Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt en sadelgjord till Aramis (resten hittade jag i gömmorna), bokat in rörmokare till onsdag och peppat för att städa lite innan telefonmöte med banken. Upptäckte dock att dammsugarpåsen var full och att jag inte har köpt nya. Morr!

Det är ännu lugnt här (Sthlm innerstad norra sidan) men det är nog bara en tidsfråga. Söder är i stort sett förlorat. Vem kommer köpa bostadsrätter för typ 10 mille och hamna mitt i gängkrig, stenkastning och knarkhandel? Tryggast är nog snart att att bosätta sig under en gran i norrländska skogarna typ.
Polis, räddningstjänst och ambulans kan inte köra fram utan att bli utsatta för stenkastning. Polisen har inga resurser att sätta in. Män(niskor) springer runt med automatvapen och det skjuts typ dagligen.
Men Löfven tycker nog att det går finemang för Sverige :meh:
Men herregud vad yrar du om? Jag bor också i Sthlms innerstad och känner VERKLIGEN inte igen mig i det du skriver.

Typ vaken. Drömt en massa skit och vaknat varannan timme.. Drömt märkliga saker om jobbet bland annat O_o
Ska ta mig ut och hämta ett paket som kom förra veckan, tyg och nya gardiner :up: Sen upp till Borlänge. Ska försöka hitta lite ramar till mina Diamond paintings. Sen kl 18 är det bio :)

Jag kan toppa din dag @Linta... jag har precis blivit utskälld i min yrkesutövning :up:

Jag avskyr verkligen det här. Jag vill inte kolla bilen så däcken är ok eller att ingen varit och gjort något annat med den innan jag kör iväg. Jag vill inte hela tiden tänka på hur jag ska göra om jag blir attackerad när jag är ensam här. Jag vill inte känna mig otrygg när jag jobbar. Jag vill inte vara orolig för att någon saboterar borriggen eller borrarnas bil.

Det här är därför jag inte instagrammar när jag jobbar den här vändan. Jag törs inte för risken att inbjuda till sabotage.

Jag har inga problem med att folk inte gillar vad vi gör men ge f-n i att få mig att känna mig otrygg. Visst, mitt yrke är naturligtvis inte så utsatt som tex en polis men jag ska inte behöva känna så här alls!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 151
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka