modell större....

Då måste det vara senaste årsmodell, de årsmodellerna TS efterfrågar klarar bara 1280 kg på b-kort.

(version I får ev. dra mer, men där lyser alla röda varningslampor med tillhörande flaggor, de bilarna hade och har otroligt mycket problem)

Har en Nissan X-trail, den får dra 1500 kg på B-kort.

Tidigare hade jag en Audi A4 med rejäl motor, fick dra 1540 kg på B-kort och var rena drömmen att köra släp efter.

Vi har som extrabil en Subaru Legacy funkar att dra släp med till nöds, får dra 1440 kg med den men den har så liten motor att det verkligen int eär något vidare nöje att dra med den :crazy:

4WD är npgot som jag inte vill vara utan numera, det är verkligen super när man kör mycket med hästsläp!

Jag hade en Toyota RAV4 som var bra. Men nu har jag en Ford Kuga -jättebra den med :)

Har provkört en Honda cr-v och tyckte väll inte att awd gick in så bra, när den behövdes. Fick känslan av att det släppte endå

har oxå provat en subaru legacy, gick bra och stadigt. Tycker dock inte den är då snygg ;)
Provat en Outlander, snygg bil, kan helt klar tänka mig en sådan. var visserligen en turbo vi prova och det käns lite onödigt kanske, men bra drag var det i den i alla fall :)

volvo V50, med minst 170h får dra, så se om man hittar någon man kan prova

Undrar vad ni har för bil att dra med. Då på B kort.
Letar lite nyare bil 04-06 ca och har insett att det inte fins så många bilar som får dra tillräckligt mycket på B.
Hälst en AWD oxå ;)

har i nuläget inget vettig dragbil utan har en gammal Ford mondeo diesel. drar 1430 på B och 1500 på BE. dock funkar det för jag kör bara en häst åt gången. fruktansvärt bränsleåtgång dock....

när det blir dags för den att gå i graven så blir det nog en volvo av nått slag eller subaru outback som även den ligger något lågt i dragvikt men helt tillräckligt för mig. trevlig bil, men den kan nog dra lite för mycket bräsnle är jag rädd.
tycker subaru är toppen, får dra rätt högt, dock blir det dyrt om man vill ha en vilket jag gärna vill ha. då är det bvilligare att hitta en volvo. även gamla 745:or drar fantastiskt bra tycker jag, ca 1460 tror jag på B . hade en förr årsmodell 1987, som en klocka i alla lägen. tyvärr kan det blir så att man får dra mindre med dieselbil pga av att motorn är tyngre. ex får jag dra mindre med föräldrarnas V70 diesel årsmodell 2003 (1390) än vad jag får dra med min gamla skrutt.

har dragit en del med olika Toyota RAV 4 men måst erkänna att jag hatar den modellen, jobbig att köra långa sträckor med, inte speciellt stark och bagagedörren går knappt attöppna när släpet är påkopplat.

Senast ändrad:

Jag har en V70 AWD (Fyrhjuls driven) Diesel

Den får man endast dra 1250 med B kort.. Men Jag har fullbehörighet på mitt körkort BE CE så då får vi dra 1600 utan större problem..

Subaru outback runt -06,-07 får dra 1520-1530 på B-kort. Fyrhjulsdrivet och högre frigång. Relativt låg bensinförbrukning, min drar 0.82 ca. Har dessutom automatisk höjdjustering om man hänger på ett tungt släp.

Fantastisk bil att köra, finns en anledning till att subaru har de mest trogna kunderna...

Volvo V70 - 05 1280 på b 1800 be (fyrhjulsdriven)
Volvo S60 - 02 1520 på b 1600 be
Som extra bil om nått skulle hända
VW (nån liten golf?) - 97 (fyrhjulsdriven & starkare motor än normalt)
1440 på b minns inte be.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 113
Senast: tara
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: Windy
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat... 2
Svar
34
· Visningar
2 300
Senast: Derivata
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka