Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag avskyr min nya vetevärmare och min gamla (som råkade vara på väg att brinna upp :angel:) tillverkas inte längre :cry:

Jag vill ha avtagbart yttertyg, snoddar att binda fast den med och att den är ca 15x60 cm som den gamla men det är tydligen omöjligt :down:

Jag avskyr min nya vetevärmare och min gamla (som råkade vara på väg att brinna upp :angel:) tillverkas inte längre :cry:

Jag vill ha avtagbart yttertyg, snoddar att binda fast den med och att den är ca 15x60 cm som den gamla men det är tydligen omöjligt :down:
Vad är det för innehåll i en vetevärmare? Det är ju rätt enkelt att sy ett sånt överdrag ju och det är ju inga omöjliga mått direkt.

Sy själv, det går lika bra med ris som med vete, glöm inte vattenglas när du värmer den i micron.

Kan du inte sy en?? Jag bad en kompis sy nytt tyg till min.

Vad är det för innehåll i en vetevärmare? Det är ju rätt enkelt att sy ett sånt överdrag ju och det är ju inga omöjliga mått direkt.

Innerkudden är i bomull (tror jag) och ytterkudden i linne. Fyllningen är hela vetekorn och innerkudden är lite kanalsydd så kornen kan flytta på sig (den är ju inte fullknökad med vete):

Ignorera brännmärkena :D

Så jävla helt underbar seger för mitt lag nu i kväll.
På fredag ska jag dricka bärs i tjugo mil, jag ska dricka bärs i tjugo mil...

Jag fick en 4:a för att jag var så duktig på att sticka och virka.

/Ainasoja som har en mor som älskar att handarbeta men kan inte sticka eller virka själv. Tur att vi fick stickning och virkning som läxa..... gick snabbt att göra och inte en enda maska var fel på läxan.

Min lärare dissade min jävla obligatoriska stickning... mamma var tydligen inte tillräckligt bra på att sticka ojämnt :D

Jag fick en 4:a för att jag var så duktig på att sticka och virka.

/Ainasoja som har en mor som älskar att handarbeta men kan inte sticka eller virka själv. Tur att vi fick stickning och virkning som läxa..... gick snabbt att göra och inte en enda maska var fel på läxan.

Måste tillägga att det är jäkligt synd att jag inte kan sticka eftersom jag har rätt att sticka äkta Lovikka vantar. Kanske borde lära mig det så att det mönstret inte försvinner ur släkten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 176
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka