Vad hjälper det att ha flow... :-(

runa

Trådstartare
Suck! Kanske ni läst en tidigare tråd om att jag har flow? Nu känns det inte alls roligt mera :( Vad f_n hjälper det att vara attraktiv och och ha flow om ingenting leder till någonting mera. Ingen tar kontakt efteråt och jag är som bortglömd så fort kvällen är slut :(
Varför blir ingen mera intresserad än för kvällen? ...och nej - jag släpar definitivt inte hem alla som verkar "sugna". Väljer noga (tror jag iaf)...men vad hjälper det :banghead: Jag vill att någon ska skicka mig ett sms...jag vill ha lite mera spänning än bara en kväll...
...och jag håller på att bli deppad av det här:(
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

De vill bara ligga... Vill man ha mer ön bara ett ligg får man hålla på sig eller hoppas på att de tycker man är awesome och vill träffas igen :).
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

De vill bara ligga... Vill man ha mer ön bara ett ligg får man hålla på sig eller hoppas på att de tycker man är awesome och vill träffas igen :).

Varför vill de bara ligga? Jag är på riktigt charmig, trevlig och bra. Varför vill ingen ha mig "på riktigt"?:cry:
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Det är kanske så - motsägelse fullt nog - att den som vill ha något seriöst letar kanske efter någon som inte hoppar i säng med första bästa? Även om det inte är så, är det ju vad det många gånger ger intryck av.

Jag behöver inte gå längre än till mig själv och min singeltid, de killar som var roliga och kul den kvällen, och som gärna låg redan efter några timmar var jag inte särskilt sugen på att börja något seriöst med. Det var liksom inte min grej. Och nej, jag hoppade inte i säng med dem heller, för det konceptet ger inte just mig något (även om det säkert är jätteroligt för andra, jag kommer inte med några moralkakor).
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

...fast, alltså det händer ibland att jag "hoppas i säng" med någon charmig attraktiv man - just för att jag tycker han är attraktiv och för att jag hoppas på fortsättning. ...men det blir aldrig någon fortsättning - oavsett om jag "tackar ja eller nej" :crazy:
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Det är för att krogragg är just bara krogragg. I regel finns det ingen förväntan på något mer och det är liksom en del av konceptet. Om man byter nummer, om man hörs, och om man ses igen så är det bonusar.

Om du vill ha mer än one night stand så be om nummer och en date först innan ni går hem och har sex.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Om du vill ha mer än one night stand så be om nummer och en date först innan ni går hem och har sex.

...och då de inte svarar på sms :( ...jo, jag vet - då är de inte intresserade :(

Suck!!
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Nej precis.

Av vad jag såg i förra tråden så hade du ett one night stand och du gav ragget ditt nummer dagen efter. Det förfarandet signalerar "det här var kul, hör av dig om du vill". Du så att säga bollade över valet att höras igen till ragget. Det är i sig en trevlig gest men då ska du gärna inte bli besviken över att ragget inte hör av sig.

Jag menar inte att det har att göra med huruvida ni hade sex eller inte. Som sagt, om du vill ha något mer än ett ONS så börja med att fråga om personen vill ses och ta en öl/fika någon dag. Sedan kan ni ligga ändå men då har du visat att du är intresserad av att faktiskt umgås med och lära känna personen.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Men varför tar du då inte frågan direkt efter liggat?

"Du, det här var ju trevligt, har du lust att ses igen, kanske över en fika nästa gång?"

Själv kan jag ju känna att om jag vill ha något seriöst gör jag lite undersökning av materialet INNAN jag hoppar i säng, det kanske är världens mest bombade idiot och en sådan vill jag inte ens ligga med faktiskt. Nu är jag gift och ligger inte runt, så jag talar innan jag träffade maken. Men det är fortfarande modern tid, och min generella inställning är också fortfarande densamma.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Nej precis.

Av vad jag såg i förra tråden så hade du ett one night stand och du gav ragget ditt nummer dagen efter. Det förfarandet signalerar "det här var kul, hör av dig om du vill". Du så att säga bollade över valet att höras igen till ragget. Det är i sig en trevlig gest men då ska du gärna inte bli besviken över att ragget inte hör av sig.

Jag menar inte att det har att göra med huruvida ni hade sex eller inte. Som sagt, om du vill ha något mer än ett ONS så börja med att fråga om personen vill ses och ta en öl/fika någon dag. Sedan kan ni ligga ändå men då har du visat att du är intresserad av att faktiskt umgås med och lära känna personen.
Jag håller helt med,jag tror inte att det är liggningen som är kruxet,utan var du förmedlar i ord och handling. Varför vänta på att den andre hör av sig?
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Det är oftast jag som hör av mig...och oftast är det tyst...tyst...tyst Försöker ändå skriva ganska neutrala sms...
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Fel sorts killar?

Var träffar du dem? Krogen? Dejtingsajter??
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Alltså, jag resonerar såhär, vill de inte träffas efteråt så var de ändå inget att ha. Om man är singel och dejtar får man vara beredd på att många singlar man träffar, vill just vara singlar. Så, antingen ligger man med dem man känner för utan att förvänta sig något, lika lite som efter en cafédejt, eller så har man bara cafédejter om det blir svårt med avstånd efter sex. Tänk efter hur du vill ha det och välj den väg som passar dig :)
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Alltså, jag resonerar såhär, vill de inte träffas efteråt så var de ändå inget att ha. Om man är singel och dejtar får man vara beredd på att många singlar man träffar, vill just vara singlar. Så, antingen ligger man med dem man känner för utan att förvänta sig något, lika lite som efter en cafédejt, eller så har man bara cafédejter om det blir svårt med avstånd efter sex. Tänk efter hur du vill ha det och välj den väg som passar dig :)

Jag försöker också resonera så - att om killen inte svarar på sms är det ändå ingen jag vill ha.
...men alltid är tankarna inte så förnuftiga :meh:
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Nej precis.

Av vad jag såg i förra tråden så hade du ett one night stand och du gav ragget ditt nummer dagen efter. Det förfarandet signalerar "det här var kul, hör av dig om du vill". Du så att säga bollade över valet att höras igen till ragget. Det är i sig en trevlig gest men då ska du gärna inte bli besviken över att ragget inte hör av sig.

...fast det var han som frågade efter mitt telefonnummer då jag sa att han skulle höra av sig om han kom till min ort igen. Tänkte ju at han hittar det om han vill...

...och sen var det jag som hörde av mig men han svarade nada!!!
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Det låter som att du funderar väldigt mycket över vad killar vill ha av dig, vad du har att erbjuda/vad det är för fel på dig och väldigt lite på vad du faktiskt vill ha? Har du överhuvudtaget funderat på om du ens vill ha någon av dessa snubbar eller om du bara hör av dig för att du vill ha bekräftelsen i att du fastnat hos någon?

Jag tror att sådant syns tydligare än vad man tror. Är man väldigt fokuserad på sig själv och sin egen prestation - oavsett om det beror på osäkerhet eller självförtroende i överflöd - så kan det nog ge en smått nonchalant framtoning.

Jag säger inte att det är så, men jag får lite den känslan när du skriver.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Det låter som att du funderar väldigt mycket över vad killar vill ha av dig, vad du har att erbjuda/vad det är för fel på dig och väldigt lite på vad du faktiskt vill ha? Har du överhuvudtaget funderat på om du ens vill ha någon av dessa snubbar eller om du bara hör av dig för att du vill ha bekräftelsen i att du fastnat hos någon?

Jag tror att sådant syns tydligare än vad man tror. Är man väldigt fokuserad på sig själv och sin egen prestation - oavsett om det beror på osäkerhet eller självförtroende i överflöd - så kan det nog ge en smått nonchalant framtoning.

Jag säger inte att det är så, men jag får lite den känslan när du skriver.

Tror nog du har lite (eller helt) fel. Jag blir attraherad av få...och om jag lyckas få en sådan på kroken (som jag brukar få;)), så kör jag - men de är inte intresserade av mig som partner.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 319
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 814
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 967
Senast: Lhas
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 268
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp