Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratar inte om att dom kan ge dig nya reservdelar :D

Och dom har alla möjliga apparater om det behövs. Jag har gjort UL, MRI, catscan, vanlig röntgen och allt möjligt på akuten ;)

Men du bör få smärtlindring så du klarar av att leva utan att gråta av smärtan :crazy:

Och det kan en jourläkare hjälpa dig med :D
Sitter jag still så gör det inte så fasligt ont, då hjälper det receptfria :)
Har aldrig fått komma in på akut undersökning utöver slätröntgen, och nu när jag är sjuk i övrigt känns det inte toppen att spendera tid där utan att vara garanterad något mer. Jourcentralen och akuten ligger en bra bit ifrån varandra här, inte som i Västerås där man bara tar hissen :(
 
Rast på jobb. Ska snart gå och ge insulin på en annan avdelning samt min egen. Tur att jag fick i mig lite mat innan, är helt slut i huvudet. Vore inte så bra om det blev fel.
 
Trött på folk som säger att man ältar när man ff är ledsen 48 timmar efter att man tagit bort hunden.
Man får fan vara ledsen hur länge man vill.
Så det så

Jag är fortfarande ledsen och det är över fyra år sen jag tog bort min vovva. Man har rätt till sina känslor :heart
 
Pigge har blivit alldeles svullen över knät. Fattar ingenting, igår såg det jättefint ut. Varken värme eller svullen och knät har inte varit något problem med alls innan :cry:

Grannen gick med honom och så red jag Annie. Hon var totalt sönderstressad i stallet och betedde sig riktigt illa men så fort jag kom upp på henne slappnade hon av och blev supertrevlig. Knäpphäst :love:

Nu ett bad innan det är dags att åka och jobba igen.
 
Tar en fika i kuvösen, tidigare var det 32 grader i den ,nu är det bara 22.
Sen ska jag fortsätta panela sista biten på framsidan.
 
Misslyckades grovt med världens enklaste recept :meh:
Smördegen puffade inte upp sig utan blev knapriga pinnar direkt.. Glutenfri, färdigköpt skit! Men jag skulle vara bekväm :cautious:
Sitter och funderar på en plan b.. Måste ändå bort till gårdsbutiken och köpa mjölk. Frågan är om jag orkar ta mig till ica och köpa ny deg? Kan ju köra med gluten till alla utom mig..
 
Lånade morsans mobilladdare till min ipad. Visst. Den fungerar. Meeeen på över en timme så har min ipad gått från 19% batteri till 30% batteri, och då var den ändå avstängd halva tiden för att dra minimalt med ström… :banghead:
 
Lånade morsans mobilladdare till min ipad. Visst. Den fungerar. Meeeen på över en timme så har min ipad gått från 19% batteri till 30% batteri, och då var den ändå avstängd halva tiden för att dra minimalt med ström… :banghead:

Ipaden behöver kraftigare laddare än mobilen.

Rätt stor skillnad i effekten ut på mobil och ipadladdare.
 
Ipaden behöver kraftigare laddare än mobilen.

Rätt stor skillnad i effekten ut på mobil och ipadladdare.
Ja.. det verkar som att du har rätt. Jag har kollat lite på olika laddare nu och det lutar åt att köpa en laddare som jag kan ha hos morsan också, för enkelhetens skull. Det är ju "lite" segt att ha det som nu. Lyxproblem visserligen, men ja.. Ny sladd till laddaren hemma och ny "vägg-grej" (vad det nu heter…) att ha här hos morsan. Hittade en grön sladd som var fin, den ska jag köpa :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
620
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Sju nationer finns representerade bland de tio startande i årets upplaga av Indoor Eventing under Sweden International Horse Show...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 898
Senast: Sel
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året tog Frida Andersen en andraplats i Agria Top 10 Indoor Eventing. I år trodde hon först inte att det skulle räcka till en ny...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp