Vad hjälper det att ha flow... :-(

Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Det förstår jag. Men det är ju lite skillnad på en ytlig attraktion som du känner - och oftast får besvarad - och ett genuint intresse för personen. Det kanske är där du och snubben är på olika våglängd. Han ser det som just attraktion, lust om man så vill, och du ser det som ett tecken på att det finns stoff för något mer. Inget av de två förhållningssätten behöver vara fel, men de är ju onekligen fundamentalt olika.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

...fast det var han som frågade efter mitt telefonnummer då jag sa att han skulle höra av sig om han kom till min ort igen. Tänkte ju at han hittar det om han vill...

...och sen var det jag som hörde av mig men han svarade nada!!!

Att be om ditt nummer är inte samma sak som att lova att höra av sig. Att du var den som hörde av sig förändrar ingenting. Han gav väl inte dig sitt nummer?

Jag tolkar att be om nummer men inte ge som att man vill ha möjlighet att höra av sig om man vill. Inte att man definitivt kommer att höra av sig och inte heller att man hoppas på (eller ens vill) att den andre kommer höra av sig.

Personligen känner jag att det sätt som du reagerar på är hur jag absolut inte vill att mina krogragg ska reagera på att vi knullade. Det är ju meningen att det ska vara kul!
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Personligen känner jag att det sätt som du reagerar på är exakt hur jag absolut inte vill att mina krogragg ska reagera på att vi knullade. Det är ju meningen att det ska vara kul!

Ja, men hur ska man veta att ett krogragg bara är ett krogragg? Är det bara jag som blir förtjust i männen? ...och definitivt inte förtjust i alla jag möter. Engagerar mig dock bara i sådana jag tycker är attraktiva.

Jag är ute efter en partner och hoppas mitt krogragg är ute efter samma sak. Jag hoppas ju att han också ska bli förtjust i mig och vill ha kontakt efteråt. Sånt händer ju, eller...?;)
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Generalfel! Du ber om att bli besviken, tyvärr.

Jamen hur ska jag göra då? Var snäll och hjälp mig att tänka rätt istället för att meddela att jag gör felfelfel...

Är det fel att tro på kärlek?
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Jag tror att de flesta människor vill att en seriös relation ska börja med ett intresse för PERSONEN. Det tycker jag är det tongivande i alla diskussioner om att hitta partner. Inte någon som är ute efter ett hyfsat knull, utan någon som är intresserad av vem JAG är. Vad jag tycker om, vad jag sysslar med, hur jag är som person.

Och det lär man ju inte veta mer om efter ett par timmar på krogen. Det tar ju långt tid att lära känna någon. Att hoppa i säng efter kort tid signalerar solklart för mig att "jag gillar din stil och din kropp, ska vi ha lite kul?". Och därmed inte mer än så.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

De flesta går nog inte på krogen för att hitta en partner, utan för att ha lite trevligt en kväll, så oddsen att hitta nån där att starta en relation med kanske inte är så bra. Kanske datingsiter skulle passa dig bättre? Jag känner nog väldigt många fler med långvariga relationer som träffats via sådana än på krogen. Nätet, jobbet eller gemensamma vänner är i princip hur alla jag känner som är tillsammans har träffats.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

De flesta går nog inte på krogen för att hitta en partner, utan för att ha lite trevligt en kväll, så oddsen att hitta nån där att starta en relation med kanske inte är så bra. Kanske datingsiter skulle passa dig bättre? Jag känner nog väldigt många fler med långvariga relationer som träffats via sådana än på krogen. Nätet, jobbet eller gemensamma vänner är i princip hur alla jag känner som är tillsammans har träffats.

Är på datingsajter också, men får inte napp där heller... :(

...och jag har många vänner som träffat sin partner på krogen faktiskt.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Jag får lite känslan av att du "vill för mycket" och då sänder man omedvetet de signalerna till ens ragg/flirt/dejt och det kan skrämma iväg dom.
Jag skulle ta krograggandet med en nypa salt och istället bara försöka ha kul och inte bli såå intresserad av dom! Den dagen du har kontrollen och inte är den som "vill för mycket" kommer du nog få många fler killar som hör av sig igen!
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Jag får lite känslan av att du "vill för mycket" och då sänder man omedvetet de signalerna till ens ragg/flirt/dejt och det kan skrämma iväg dom.
Jag skulle ta krograggandet med en nypa salt och istället bara försöka ha kul och inte bli såå intresserad av dom! Den dagen du har kontrollen och inte är den som "vill för mycket" kommer du nog få många fler killar som hör av sig igen!

Ska tänka på det där, och försöka jobba på det (om det är så det är med mig)
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Men om du då hittar en av dessa (sällsynta) attraktiva på krogen, varför gå hem med dem?
Varför inte försöka ta en annan väg?
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Men om du då hittar en av dessa (sällsynta) attraktiva på krogen, varför gå hem med dem?
Varför inte försöka ta en annan väg?

Jag går inte alltid hem med dem...men det händer ;) Beror på...tja...dagsformen kanske.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Du skriver att du brukar få dem på kroken om du vill - Frågan är hur du får dem på kroken? vilka signaler sänder du ut? Vad finns det för grund för ett framtida fortsatt intresse? Finns det något mer än bara fylle-attraktion när ni går hem?
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Du skriver att du brukar få dem på kroken om du vill - Frågan är hur du får dem på kroken? vilka signaler sänder du ut? Vad finns det för grund för ett framtida fortsatt intresse? Finns det något mer än bara fylle-attraktion när ni går hem?

Svårt för mig att svar på. Jag anses vara charmig och attraktiv. Vet inte vilka signaler jag sänder ut, vet definitivt inte vad det finns för grund för framtida fortsatt intresse, och för mig finns det alltid mer än bara fylleattraktion då vi går hem - annars skulle vi inte gå hem tillsammans. Sen har jag ingen aning om vad mannen tänker...men det verkar som att han/de inte tänker som jag iaf...:(
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Lite välkommen i klubben!

Har råkat ut för liknande med tjejer några vändor, såna personer som bara är ute för att leka!

Och om nu båda vill klämma på varann lite ganska snart så varför skulle det då diskvalificera det till att det inte går att bygga vidare på?

Vill helst inte släppa nån så intill mig som jag inte kan tänka mig att bygga en relation till. Att säga nej, ja då blir man avhängd omedelbart som jag upplever det.

Ptr
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Om du anses vara charmig och attraktiv så är det inte konstigt att ni går hem tillsammans om du visar att det är det du vill. Men om ni inte skapat en grund för ett djupare intresse eller om inte sexet varit typ mindblowing så är det inte så stor chans att den du går hem med har som tanke att det kommer leda till något mer.

Om du dessutom går hem med folk just för att det ska leda till mer så är det lätt att man omedvetet sänder ut signaler som skriker "klängig". Gå aldrig hem med någon som du inte skulle gått hem med om du i förväg visste om att det bara var för en natt. Då blir du bara sårad. - i de lägena är det bättre att föreslå någon aktiv date.

Om jag var du så skulle jag fundera igenom hur kvällarna har förlöpt, vem tog kontakt, vad pratade ni om, vad hände annars under kvällen. Försöka förstå vad som gjorde att du ville gå hem med honom och han ville gå hem med dig.

Sedan så kanske du ska höra av dig själv. Inte genom neutrala sms för de brukar oftast signalera bekräftelsebehov. Hör av dig för att du har något att kommunicera, som t.ex. att du ska ut på fredag och det skulle vara roligt att mötas upp för en öl. Eller att det var trevligt sist och du gärna spelar biljard/ går på en spelning / vad som helst som är en rolig avslappnad aktivitet.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Jamen hur ska jag göra då? Var snäll och hjälp mig att tänka rätt istället för att meddela att jag gör felfelfel...
Det har jag ju skrivit. Fråga rakt ut om en date först, innan du drar med ragget hem. Det har inte med huruvida du knullar ragget eller inte att göra.

Och skaffa dig en mer avslappnad attityd till krogragg.

Är det fel att tro på kärlek?
Hur menar du?

Att sitta och stressa över att du inte hittar en partner - är det att "tro på kärlek"?

Du verkar vara för klassiskt tvåsamhetsromantisk för att palla med att ligga runt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 319
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 814
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 967
Senast: Lhas
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 268
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp