Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror lokaltidningen att de ska få tillbaka alla sina förlorade kunde genom att ringa dem strax efter åtta på hemtelefonen? :banghead: När det är sommarlov? Jag var visserligen vaken men dottern och maken sov, han har knappt fått sova i natt så han behövde verkligen få sova vidare :cautious:
Men nej tack vi vill inte ha tidningen även om vi får ett bättre pris, det är innehållet som har blivit katastrofalt dåligt, jag vill inte betala något för att läsa saker som står i Expressen gratis. :meh: Eller läsa om elitklubbarna i storstan, ska jag läsa sport så ska det vara lokalsport!

Men vart håller han hus, vaktis skulle komma idag på morgonen, men än har han inte dykt upp, undra om nått hände... om han inte kommer hade jag kunnat jobba idag istället....

Mailat skolan då de rapporterat in fel betyg på mig. Ska ha VG men de hade bara rapporterat in G :rage: Dessvärre har väl hela bunten gått på semester...

Har fått ett fint erbjudande på ny häst (ettårig hingst) från en som läst om vad som hänt, men klarar inte av att tacka ja. Att ta hem en ny ettåring, från samma område och med flera gemensamma nämnare i stammen, känns inte alls genomförbart, det skulle kännas som att jag försökte ersätta honom.

En annan häst som skiljer sig från honom på många fler sätt (utom temperament) är eventuellt aktuell, men den står väldigt långt bort. Vet varken hur jag ska lösa att åka och titta eller att få hem (det går att boka lastbil hem, men det är ju som bekant inte särskilt billigt). Att sitta ett dygn i bil är inte så lockande för att klappa lite på en häst, när det utifrån det inte går att säga om vi kommer klicka alls i ridning/körning framöver (den är inte inriden eller inkörd). Det hade ju varit en annan sak om man kunde tagit med transport direkt, men då tar det ju ännu mer tid med körandet och lär kräva minst ett längre stopp på hemvägen för hästens skull.
Den insamling som en vän drog igång har gett lite resultat i alla fall, men täcker än så länge inte ens upp för halva bortforslingskostnaden. Jag är dock tacksam för varje litet bidrag som kommit in :heart

Trött.. Hoppas arbetsdagen flyger förbi, måste hinna vila lite innan kvällens middag!
ina_dance5.gif

Har fått ett fint erbjudande på ny häst (ettårig hingst) från en som läst om vad som hänt, men klarar inte av att tacka ja. Att ta hem en ny ettåring, från samma område och med flera gemensamma nämnare i stammen, känns inte alls genomförbart, det skulle kännas som att jag försökte ersätta honom.

En annan häst som skiljer sig från honom på många fler sätt (utom temperament) är eventuellt aktuell, men den står väldigt långt bort. Vet varken hur jag ska lösa att åka och titta eller att få hem (det går att boka lastbil hem, men det är ju som bekant inte särskilt billigt). Att sitta ett dygn i bil är inte så lockande för att klappa lite på en häst, när det utifrån det inte går att säga om vi kommer klicka alls i ridning/körning framöver (den är inte inriden eller inkörd). Det hade ju varit en annan sak om man kunde tagit med transport direkt, men då tar det ju ännu mer tid med körandet och lär kräva minst ett längre stopp på hemvägen för hästens skull.
Den insamling som en vän drog igång har gett lite resultat i alla fall, men täcker än så länge inte ens upp för halva bortforslingskostnaden. Jag är dock tacksam för varje litet bidrag som kommit in :heart

Du känner inte för att åka och hälsa på åringen och känna in honom? När du väl träffar honom kanske du inte känner likadant?

Dagen började med ett bandagebyte på fina hästen och det ser ut att gå åt rätt håll :banana: Har dessutom hittat ett sätt att hålla henne lugn på box :bow:

Varit på terapin och en sväng till tandis där allt såg bra ut :up:
Har dessutom lyckat sova en del i natt och är ledig i dag :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 109
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 266
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka