Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
-8 här när jag åkte hem från jobbet. På typ 40 minuter har jag plockat in ren disk, diskat det lilla som blivit under veckan (kör ju dietshake's just nu så har inte lagat någon mat så det var inte så mycket skönt nog), städat badrummet, kastat post som samlats på hög i veckan, vikt ihop typ 6-7 kartonger som stått i hallen och vart i vägen. Det är mer än vad jag gjort på hela veckan här hemma :eek:
Ska baka kärleksmums nu tror jag. Har lovat att baka sockerkaka till "mina karlar" på jobbet, men dom förtjänar lite mer tycker jag. Ska få hjälp att kolla vad som är tokigt med vindrutetorkaren på bakrutan under veckan. Dom har redan kollat en vända och konstaterat att det inte är en säkring iaf. Den funkar inte, och en av karlarna har jobbat som elektriker i Irak. Så i utbyte får dom lite bakat. Dom ville först betala för att jag skulle baka, men vad tusan, bättre byta tjänster :)
Men hallå!
Här jobbar vi andra hårt med att lära de nyanlända att inte jobba svart! :rage:

:D :D :D

Är sugen på att lära mig somaliska.
Kan man be typ nåt studieförbund kolla intresset för en studiecirkel?
Tyvärr är de som bor i grannhuset mest arabisktalande.
Annars hade jag bett dem lära mig.
Väldigt trevligt gäng med både par, ungdomar och singlar.
Men fixar inte att lära mig 2 språk samtidigt.

Har träffat psykdoktor idag. Fick vänta nästan 30 minuter :mad: men sen fick jag olika recept för ca ett år framåt :up: skönt att slippa hålla på och ringa och be om nya recept hela tiden.
Efteråt svängde jag förbi ett köpcenter. Blä vad mycket folk. :down: Hittade lite grejer till fadderbarnet, hårklämmor med glitter och några hårsnoddar. Var till apoteket också. Sen tog jag bussen hem, proppfull med folk, tror jag fick den sista sittplatsen. Kilade in på Ica och gick sen hem. Var tvungen att ta Naproxen och Alvedon mot värken i huvud och kropp. I morgon blir nog en vilodag. :(

@Scata : Hur mår kissekatten?:(
Han mår bättre idag, tack! Han är mindre halt och fortfarande ingen svullnad, så jag gissar att han haft sagolik tur. Men jag får inte undersöka tassen sådär noga som jag skulle vilja, inte heller munnen. Men han äter, dricker och går på toa som vanligt, det ser jag som ett gott tecken. Han är nog mest öm ;)
Undrar hur många av de 9 liven han har kvar nu... :crazy:

Han mår bättre idag, tack! Han är mindre halt och fortfarande ingen svullnad, så jag gissar att han haft sagolik tur. Men jag får inte undersöka tassen sådär noga som jag skulle vilja, inte heller munnen. Men han äter, dricker och går på toa som vanligt, det ser jag som ett gott tecken. Han är nog mest öm ;)
Undrar hur många av de 9 liven han har kvar nu... :crazy:
Det låter verkligen som att han har haft änglavakt mer än en gång!:crazy::heart

:rofl:

Jag har btw ett möte imorgon ang min praktikant. Anser att arbetet är lämpligt för personen men tycker att praktiken borde kunna gå att kombinera med SFI med för att optimera förutsättningarna för en framtida anställning.
Så brukar det väl fungera? Dvs att en av förutsättningarna för praktik är varvat med SFI. Åtminstone på min ort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 176
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V