Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur hon är så stor att det är lego och inte sån där "banka ner pinnar i hålen på plankan med sin egen fina hammare"
Har säkert ett fint namn men kliver man på dom kan eländet döpas till fula ord i höga toner och om någon nu funderar på att prova råder jag er att låta bli för ungen kan glatt svara tillbaka ordagrant och modern undrar vem som lärt hennes barn alla konstiga ord.
Min syster var inte det minsta imponerad på min pedagogiska utbildning till hennes barn :angel:
Hahaha
Avkomman i vardagsrummet för väldigt länge sedan. Gramse på gunghästen som tydligen varit olydig ryter hen
-stå still ditt jävla as.

:o :o :o
 
Någon har strösslat trötta bukefalister över landet :D

Funderar på om jag ska gå och lägga mig nu....
Jag har umgåtts med min symaskin en stund. Men orkar inte göra klart, det går bli imorgon bitti. Imorgon ska vi på medeltidsmarknad och tonåringen behövde nya kläder. Har haft tyget hemma typ 1,5 år, ändå sitter jag där i sista minuten, som vanligt :meh: Fållar och sådant kvar, det hinner jag före 11 imorgon.
 
Nej, det var mer att du fick det tipset som jag reagerade på.
Om man är så pass sjuk att man bedömer att man inte är i skick för sitt vanliga arbete ska/bör man inte ha semester för det är intjänad arbetstid.
Det var så jag menade @TessanJ , jag har tagit emot flera sjukanmälningar på folks semestrar och det är inte konstigt vare sig när jag tagit emot det som personalansvarig och inte har jag heller reagerat på det i mitt fackliga arbete.
Sjuk är sjuk och den gränsen känner man själv såklart.
 
Jag steker ett par överblivna potatisbullar. Fick för mej att pigga upp dem med en gnutta kokosolja i stekpannan. Tror ni det blir totalt oätligt eller bara vanligt äckligt?
 
Om ni inte hör av mig efter helgen kan det vara så att jag har avlidit pga att jag har byggt upp för mycket ilska eller så kan det vara så att jag sitter inne för mord... :cautious: Vi ska verkligen röja ut årtionde av saker med mamma som allt mer börjar bli en samlare, och sen bygga upp ett "kök" nåja bänkar och väggskåp, med min syster som är perfektionist.... :nailbiting: Jag ser många varianter på kaos och bråk. Att stugan dessutom är liten och det inte finns någonstans att ta vägen för att kyla ner sig gör ju inte saken bättre... :cautious:
 
:cry: Jävla orättvisa liv, jag gick in på facebook och möttes av att vänners dottern har gått bort, finaste lilla vännen. De har visserligen vetat sen hon var liten att hennes liv skulle bli kort på grund av sjukdom men ändå känns det så orättvist. :cry: Varför ska hon inte få leva? :heart En alldeles underbar ängel har kommit till himmeln.:heart
 
@supersonic jag har lyckats få serveringspersonal att titta tveksamt på buffébord och när jag gick till ostbordet vill jag inte veta vad som snurrade i deras tankar.
Förrätt, varmrätt, efterätt*2 sen ostbordet och sen lite glass, sås och maränger som sköljdes ner med antioxidantdricka + kaffe till glassen.
Då var jag mindre än nu och nu är jag knappast överviktig, min fd. sambo bara flinade och sa att jag är dyrare i foder än hästen.
Mat är bra, energi behöver man ju :o

Sadan var jag ocksa ... innan jag fick hypothyroidism :arghh: Jag saknar tiden da jag kunde ata hur mycket jag ville sa mycket.:arghh:
 
Sadan var jag ocksa ... innan jag fick hypothyroidism :arghh: Jag saknar tiden da jag kunde ata hur mycket jag ville sa mycket.:arghh:
Jag bara väntar på att det stabiliserar sig och det kommer nog en vacker dag på övre delen av kilona, just nu pendlar jag 10-14 kg upp och ner helt okontrollerat.
En gammal kompis frågade om jag var gravid vid tillfälle men nej jag hade bara nyligen ätit mat så magen putade rakt ut, tog inte illa vid mig alls och hon sa snabbt:-just ja du är ju sån sort och skrattade.
 
Jag bara väntar på att det stabiliserar sig och det kommer nog en vacker dag på övre delen av kilona, just nu pendlar jag 10-14 kg upp och ner helt okontrollerat.
En gammal kompis frågade om jag var gravid vid tillfälle men nej jag hade bara nyligen ätit mat så magen putade rakt ut, tog inte illa vid mig alls och hon sa snabbt:-just ja du är ju sån sort och skrattade.

Jag hade sa snabb metabolism att jag alltid var flera kilo underviktig. Da jag skulle legat pa runt 50-53 kilo vagde jag normalt mellan 45 - 49 ... sa jag hade formodligen nagot vaj redan tidigare, men det var i allafall mycket enklare an att ha en langsam metabolism.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 427
Senast: cewe
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 856
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 489
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 582
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp