vad heter era katter?

Sv: vad heter era katter?

knapp.

Min katt heter Sussi.
Min gamla katt heter Trazan (men nu bor han hos en annan familj, han går då under namnet Ramnstein.)
 
Sv: vad heter era katter?

Hos mamma heter våra kissar Sylvester "Sylle" & Misan
Hos pappa, Kit, Pipen, Sixten "Sigge"
 
Sv: vad heter era katter?

Crocker och Aslan.
Men innan det hade vi en Manfred och en Hektor.
 
Sv: vad heter era katter?

Min katt heter Hugo.


Tidigare katter inom familjen har hetat Figaro och Bosse.
 
Sv: vad heter era katter?

*kl*

Mina två mainegrabbar heter
S*Tole'Coons Bruce (Brusan, Pip Larsson)
S*Guldklimpens Lord Quddleman (Obelix)

Har även passerat några helt underbara huskatter genom åren
Hamlet (Hampe)
Mr Merlin (Melle)
Bambi
Percy (Tommy)
Meeko
Móri (Trasan)
Pysen
Smurf
Axelia

Mamma och pappa har 3 huskatter nu
Bruttan (Butti-Butti)
Kaxe
Findus (Findiiiiiis)
 
Sv: vad heter era katter?

Tingeling och Cruella heter mina bebisar :love:
 
Sv: vad heter era katter?

Sedan det här 2 ½ år gamla inlägget så har jag även haft en hel del akuthemskatter. :)

Vi hade en hona som födde 6 ungar hos oss. Honan heter Lucy och de 6 kattungarna fick heta; Tassen, Toffee, Tummy, Tuff, Tuor och Trampen - de 5 förstnämnda är killar den sista en liten tjej.

Sedan har vi haft en röd hankatt som hette Måns men han döpte vi inte själva.

Efter det kom en ung kattkille som fick heta Silke (avataren) och nu har vi en ca 8-årig dam som heter Pärla.

Nu har jag en alldeles egen Taz (hane) och är akuthem till en Pysan (hona).
 
Sv: vad heter era katter?

*kl*

Min nuvarande svarta tokskalle till katt hete Monke :love:

Tidigare katter har hetat
Maja Gräddnos (väldigt uppfinnigt namn av en 5 årig Terese=)
Sara
Purshing
Emil
Egon
Charlie

Sen har vi säkert haft en massa fler stallkatter när jag växte upp, men jag kommer inte ihåg namnet på dem alla:)
 
Sv: vad heter era katter?

Min katter heter: Frida, Tusse, Tuff och 3 till som är ny född. föddes måndags, bara 4 dagar gammal:d
 
Sv: vad heter era katter?

hmm... nu måste jag tänka efter, det är ju trots allt ett par katter som passerat genom åren.

Tissen
Fläcken
Skrållan
Plåstret
Tusse
Pia
Flisa
Polarn
Pyret
Kajsa Bajsa på sig "bajsen" (hankatt)
Wesley Snipes
Glimma Glamour

Sen har syrran haft några med lite udda namn

Axelander
Niles
E.T

En polare har gett sina namn efter diktatorer; Hitler och Polpott...

Och snart får jag mig ett par småkillar, men deras namn återstår att hitta på:love:
 
Sv: vad heter era katter?

Har två "bondkatter" båda hanar, den stora grå heter Chess och den lilla svartvita heter Bandit.
Namnen passar väldigt bra på dom faktiskt, Chess sitter gärna och filosoferar och är smart som tusan medan Bandit far runt och ställer till med ofog stup i kvarten:devil:

Sen har jag ju en till, en hona som bor hos mamma, Twiggy fick hon heta för hon var så mager när vi tog hem henne från stallet där jag hade hästarna då. Nu har hon lagt på sej så det räcker och blir över;)
Sen är det pappas katt Anton Nilsson som är döpt efter den siste som hängdes på gotland och nog är det nåt ondskefullt över honom, hehe.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Sassy
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 016
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 036
Senast: Bison
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
2 023
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp