Vad hjälper det att ha flow... :-(

Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Det jag personligen gör om jag är intresserad av en fortsättning är att lära känna människan mer innan vi hoppar mellan lakanen, vill jag inte ha ngn fortsättning kvittar det mig lika om vi har kul för stunden eller ej. De gångerna har jag inte haft ngt intresse av att ses igen, men en del killar blir rätt plågsamma när de inser fakta och har haft svårt att köpa läget.

Personligen tycker jag att det är rätt krystat att lära känna någon efter sex, är jag intresserad vill jag känna honom innan sex, annars är det egalt.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Ska försöka vända om min hjärna lite och ha de nya tankarna med mig.
Det är jättebra. Men tänk inte sönder dig. Kära nån, vi lever bara en gång liksom. Ut och testa grodorna istället för att tänka och älta. Någon kommer ju att bli en prins till slut.

Som jag skrev innan kan det ju vara något i dig som attraherar en viss typ av man, men det kan också vara så att det är något i dig som faktiskt attraheras av de där ons-killarna. De som är roliga, charmiga, världsvana och har gjort en massa saker. De som varit så upptagna att de inte skaffat allt det där med familj och partner. Har det varit en viss typ av kille du gillat, eller är de väldigt olika? Det kanske inte är så att du attraherar oseriösa män, det kanske är så att du attraheras av dem. Av en eller annan anledning.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Precis det här undrar jag också.

En orsak kan vara att man inte är sexuellt kompatibla. Man tycker inte att den andre är tillräckligt bra i sängen för att vilja göra om det. Nu hoppar jag inte i säng med varken krogragg eller andra ons, men visst har det hänt att man tyckt att folk inte räckt till.

Säger inte att detta är en sanning men det kan vara en av många orsaker.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

det kan det visst, mitt ena krogragg höll i 20 år :p ...
( och honom ville jag eg heller inte ha i början , men gav mig för allt tjat )

:D Det var på "vår" tid det Martha, då träffade man sina partners på krogen. Kanske för att krogen var ens andra hem då ;)
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Nja, man ska ju kyssa en grodprins, inte ligga med hela dammen...:D
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

:D Det var på "vår" tid det Martha, då träffade man sina partners på krogen. Kanske för att krogen var ens andra hem då ;)

Haha, ja det kanske du har rätt i ...vet inte hur klimatet ser ut nuförtiden , verkar vara lite mer annorlunda...dock träffade jag min nuvarande på krogen för några månader sen , men ärligt så känns det inte som det ska hålla spec länge till , svårt att jämka ihop sig så här på äldre dar ;)
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Haha, ja det kanske du har rätt i ...vet inte hur klimatet ser ut nuförtiden , verkar vara lite mer annorlunda...dock träffade jag min nuvarande på krogen för några månader sen , men ärligt så känns det inte som det ska hålla spec länge till , svårt att jämka ihop sig så här på äldre dar ;)

Så sant det.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

*kl*

He he, mötte den gifta mannen jag skrev om in en annan tråd på stan idag. Vilket leende då vi hälsade - sådär härligt skämmigt :p
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Nja, jag menar mera som Ptr skriver att vad är det som säger att ett krogragg inte kan bli något mer?

Som jag har skrivit tidigare; det kan det men då är det en bonus. Dvs ingenting du ska räkna med. Det blir mest elände och besvikelse om du hela tiden hoppas på att krogragg ska bli något mer.

Det är som att varje dag gå och köpa en trisslott. Det kan man ju göra som en rolig grej om man inte bryr sig så mycket om vinsten. Men om man varje dag investerar 100% av sina känslor och verkligen hoppas att IDAG kommer den där miljonvinsten och då kommer livet ordna upp sig - ja, du kan ju räkna ut själv att då får man mest besvikelse.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Kommer inte att tänka sönder mig - bara försöka att inte bli besviken då/om det skiter sig med mina ragg.
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Jag förstår vad du menar, och det är precis det jag ska försöka ha med mig i min "jakt".
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Ett litet tips, lyssna på Henrik Fexeus ljudbok, Alla får ligga:D

Rolig och humoristiskt berättat hur människor påverkas av hur vi agerar. Jag bara älskar den:love:
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Ett litet tips, lyssna på Henrik Fexeus ljudbok, Alla får ligga:D

Rolig och humoristiskt berättat hur människor påverkas av hur vi agerar. Jag bara älskar den:love:

Snålade och beställde den idag i pocketbok-form. Kanske inte lika rolig, men säkert bra ändå ;)
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Kanske inte, för att höra hans uttal förstärker upplevelsen, men det finns mycket användbart, och humorn finns ju även i boken!

Dock finns en del väldigt intressanta saker, som känns självklara när han säger det, men som man själv inte fattat:p

Hoppas att det kan vara till någon hjälp, om inte annat får du nog en kul upplevelse (ooops, som om jag refererat direkt från boken!!)

Lycka till, jag ska lyssna in mig igen, få se om singellivet snart kan vara över ;-)
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Jag har också den boken (i bokform alltså), men har inte orkat läsa den. Tyckte den kändes fånig på något sätt (jag har bläddrat i den men minns inte vad exakt det var jag inte gillade), men det är kanske värt att ge den ett försök till? Jag är ju trots allt också trött på att gå fel i singeldjungeln... ;)
 
Sv: Vad hjälper det att ha flow... :-(

Ja jag har försökt läsa en annan av hans böcker innan och tyckte den var tung...

Men att lyssna på den här (är verkligen INGET fan av ljudböcker annars!) får mig att le igenkännande och ger en del AHA-upplevelser.

Kan säkert verka fånigt i bokform, men att höra honom säga orden (du får föreställa dig en skojfrisk röst:)) är rätt skoj, och tankeväckande!!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 814
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 967
Senast: Lhas
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 268
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 991
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp