Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sadan var jag ocksa ... innan jag fick hypothyroidism :arghh: Jag saknar tiden da jag kunde ata hur mycket jag ville sa mycket.:arghh:
Det är så grymt orättvist.:cry:

jag har varit sådan ända sedan lågstadiet. En extra macka några kvällar i rad och vägen visade flera kilo upp. Jag fattar inte hur det skulle vara att kunna äta sig mätt alla dagar i veckan.
 
Om man är så pass sjuk att man bedömer att man inte är i skick för sitt vanliga arbete ska/bör man inte ha semester för det är intjänad arbetstid.
Det var så jag menade @TessanJ , jag har tagit emot flera sjukanmälningar på folks semestrar och det är inte konstigt vare sig när jag tagit emot det som personalansvarig och inte har jag heller reagerat på det i mitt fackliga arbete.
Sjuk är sjuk och den gränsen känner man själv såklart.
Haha! Då skulle jag ha en massa semesterdagar att ta igen när jag har migrän. Jag är definitivt inte i skick att arbeta då. Men aldrig att jag skulle sjukanmäla mig för det - eller förkylning. Benbrott eller annat som kräver vård, däremot.
 
Haha! Då skulle jag ha en massa semesterdagar att ta igen när jag har migrän. Jag är definitivt inte i skick att arbeta då. Men aldrig att jag skulle sjukanmäla mig för det - eller förkylning. Benbrott eller annat som kräver vård, däremot.

Läs detta inlägg utan att gräva för noga på orden, se helheten annars kommer jag få fly buke lynchad, tack på förhand!

Den enda som skrattar mer än du själv är nog din arbetsgivare som tackar glatt och ler vänligt.
Men sen är det ju lite svårt när du inte sjukanmält dig heller men det kan ju ingen mera än du ta ansvaret för tyvärr.

Hur många jobbar gratis övertid utan att tycka att det ska betalas lön eller annan ersättning efter ök. (det händer titt som tätt ja tyvärr sorgligt nog!) men inte allt för ofta eller många timmar/år, år ut och år in.

En kvart spelar roll? många gånger/år så blir det för en del och timmar/dagar genom åren varför ska man bjuda på det?
Knappast att företag bjuder hit och dit till "vanliga" kunder för det inte spelar någon roll hit eller dit en sedel eller två. Mitt elbolag har då aldrig bjudit på något, var är deras kvart? vad ska jag ha av dom?
På matbutiken betalar jag det pris som varan kostar och väljer utifrån kvalitet, ursprung, djurhållning, fetthalt osv. och arbetsgivare ska med betala vad "varan" /kompetensen dvs. anställda kostar givetvis för arbetsgivaren har valt att "köpa" dess kompetens, tid och samarbete. (samarbete menar jag givetvis anställningsavtal, arbetstider, lagar, (2 to tango!)

Jag tycker det är lika intressanta som viktiga frågor som många andra i samhället i stort, föräldradagar, nyanlända, pensioner ( eller brist på kanske? pga. barnafödande, vab mm.)

JA! Extremt rörigt inlägg men jag varnade i början och tack för orken dom som orkade genom detta.

/hallonsaft som fortfarande inte sovit sen igår morse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 988
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 428
Senast: cewe
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 857
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 495
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp