Sv: Vad har ni för mål?
Vad har ni för kortsiktiga och långsiktiga mål med dressyrridningen på er häst?
Kortsiktigt:
Varierar lite från dag till dag.. (kanske därför det känns som att man inte kommer någon vart..?

) i huvudsak att jag ska få bättre "stabilitet" i ridningen för det kan bli lite ojämnt under ridpassen och från dag till dag. Att förbättra min egen sits - bli duktig på att separera hjälperna och ha ett "oberoende säte" vilket i sin tur säkert kommer göra träningspassen lite mer jämna.
Nästa kortsiktiga mål fast som är lite längre fram i tiden är att börja öva galoppen. Har inga direkta kvalitetskrav men att man åtminstone ska kunna styra i galoppen och hålla vettigt tempo.
På andra kusen är lösgjordheten fokus, att få den slappna av bättre (=stadigare form) och bli mjukare i rygg och bakben. Tänkte öva på galoppen med den kusen med, men snarare för det lösgörande och gymnastiserande ändamålet än att förbättra galoppen, tror den har lättare att "låsa sig" i traven än galoppen och skritt blir lite väl enformigt.
Långsiktigt:
Shit, har inte vågat tänka så långt
Med kuse 1 är det dels att kunna vara med på ett lättare dressyrprogram, inte nödvändigtvis "på riktigt" utan det skulle gå lika bra med programridning eller en klubbis, och LD skulle fungera det med

sen vore det kul att lära in piaff någon gång i framtiden, och det ultimata slutmålen är samlad galopp och därefter galoppiruetter!

men ärligt talat är jag nöjd med det jag får, och just nu har målen nästan fallit bort eftersom kusen redan är mycket duktigare och roligare att rida än jag vågat hoppas på under så kort tid!

Kuse 2: ska säljas när rätt köpare dyker upp, så där spricker dom långsiktiga planerna. Hans styrka är snarare snygg trav än förmåga till samling, så för att få ut optimalt skulle det varit kul att lära in snygga travökningar och skänkelvikningar i trav. Hade även varit kul att hinna utveckla fulla potentialen i galoppen och lite förvänd galopp.
Som ni kanske förstår så är jag ingen tävlingsryttare...