Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
O yeah! Vi bor där, så MAKEN fick odla skägg för att smälta in.
Gud, jag förstår inte att ni vågar. Ni har ju BARN!! Vill ni verkligen att hen ska växa upp bland droger, gängkriminalitet och stenkastning? Så himla ovärt när läggorna ändå kostar tio mille, menar jag.

Nä, jag ska väl lämna off topic-spåret. Men det är ju omöjligt att hålla sig från att raljera mot sådana fullständigt verklighetsfrånvända yttranden som @tornblomma kom med.

Måndag helt klart behöver inte ens fundera över vad det ör för dag det minsta.
Nackspärren från helvetet har bestämt sig för att göra mig sällskap :banghead:

Gud, jag förstår inte att ni vågar. Ni har ju BARN!! Vill ni verkligen att hen ska växa upp bland droger, gängkriminalitet och stenkastning? Så himla ovärt när läggorna ändå kostar tio mille, menar jag.

Nä, jag ska väl lämna off topic-spåret. Men det är ju omöjligt att hålla sig från att raljera mot sådana fullständigt verklighetsfrånvända yttranden som @tornblomma kom med.

På tal om att raljera! ;)
Jag tycker att det går att se en stor förändring sista åren. Speciellt runt Medis, Slussen tex. Mkt gäng som drar runt. Det är inte bara alkis-Berra längre liksom utan mkt mer gängbildningar. Som polisen jag pratade med igår sa så griper de folk hela tiden för personrån och drogförsäljning osv men de är ju ute igen asap eftersom de inte går att lagföra ngn (de har inga id-handlingar och det blir problematiskt när de alltid uppger att de är minderåriga). Min vän blev knivrånad igår. Lyckligtvis så nöjde de sig med att ta mobilen och smycken och hen skadades inte fysiskt.

Living on the edge!

Ungarna kastar inte sten. De kastar iPhones på varandra här. Men sant är ju att en del av de södra förorterna har stora problem, vilket är jättesynd. Det finns mycket bra där också, men det lyfts aldrig fram. Jag tycker ju man borde agera hårdare vid problem och samtidigt jobba med att lyfta fram alla suveräna initiativ som faktiskt tas och genomförs.

Jag kan toppa din dag @Linta... jag har precis blivit utskälld i min yrkesutövning :up:

Jag avskyr verkligen det här. Jag vill inte kolla bilen så däcken är ok eller att ingen varit och gjort något annat med den innan jag kör iväg. Jag vill inte hela tiden tänka på hur jag ska göra om jag blir attackerad när jag är ensam här. Jag vill inte känna mig otrygg när jag jobbar. Jag vill inte vara orolig för att någon saboterar borriggen eller borrarnas bil.

Det här är därför jag inte instagrammar när jag jobbar den här vändan. Jag törs inte för risken att inbjuda till sabotage.

Jag har inga problem med att folk inte gillar vad vi gör men ge f-n i att få mig att känna mig otrygg. Visst, mitt yrke är naturligtvis inte så utsatt som tex en polis men jag ska inte behöva känna så här alls!
Nä för helvete :nailbiting::nailbiting: Så ska det fan inte vara :rage: oavsett vad dom tycker om vad du gör så lär dom ju skilja på sak och person! Jävla papphattar det finns:banghead:

Granntanten är på sjukan pga strul med blodtrycket. Har varit och levererat en adressbok eftersom hon ska skicka brev till sin advokat i Schweiz. Upphör aldrig att förvånas över hennes vida kontaktnät :rofl:
I övrigt har jag inte gjort många knop. Åkte ner till city och shoppade lite på Zara och investerade i ett nytt läppstift.

Alltså jag väntar ju på flera paket till jobbet, men helst skulle jag vilja att det var min foundation men sådan tur har man väl inte :cautious:

Riktigt surt när jag typ har hittat enbart en som funkar bra och täcker ordentligt i rätt nyans som på min oljiga hud och i det här klimatet inte klumpar eller rinner och så slutar Sephora sälja den så nu måste jag beställa och det tar 20 till 40 dagar för leverans :(

Sen får man ju lite själviskt hoppas på att det inte är jobb paket som dyker upp för då kan jag få undan lite annat jobb innan de kommer :angel::rofl:

Idiotdag på jobbet följt av åka runt i affärer och sen konstatera att A måste vsra hemma imorgon och både mormor och morfar hsr saker inbokat på morgonen så jag får vara hemma med henne. Vi som redan är en man kort på jobbet :down: men, det är första gången som jag vabar sen jag började 1/7 så jag borde inte ha dåligt samvete...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 151
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka