Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag börjar bli rätt bra på att tolka min mors svammel.
Häromdagen ville hon ju ha månadspeng aka pension idag var det "såna där enstaka du brukar hämta ut till mig" vilket visade sig vara kontanter.

@Inglorion din egen magkänsla och sunt förnuft kan nog avgöra bättre om ev. dejt :up:

@Snurrfian hoppas du blir glatt överraskad.

@Sonic76 usch inte bli sjuk! :yuck: Speciellt inte som sambo och barn snart är hemma igen.

Ja precis, det är inte precis som att jag sagt ja till en dejt på en gång (han har frågat några gånger redan utan att vara varken krävande eller jobbig, och har backat så fort jag har sagt att jag tyvärr har saker att göra) och någon hemgång blir det definitivt inte (då kan jag förlora mitt boende, student korridor och mitt universitet har en no-mixed sex policy. Jag har inte råd att bo någon annanstans).

Snabba svängar är reserverade för turister när jag är i andra länder, för det första är det inte här där jag bor och för det andra blir man alltid av med det möjliga problemet väldigt snabbt :sneaky: (och nej, det händer inte heller särskilt ofta).

Magkänslan kör jag på, den brukar ha rätt även om jag är dålig på att lyssna ibland :rofl:

Frukost intagen, nu ska jag ut en sväng med hästarna i solen.
Efter det ska jag åka till mamma för att slänga en massa saker hon plockat ihop. Det var meningen att jag skulle ha med mitt hästsläp men igår när jag hämtade hö hade ett däck låst sig och ville inte släppa. Nu måste däcket bytas :(

Ja hoppas kan man alltid... Men min magkänsla säger att jag kommer att få göra allt jobb och sen servera mina kurskamrater och sen hoppas på att läraren förstår det. Jättekul med muntlig examination första veckan på ny kurs med helt ny lärare och med en grupp som känns rätt vag... :crazy: Nåja jag har roddat grupparbeten på egenhand förut så jag kan väl göra det igen.
Hoppas verkligen det inte är glidare som låter dig göra allt, sånt är sååå trist. :yuck:

Uhuhuh :nailbiting: Har haft svenska i ena femman! 70 min med 28 elever! Jag har haft TVÅ elever de senaste månaderna. Lite nervöst, men gick bra. Och skönt att bli påmind om hur roligt det är att ha klass! :love:
En elev, som är lite lillgammal, kom fram efter lektionen och tackade för en bra lektion. Hur gulligt? :love:

Har jobbat klart för denna vecka. Är ju ledig i morgon pga operationen.
Ska gå in på apoteket på vägen hem. Och köpa medicin för pollenallergi
+8 och sol här i Uppsala

Märks att allergitablettens verkan börjar avta...

Varit iväg till stallet och lunchat och gjort i ordning stallägarens boxar. Trodde hunden skulle vilja stanna kvar där (han är stallägarens), men han ville följa med hem till oss igen :) Stallägarens dotter hämtar honom vid halv fyra. Börjar jobba 17.

Fortfarande blåslagen - ser mycket värre ut idag och känner mig ledbruten men en naggande huvudvärk. Solen skiner men känner inte precis lust att gå ut. Försöker få tag på min BRs styrelse angående att jag behöver en innerdörr till - de snodde min när de tog mitt förråd pga installation av bergvärme, blech. Jag vet att de sparat alla så det enda jag behöver är en. Jag vet att de vill att man ska sätta tillbaka orginaldörrarna för att bevara innermiljön så varför kan de inte svara?!? Jag har både ringt och mailat. Kanske ska var fräck och nosa upp någon i styrelsens privata telnummer eller är det för nära stalking?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 975
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad skulle ni göra här?
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur