Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Benet har sagt upp sig. Det högg till och gjorde så ont att gå på att jag höll på att börja grina.
Nu har herrn fått agera krycka så jag kom till närmsta sittplats, och är nu på väg att hämta bilen :(
Lär ju ringa vc omgående på måndag
 
Benet har sagt upp sig. Det högg till och gjorde så ont att gå på att jag höll på att börja grina.
Nu har herrn fått agera krycka så jag kom till närmsta sittplats, och är nu på väg att hämta bilen :(
Lär ju ringa vc omgående på måndag

Har så pass ont så kanske det är läge att uppsöka jouren? Ska du vänta tills på måndag när du har så ont?
 
Har så pass ont så kanske det är läge att uppsöka jouren? Ska du vänta tills på måndag när du har så ont?
Det gör bara ont när jag går, och dom kan ju ändå inte göra något på akuten. Känns bara dumt att sitta där halva dagen då, det är ju en remiss vidare som behövs och den lär jag också få vänta på
 
Det gör bara ont när jag går, och dom kan ju ändå inte göra något på akuten. Känns bara dumt att sitta där halva dagen då, det är ju en remiss vidare som behövs och den lär jag också få vänta på

Det finns jourcentraler med :D

Man behöver inte uppsöka just akuten bara för att det är helg ;)

Har du någon starkare smärtlindring du kan ta när du får så pass ont att du inte kan gå?
 
Sitter i morsans soffa, har ätit pizza och ska ta en kopp te och choklad till efterrätt :D Upptäckte precis att tv-kanalen National geograpic visar program där Richard Hammond är programledare hela eftermiddagen och eftersom jag gillar att lyssna på honom får tvn vara igång också. Verkar bli en skön eftermiddag det här :)
 
Det är 1 oktober och 15 grader varmt ute :love:
Riktigt ljuvligt här idag. Irriterar mig på ansvarslösa människor. Om man vet att man har tight med pengar och mycket att betala, varför i helvete festar man då bort alla pengar så man till slut tvingas sälja huset?!:banghead::banghead: Speciellt när man precis innan gjort i ordning barnens rum och lovat dem att de ska få jättefint. :cautious: Det är ju så idiotiskt så man har lust att skrika "Väx upp för helvete människa!" Gaaah! Inte mina barn det gäller, men ändå närstående sas.

Dessutom vägde jag mig idag. Det var deprimerande :(:cry:
 
Senast ändrad:
Det finns jourcentraler med :D

Man behöver inte uppsöka just akuten bara för att det är helg ;)

Har du någon starkare smärtlindring du kan ta när du får så pass ont att du inte kan gå?
Ipren och alvedon :p
Jourcentralen här kan ju heller inte göra nåt, det behövs en remiss för mr eller ul. Är det en förbening kan man ändå inte lösa det på en dag :(
 
Ipren och alvedon :p
Jourcentralen här kan ju heller inte göra nåt, det behövs en remiss för mr eller ul. Är det en förbening kan man ändå inte lösa det på en dag :(

Jag pratar inte om att dom kan ge dig nya reservdelar :D

Och dom har alla möjliga apparater om det behövs. Jag har gjort UL, MRI, catscan, vanlig röntgen och allt möjligt på akuten ;)

Men du bör få smärtlindring så du klarar av att leva utan att gråta av smärtan :crazy:

Och det kan en jourläkare hjälpa dig med :D
 
Mina ben har sagt upp sig. Var först ute och sprang 5 km imorse (kapade drygt 2.5 min på min senaste tid på samma runda) och sedan åkte jag direkt till stallet och tog en 5 km promenad med min häst. Han behöver öva på att vara av gården, och gärna utan att jag sitter på ryggen. :p

Nu funderar jag starkt på att följa kattbarnens exempel. Dom ligger och stensover efter att ha varit ute några timmar. :love:
 
Blev väktare 03.25 av att grannen tyckte det var en bra idé att dra igång musik :meh: Då lackade den här kärringen ur och klev upp och klädde sig och ut för att banka på dörren. Dock spelade dom Run to the hills som är sjumiljonerminuter lång typ :turd: så dom hörde mig inte förrän låten var slut :cautious: Men han kom å öppnade och jag talade om hur trevligt det var att bli väckt den tiden :devil: Jag brukar aldrig knacka på när grannarna spelar musik sent men jag hade verkligen inte tålamod inatt/morse... Tog sen typ 2 timmar innan jag kunde somna om :wtf:
Har fått undan disken, hämtat mina två paket, hade tur att mamma hade skor på jobbet med stålhätta som jag gick prova och ett par passade :banana: så slipper iväg och köpa :up: Fått håret klippt av mamma och nu slappar jag i soffan hos mamma :grin:
 
Trött på folk som säger att man ältar när man ff är ledsen 48 timmar efter att man tagit bort hunden.
Man får fan vara ledsen hur länge man vill.
Så det så
Men fy. Minns att det var lite liknande för 12 år sedan när min favorithäst togs bort. När husdjur fått somna in så har jag vägrat vara i närheten av folk efteråt just för att slippa folks märkliga kommentarer...
Ta hand om dig! :(
 
Alltså, bostadsföreningen fick äntligen en fantastisk idé, nämligen att alla uteplatser skulle göras om. Äntligen ska vi få insynsskydd igen! (föreningen tog utan förvarning bort våra höga buskar förut och sedan dess har jag hatat uteplatsen)

Men. Nu har två jättetrevliga män börjat jobba. Det blir trästaket runt uteplatsen och trägolv överallt, så det är en del att ordna.
Männen är nog från Lettland (deras bilar är därifrån iaf) och jag märkte idag att de jobbar trots att det är lördag. Så, de har absolut minst 8 timmars arbetsdag och det skulle inte förvåna mig om de jobbar även imorgon... Jag hoppas verkligen att de får bra lön! Tyvärr tror jag att de fått jobb just för att de jobbar överdrivet mycket till usel lön och det får mig så jäkla sur. Jag vill inte bo i en bostadsförening som gillar sådant. Jag vill att de ska anställa folk som får vettig lön och vettiga arbetstider.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
620
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Sju nationer finns representerade bland de tio startande i årets upplaga av Indoor Eventing under Sweden International Horse Show...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 898
Senast: Sel
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året tog Frida Andersen en andraplats i Agria Top 10 Indoor Eventing. I år trodde hon först inte att det skulle räcka till en ny...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp