Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Velar velar velar fram och tillbaka.

Jag är erbjuden ett annat jobb. Samma gebit, lite högre lön, men längre resväg som äter upp en fet bit av de extrapengarna. Ensidiga uppgifter, men stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.

Kan inte besluta mig.

Vi har mkt fackligt bråk med ledningen på nuvarande jobb som stjäl energi, många sjukskrivna. Samtidigt tycker jag om kollegorna och har gott samarbete med dem, tycker mycket om min grupp, och trivs med mina uppgifter --- känner lojalitet med arbetsplatsen.

Jag sökte annat pga allt bråk och fick respons direkt (skönt för egot iaf). Nu kan jag plötsligt byta inför hösten, med vet inte om fördelarna överväger nackdelarna. Något högre lön, längre resväg. Nya kollegor - kanske kul, vem vet. Semestertjänst istället för ferie, men med extradagar att ta ut för studier. Mindre möjlighet till flextider - starkt minus.

Aj. Tassar runt i min ambivalens.

Jobbat mitt för idag, alla täcken tvättade, sista maskinen i nu :up: Hämtat ut ett paket med två böcker, en ny Nora Roberts, Lögnaren och sen Sju sorters kakor på engelska :p Vännen på jobbet (eller ja han har ju flyttat nu :cry: ) blev så imponerad av bakboken så han frågade om den fanns på engelska, och det gjorde den ju :up:
Ska fixa lite mat nu, köttbullar och mackaroner idag igen.

Vad innebär det för någon som inte kan något om sjukvård och blodvärden? Vad felar?
Att jag har blodbrist. Och att den återkommer. Efter två påsar blod borde man vara i toppform lääänge. Och gärna ligga normalt - typ på 120.

Själv börjar jag fundera på att det kanske är någon eller några tumörer i magen som läcker ut blod. För nånstans läcker jag.

Hamnar jag mycket under 100 blir jag yr i skallen. Andfådd och seg som sirap i huvudet.

Det jag undrar över är vem som kommer att reagera på att jag har lågt blodvärde?

Jag tar prov efter påstötning från akuten. Men vet inte om det finns någon läkare som ska läsa svaret? Finns det nån att diskutera med? Får nog ringa imorgon och fråga.

Börjar fundera över om jag borde kolla hörseln. Är det minsta ljud runt omkring hör jag inte vad folk säger. Mamma är nästan döv och det är ärftligt :cautious: så med min tur växer väl hörselbenen ihop på mig med. Började visa sig när mamma var i den åldern jag är nu.

Flexade ut tidigare från jobbet idag och har ridit Prinsesshästen och suttit i solen och laddat batterierna. Välbehövligt! Nu ligger jag i sängen med gosgoja och ljudbok :up:

Börjar fundera över om jag borde kolla hörseln. Är det minsta ljud runt omkring hör jag inte vad folk säger. Mamma är nästan döv och det är ärftligt :cautious: så med min tur växer väl hörselbenen ihop på mig med. Började visa sig när mamma var i den åldern jag är nu.

Flexade ut tidigare från jobbet idag och har ridit Prinsesshästen och suttit i solen och laddat batterierna. Välbehövligt! Nu ligger jag i sängen med gosgoja och ljudbok :up:
Har jag blandat ihop dig med någon annan eller är du gravid?

Herregud min styvfar ringde och mamma opereras morgon - hon äter varan så de måste vänta lite, ingen narkos bara en spruta i ryggraden så hon är vaken hela tiden. Det var något om att hon bröt den just vid kulan? @CillaW du kanske kan förklara bättre? Plus inga skruvar eller liknande, förstod inte helt men tydligen uh, limmar de eller liknande ihop den eftersom den gått av vid kulan???

Sedan åker lilla mamma hem dagen efter, och enligt kirurgen som opererade så kommer hon att kunna gå i trappor som vanligt redan från början - jag trodde de skulle behöva ta ner en säng till nedervåningen. Hoppas nu inte att det blir några komplikationer eller blodproppar eller liknande. Men hoppas att det är mindre risk eftersom hon redan äter blodförtunnande. Ska messa B och påminna honom. Jag läste om faran för det på 1177 vårdguiden.

Gode gud vad jag känner mig lättad och lycklig. Jaha, alla onyttiga saker jag köpte för att trösta mig med ikväll (uh, läsk, chips och småkakor) vet jag inte riktigt vad jag ska göra av nu :grin: Det var väl lite onödigt.

Hela jag är bara en enda stor klump av lättnad och gråt, men bra sådan om ni förstår vad jag menar. Jag vågar inte ta ut all lycka i förskott om det skulle hända något, men ja, jag känner mig så otroligt lättad att jag är alldeles darrig :heart Lilla mamma min.

Låter som en ryggbedövning.
Kan vara så att hon ska få en halv protes, dvs en ny ledkula.
Om patienten tar Waran får man sätta ut det inför operationen, men man ger annan blodproppshämmande medicin under tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 089
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 983
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?