Vad har ni för skydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare chokladmonster =)
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 849
C

chokladmonster =)

Hello!

Vad har ni för benskydd när ni hoppar?
Jag har ett par senskydd å strykkappor...
De finns skydd för över 1000 kr....
e de värt å köppa?
e de bra med "fårskinn"? (ludd)
Tacksam för svar... :banana:

Sv: Vad har ni för skydd?

Jag har eskadron fram o bak (vinröda till min mörbruna valack), utan något i. De funkar jättebra!=)

Vad har ni för benskydd när ni hoppar? BR senskydd fram och korta bakstrykkappor bak
De finns skydd för över 1000 kr....
e de värt å köppa? nej vill man bara ha bra skydd till sin häst kan man lika gärna köpa skydd för 200 spänn, men vill man va cool å så måste man ju ha de dyraste...........:smirk:
e de bra med "fårskinn"? (ludd) möjligtvis på hästar som extremt lätt får skav,
annars e de värdelöst me fårskinn - de e fuuult och blir extremt skitigt extremt fort...........

Hade när jag hoppade mycket Senskydd antingen Eskadron eller i läder fram och låga strykkappor bak. (rider inte hbl längre)

Du kan får köpa mina bruna i läder för en billig peng...ligger ändå bara i min stalllåda i förrådet med alla andra hbl saker.
Det är senskydd fram och låga skydd bak....
PM:a om de e intressant...

Rider då islandshäst nu och behöver inte de.

Jag har Veredus som vardagsskydd.
Skydden som går på över 1000 är oftast (alltid?) i läder, och vill man ha läderskydd är det oftast bättre att satsa på ett par dyrare så passformen och lädret är bra.
Som vardagsskydd tycker jag att plast är att föredra, bara att spola av när de blir skitiga, och kräver knappt någon omvårdnad alls.
Fast det går ju inte att komma ifrån att läderskydden är snyggare!

Jag har Eskadron skydd fram å bak...
Fårskinnsludd är både snyggt och bekvämt för hästen :)
Som Popeye säger... Plastskydd är lätta att ha hrmma då de bara är att sköja av. Läderskydd är snyggt, men då ska de vara en dyrare model som lädret är i bra passform och mjukt. jag föredrar plastskydd (eskadron, veredus) det är snyggt :)

Jag har ett par lädersenskydd med fårskinn fram + boots (gummi lr neoprene) o ett par eskadronstrykkappor bak.

Jag har Eskadron Cross Country fram och vanliga korta Eskadron bak...

Jag skulle inte ta skydd me fårskinn för jag tycker det e rätt fult och väldig opraktiskt...

När jag har hoppat har jag vanliga plast senskydd fram, oftast inget bak.
Har funderat på att köpa i läder, eftersom där är såå snyggt :love: , men nu när hästen är dålig så är det bara onödigt.
Säger som dom flesta andra om fårskin: Helt ok om hästen får skav väldigt lätt, annars helt onödigt. Smutsen syns och de blir skitiga snabbt, dessutom tycker jag att det är fult :devil: .

Eskadron senskydd fram och Eskadron låga strykkappor (för kotan) bak. Både när jag tränar och tävlar.

Jag har vid träning/till vardags oftast Veredus el. Eskadron skydd. Vi tävling har jag antingen Dyon läderskydd eller Veredus, lite beroende på väder...

när jag hoppar hemma har jag oftast svarta Eskadron fram & bak.
på tävling har jag antingen bruna Veredus fram å Eskadron bak eller så har jag läderskydd fram å Veredus senskydd bak!

På mitt Fullblod har ja svarta Eskadron, bak svarta Eskadron strykkappor...
Sen har min Arab ett par svarta el vita senskydd, som ja inte kommer ihåg vilket märkena e...
Sen har ja ett par svarta Veredus men dom använder ja inte...

Mvh Sandra

Har Protec senskydd fram och läderstrykkappor bak. Och boots.
När jag blir rik ska jag köpa gråa Eskadron (fram+bak), då jag tycker
det är snuskigt bra kvalite på dem ;)

Pållen har:
Eskadron
HG
Tolga Brussels med fårskinn
Dyon med fårskinn!

inte för att jag hoppar men jag har ändå ett set med senskydd o låga bakskydd från Dyón med ludd i, hemskt snygga!

Jeg har slike foran:
690123.jpg

og slike bak:
610485.jpg

og slike kopper:
610568.jpg

De er KJEMPEBRA. Ikke så veldig dyre heller.
Kjøpt fra HÖÖKS.
Har noen som er dyrere som jeg bruker ved konkurranser (Eskadron)

Mvh Henriette

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: ako
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 646
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka