Vad i hela friden gör vi? Del XXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dotter är väldigt förtjust i kantareller. Hon brukar plocka det hos sin mormor och morfar. Vi pratade om det igår eftersom hon ska åka dit om tre veckor. Hon lät meddela att hon hoppades på mycket svamp så att hon kunde göra sin specialsvampsoppa :D
Däremot fnyser hon åt burksvamp och skulle aldrig få för sig att äta något så räligt :rofl:
 
Svamp.. den får ni gärna äta upp så jag slipper! :D

Jag vill få mail från tillverkaren av min ritplatta nu, så jag kan få en länk till rätt drivrutiner och därmed kunna använda den på nya datorn.
 
Svamp.. den får ni gärna äta upp så jag slipper! :D

Jag vill få mail från tillverkaren av min ritplatta nu, så jag kan få en länk till rätt drivrutiner och därmed kunna använda den på nya datorn.

Jag är inget stort fan av svamp men har som vuxen lärt mig äta färsk svamp när den är i t.ex. en gryta. Däremot skulle jag exempelvis inte välja svampstuvning på smörgås. (Barnet däremot hade nog kunnat äta det 14 gånger per vecka :cautious: )
 
@LadyCovergirl Jag har gett mig ett år att gå ner mina 30. Delmålet, det första, är 15 kilo till jul. Och resten till midsommar nästa år.

Sedan har jag ännu mindre delmål. Har ett par jeans en stl för små som är det första. Ett par ridbyxor väntar också på att jag ska komma i dom. Och när jag har gått ner 10 kilo ska jag börja springa tänkte jag.
 
@Ninnurur Jag kan tänka mig paniken när man vaknar och har något lurvigt i sängen som inte ska vara där. :arghh: Jag är bara så glad att jag var bortrest den morgonen min sambo vaknade av att det satt en mus i pannan på honom. :yuck:
 
@LadyCovergirl Jag har gett mig ett år att gå ner mina 30. Delmålet, det första, är 15 kilo till jul. Och resten till midsommar nästa år.

Sedan har jag ännu mindre delmål. Har ett par jeans en stl för små som är det första. Ett par ridbyxor väntar också på att jag ska komma i dom. Och när jag har gått ner 10 kilo ska jag börja springa tänkte jag.

Hoppas att det fortsätter fungera nu då :)
 
Jag är inget stort fan av svamp men har som vuxen lärt mig äta färsk svamp när den är i t.ex. en gryta. Däremot skulle jag exempelvis inte välja svampstuvning på smörgås. (Barnet däremot hade nog kunnat äta det 14 gånger per vecka :cautious: )
Jag har inget val, är allergisk mot champinjoner + minst en sort till. Vet dessvärre inte vilken den sorten är, för jag fick en rejäl reaktion efter att av misstag ha ätit svampgryta gjord på tre olika sorter (jag trodde det var någon slags quorngryta, och den var jättegod!). Sen dess vågar jag inte äta svamp alls, eftersom jag inte vet vilka som med säkerhet funkar.
Dock oerhört glad att jag klarar av soja i normala mängder. Däremot ingen höjdare med kinarestauranger som har i lite för mycket, då blir det ont efteråt :(
 
Sitter och väntar på att bli uppringd av veterinären för att få besked om min häst ska opereras idag eller vad som händer.
 
Jag har inget val, är allergisk mot champinjoner + minst en sort till. Vet dessvärre inte vilken den sorten är, för jag fick en rejäl reaktion efter att av misstag ha ätit svampgryta gjord på tre olika sorter (jag trodde det var någon slags quorngryta, och den var jättegod!). Sen dess vågar jag inte äta svamp alls, eftersom jag inte vet vilka som med säkerhet funkar.
Dock oerhört glad att jag klarar av soja i normala mängder. Däremot ingen höjdare med kinarestauranger som har i lite för mycket, då blir det ont efteråt :(

Aha, då är förstås problematiken än värre för dig :(
 
@Ninnurur Jag kan tänka mig paniken när man vaknar och har något lurvigt i sängen som inte ska vara där. :arghh: Jag är bara så glad att jag var bortrest den morgonen min sambo vaknade av att det satt en mus i pannan på honom. :yuck:

Jag ska aldrig skaffa katt, jag ska aldrig skaffa katt... :eek::wtf:

Hade nog spytt lite om jag upplevt det :o

(Ja, jag är en känslig typ :angel:).
 
Fast det stör mig inte så mycket i vardagen :)
Bara lite trist när man är hembjuden på middag hos någon och den råkat ha i en burk champinjoner och tror att det räcker med att jag pillar bort dom. Då får det bli macka, med pålägg, istället ;)

Det är ju himla nesligt förstås! :(
Jag blir inte mindre hungrig av allt detta :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: Pilot
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 417
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp