Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var också smal som tonåring, eller ja ännu smalare än vad jag är nu. Var hemma hos en kompis och hennes pappa för första gången. Han gjorde köttfärssås med nudlar och jag hade aldrig ätit nudlar innan och tyckte det var så himla gott så jag smällde i mig tre jätteportioner, dvs mer än hennes pappa. Han tog mig lite avsides efteråt och frågade om jag hade nån ätstörning, typ bulimi. Vad svarar man som 13-åring på det? Nej såklart. Jag vet inte om han trodde mig. Men jag har aldrig haft någon ätstörning, bara fantastisk ämnesomsättning :D
Låter som tjejen vi hade i stallet för ett tag sen. Smal som ett lillfinger men åt som en skogshuggare.
 
@supersonic jag har lyckats få serveringspersonal att titta tveksamt på buffébord och när jag gick till ostbordet vill jag inte veta vad som snurrade i deras tankar.
Förrätt, varmrätt, efterätt*2 sen ostbordet och sen lite glass, sås och maränger som sköljdes ner med antioxidantdricka + kaffe till glassen.
Då var jag mindre än nu och nu är jag knappast överviktig, min fd. sambo bara flinade och sa att jag är dyrare i foder än hästen.
Mat är bra, energi behöver man ju :o
 
@supersonic jag har lyckats få serveringspersonal att titta tveksamt på buffébord och när jag gick till ostbordet vill jag inte veta vad som snurrade i deras tankar.
Förrätt, varmrätt, efterätt*2 sen ostbordet och sen lite glass, sås och maränger som sköljdes ner med antioxidantdricka + kaffe till glassen.
Då var jag mindre än nu och nu är jag knappast överviktig, min fd. sambo bara flinade och sa att jag är dyrare i foder än hästen.
Mat är bra, energi behöver man ju :o

Första julbordet med nya jobbet tittar alla undrande på mig när jag för fjärde(!) gången tar om :angel:

Ärtsoppekvällen bestod f ö av tre fulla sopptallrikar ärtsoppa, fem pannkakor med sylt, kladdkaka med vispgrädde samt godis :D
 
Hemkommen från stallet; fick bli en kravlös och mysig skrittur barbacka denna varma sommarkväll :). Halsen svider och det känns iiiiiiinte kul att semestern börjar v.29 och det känns som jag är på G att bli förkyld...Med flera på mitt jobb som ä det samt två hemma pga det. Vill INTE bli sjuk just nu :mad::(
 
Hemkommen från stallet; fick bli en kravlös och mysig skrittur barbacka denna varma sommarkväll :). Halsen svider och det känns iiiiiiinte kul att semestern börjar v.29 och det känns som jag är på G att bli förkyld...Med flera på mitt jobb som ä det samt två hemma pga det. Vill INTE bli sjuk just nu :mad::(
Hoppas du slipper undan verkligen, men om du blir sjuk så sjukanmäl dig så du sparar semestern.
 
Vi har en pigg sexåring som bygger lego här... :cautious:

Tur hon är så stor att det är lego och inte sån där "banka ner pinnar i hålen på plankan med sin egen fina hammare"
Har säkert ett fint namn men kliver man på dom kan eländet döpas till fula ord i höga toner och om någon nu funderar på att prova råder jag er att låta bli för ungen kan glatt svara tillbaka ordagrant och modern undrar vem som lärt hennes barn alla konstiga ord.
Min syster var inte det minsta imponerad på min pedagogiska utbildning till hennes barn :angel:
 
Hoppas du slipper undan verkligen, men om du blir sjuk så sjukanmäl dig så du sparar semestern.

Jobbar bara 3 dar nästa vecka...Lugn efter efter denna hästveckan :p. Hur menar du? Om jag skulle vara sjukanmäld när min semester börjar så blir den automatiskt sparad...? (de dagarna det gäller OM i så fall) ?
 
Flyttar över nedladdade böcker till min externa hårddisk.

Tittar på Eddie som pratar om hundar och katter :rofl:

 
Jobbar bara 3 dar nästa vecka...Lugn efter efter denna hästveckan :p. Hur menar du? Om jag skulle vara sjukanmäld när min semester börjar så blir den automatiskt sparad...? (de dagarna det gäller OM i så fall) ?
Man har rätt få ut semesterdagar senare om man blir sjuk. Men - jag har aldrig hört talas om någon som gjort det för en förkylning. Det tycker jag bara inte att man gör. Det är ju dessutom en hel vecka kvar till din semester börjar, då kan du knappast vara jätteförkyld längre.
 
Man har rätt få ut semesterdagar senare om man blir sjuk. Men - jag har aldrig hört talas om någon som gjort det för en förkylning. Det tycker jag bara inte att man gör. Det är ju dessutom en hel vecka kvar till din semester börjar, då kan du knappast vara jätteförkyld längre.

Nä menar inte om jag får förkylning ala snoken rinner utan OM jag blir däckad, vilket man ju kan bli av en förkylning, jag hoppas verkligen jag håller mig frisk! :) eller alltså att det inte blir värre nu :).
 
Nä menar inte om jag får förkylning ala snoken rinner utan OM jag blir däckad, vilket man ju kan bli av en förkylning, jag hoppas verkligen jag håller mig frisk! :)
Det är säkert ingen fara i och med din semester börjar först nästa vecka.

Men även om man blir däckad av en förkylning så tycker jag inte att man ska sjukskriva sig under semester för att få ut dagarna senare. Jag tycker att det ska mycket värre saker till.
 
Jobbar bara 3 dar nästa vecka...Lugn efter efter denna hästveckan :p. Hur menar du? Om jag skulle vara sjukanmäld när min semester börjar så blir den automatiskt sparad...? (de dagarna det gäller OM i så fall) ?

I teorin ja. Du har fem dgr innan det krävs läkarintyg, minus karensen, vilket räknas även under semestern. Men jag har aldrig hört talas om någon som fått extra semesterdagar. Det är väl mer tänkt som ett skydd av semesterdagarna om du blir allvarligt skadad och inte kan få adekvat vila.
 
I teorin ja. Du har fem dgr innan det krävs läkarintyg, minus karensen, vilket räknas även under semestern. Men jag har aldrig hört talas om någon som fått extra semesterdagar. Det är väl mer tänkt som ett skydd av semesterdagarna om du blir allvarligt skadad och inte kan få adekvat vila.
Jag tänker att det är typ benbrott som det kan vara bra att ha det för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 427
Senast: cewe
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 856
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 489
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 582
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp