Vad har ni för regnkläder som verkligen fungerar? Båda att rida i och även annars i stallmiljö.

Är det någon som testat Marmots regnkläder? Jag gillar att de har stor luva så hjälmen får plats under. (Nej, jag vet att man inte ska rida med luva ;))
Marmot gör bra kläder men deras billigare tyger är lite prassliga. Min favoritjacka för alltid var en från Mountain hardwear med hjälmluva. Den tjänade mig på fjället i många år och därefter ett par år i stallet också innan dragkedjor och andra utsatta områden gav upp. Dock kan jag inte påstå att jag någonsin använde hjälmluvan vid ridning.

Luvan på min Stella jacka från stierna är också anpassad för hjälmen. Urmysig på egna ritter men med sällskap är det hopplöst för man hör inte vad folk säger till en.

Om det är luvan du vill ha så finns det massor av märken med sådana. De tillverkas ofta för klättrare och alpinister.
 
  • Gilla
Reactions: Ia*
Ja då det gör den! Har ju en sprund bak vilket andra liknande regnrockar inte har. Lite bökigt med den akademiska sadeln vi har eftersom den har väldigt högt bakvalv men på en vanlig sadel funkar det säkert alldeles utmärkt.

EDIT: detta skulle ju vara ett svar till Sirap på föregående sida, lyckades inte citera riktigt
 
Jag har regnjacka och byxor från Stierna - HELT suveräna med sin förmåga att både stå emot regn och andas! (De fick bäst i test när Ridsport testade regnkläder.) Har även en Woodfieldrock som också är suverän. Använder Stierna när jag rider för tränare samt när Woodfielrocken känns lite för varm.
 
Jag har precis köpt Hööks långa ridregnkappa. Den täcker sadeln ordentligt och drygt halva hästrumpan skulle jag tro. Har inte provat att rida i den då det inte regnat sen jag köpte den. (För 3 dagar sen... ) Den utgår ur deras sortiment nu. Den är superlång så man lär knappast bli blöt nånstans. Som ett mobilt, lokalt, enmansridhus. Jag håller verkligen tummarna för att jag ska bli nöjd och hålla mig torr!
 
min ridregnrock från ullared hänger fortfarande med (haft den i 2-3år) och håller mig torr i de värsta regnväder. har inte ens impregnerat den igen - men har inte tvättat den heller så mycket ;)
Den här jag åxå. Fast jag har haft min i 10år. Nu är det dags att inpregnera om den. Kostade hälften så mycket som hööks gjorde. Nu har dom höjt priset men fortfarande hälften av vad hööks kostar nu
 
Jag har precis köpt Hööks långa ridregnkappa. Den täcker sadeln ordentligt och drygt halva hästrumpan skulle jag tro. Har inte provat att rida i den då det inte regnat sen jag köpte den. (För 3 dagar sen... ) Den utgår ur deras sortiment nu. Den är superlång så man lär knappast bli blöt nånstans. Som ett mobilt, lokalt, enmansridhus. Jag håller verkligen tummarna för att jag ska bli nöjd och hålla mig torr!
Men den kan väl inte utgå? Den är ju med i nya katalogen
 
Hur gick det med regnkläderna? Vad blev det för sort? Provat och nöjd, hoppas jag? :-)
Jag beställde "Orust" regnställ från engelsons och jag är över förväntan nöjd. Blir inte svettig i dem utan det andas bra, de sitter bra även vid mycket rörelse, lätta att ta av och på (byxorna har knapp och dragkedja i gylfen :up:) har bra rörelsefrihet, tål ösregn och det klarar till och med högtryckstvättande :up: Det är till och med snyggt för att vara ett regnställ. För det priset hade jag inte förväntat mig allt det så det blev en trevlig överraskning :)
Regnchapsen har jag inte fått tillfälle att prova än men det känns bra iallafall :)
 
Jag beställde "Orust" regnställ från engelsons och jag är över förväntan nöjd. Blir inte svettig i dem utan det andas bra, de sitter bra även vid mycket rörelse, lätta att ta av och på (byxorna har knapp och dragkedja i gylfen :up:) har bra rörelsefrihet, tål ösregn och det klarar till och med högtryckstvättande :up: Det är till och med snyggt för att vara ett regnställ. För det priset hade jag inte förväntat mig allt det så det blev en trevlig överraskning :)
Regnchapsen har jag inte fått tillfälle att prova än men det känns bra iallafall :)
Nu när du haft de ett år till, vad tycker du om dem?

Jag måste hitta lite vettiga regnkläder och det priset var ju verkligen inte fy skam :)
 
Nu när du haft de ett år till, vad tycker du om dem?

Jag måste hitta lite vettiga regnkläder och det priset var ju verkligen inte fy skam :)
Så otroligt bra! Jag är så nöjd! Var ute på kvällspromenad med hunden i hällregnet igår (han tyckte det kunde kvitta trots nyinköpt regnkappa från hurtta :p). Vi var ute i någon timme och jag var helt torr när vi kom hem. Jag använder jackan jättemycket även som vanlig vindjacka. Byxorna sitter bra och är bekväma tack vare knapp och dragkedja istället för bara resår och jag använder dem ofta som överdragsbyxor när det behövs. Så bra köp!
 
Tack @TinyWiny ! Nu fick jag äntligen tummen ur att beställa! Från samma ställe som du tipsar om men jag ville bara ha en jacka så köpte den på rea med högre värden än den du var nöjd med. Tänker det måste vara bra då om du är så nöjd! Kom o ta mig bara höstregnet :D
 
Uhip har ju någon 3-lagers kappa som iaf ser vettig ut på bild. Jag har dock inte provat men är ganska sugen på att köpa något liknande, både för regn men också för att hålla sig varm i vinter!
Nån som hunnit prova denna? Vill ha nåt i både regn och kyla.
 

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 009
Senast: Lilahnee
·
B
Islandshäst Jag har ju sedan 7 veckor en islänning på 14 år. . Hennes exem blossade upp när hon flyttade till oss. Har bara lite man kvar och...
Svar
10
· Visningar
1 817
Senast: busmaja
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: 95johsv
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp