Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har massor med orkideer Jag fick en från jobbet då vi gifte oss för 10,5 år sedan och den blommar så fint än !Det verkar vara dom enda blommorna som överlever hos mig men resten verkar bara vilja dö när jag har hand om dom !
Snitta om dem, obs inte klippa o låt dem övernatta i ett svalt bad.Köpte rosor till sambon men de är lite ledsna
Tips för att pigga upp dem tills imorgon?
Annars blir det plan B, att köpa en ny bukett
Slösurfar lite. Sedan är det dumburken - Kockarna, Greys Anatomi och Cod Black.
I morgon kommer min KP och hämtar mig vid 14tiden. Jag vill ut till Fjällnora för att fika lite och promenera lite. Men det vill väl inte hen...![]()
Håller på att bli heltokig. Förra orkidén dog efter två, tre veckor. Rekord tom för mig.
Nu har jag köpt en ny (vill inte ens tänka på hur mycket jag lagt ner på orkidéer senaste året). Läser på och läser på om vad man ska göra. Funderar på om det är för varmt, iofs inte just där den står men allmänt eftersom elementet är fast på max. Eftersom jag bor i andra hand vill jag inte klaganu har jag vattnat den nya orkidén i tre minuter. Satt den i ett durkslag där den får stå några timmar och droppa av, kommer sätta en hink vatten just under den så att det blir lite fuktigare i rummet och sedan se hur lång tid det tar innan den dör.
Sol är ännu inte ett jätteproblem. Så ljust men inte direkt i solen.
Jag vet att det är torrt inomhus eftersom katten är statisk så att det knastrar i högtalarna när vi gosar vid datorn![]()
Min mormor bröt höften 85 år gammal och var uppe och gick med rullator dagen efter op! Blev helt bra efter rehabÅngest de luxe, fick just veta att mamma har brutit höften och ska opereras imorgon. Man känner sig så förbannat hjälplös när man sitter i Sverige och lilla mamma är i Nairobi. Har ont i magen. Lilla mamma min.![]()
![]()
Är det någon annan som har brutit höften som kan berätta hur farligt det är och läktiden?
@CillaWÅngest de luxe, fick just veta att mamma har brutit höften och ska opereras imorgon. Man känner sig så förbannat hjälplös när man sitter i Sverige och lilla mamma är i Nairobi. Har ont i magen. Lilla mamma min.![]()
![]()
Är det någon annan som har brutit höften som kan berätta hur farligt det är och läktiden?
Beror ju på utgångspunkten hur hälsan är men mamma var uppe samma dag (rökare)Ångest de luxe, fick just veta att mamma har brutit höften och ska opereras imorgon. Man känner sig så förbannat hjälplös när man sitter i Sverige och lilla mamma är i Nairobi. Har ont i magen. Lilla mamma min.![]()
![]()
Jag gör som min moster lärt mig, och både hennes och mina brukar blomma omDuschar inte, dränker inte. Låter dem stå på samma plats och ger en skvätt vatten direkt i krukan när jag kommer ihåg (typ med en-tre veckors mellanrum)
![]()
Snitta om dem, obs inte klippa o låt dem övernatta i ett svalt bad.
Ja men hur? Får ej tag på någon Biståndshandläggare på KommunenDå bör denne bytas ut, som jag sagt 644688 ggr.
Hon får ju betalt för att hjälpa dig ut på det DU vil och behöver.