Avis.DMI sände ut varningar igår. Inatt ska det tydligen regna som bara den, lokalt kan det komma upp till 50 mm![]()
Här är kruttorrt. Vattnar försiktigt med bäckvatten. Men det vattnet är på upphällningen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Avis.DMI sände ut varningar igår. Inatt ska det tydligen regna som bara den, lokalt kan det komma upp till 50 mm![]()
Du kan få lite av oss också. Mamma har slut på kärl att spara regnvatten i, och då har hon ändå köpt en 210L tunna utöver alla regntunnor och hinkar vi redan hade. Tror att vi säkert har 400 L totalt samlat nuAvis.
Här är kruttorrt. Vattnar försiktigt med bäckvatten. Men det vattnet är på upphällningen.
Trött.. Hoppas arbetsdagen flyger förbi, måste hinna vila lite innan kvällens middag!
Nu har du fått ännu flerÖppnar buke och har 53 notiser.![]()
Jag ska äta ett stort lass med glass och jordgubbar nu
@ainasoja Nånånånå? Hur gick det att spela oberörd på träningen idag?![]()
Grattis!Trött.. Hoppas arbetsdagen flyger förbi, måste hinna vila lite innan kvällens middag!
Trött.. Hoppas arbetsdagen flyger förbi, måste hinna vila lite innan kvällens middag!
Avis.
Har fått ett fint erbjudande på ny häst (ettårig hingst) från en som läst om vad som hänt, men klarar inte av att tacka ja. Att ta hem en ny ettåring, från samma område och med flera gemensamma nämnare i stammen, känns inte alls genomförbart, det skulle kännas som att jag försökte ersätta honom.
En annan häst som skiljer sig från honom på många fler sätt (utom temperament) är eventuellt aktuell, men den står väldigt långt bort. Vet varken hur jag ska lösa att åka och titta eller att få hem (det går att boka lastbil hem, men det är ju som bekant inte särskilt billigt). Att sitta ett dygn i bil är inte så lockande för att klappa lite på en häst, när det utifrån det inte går att säga om vi kommer klicka alls i ridning/körning framöver (den är inte inriden eller inkörd). Det hade ju varit en annan sak om man kunde tagit med transport direkt, men då tar det ju ännu mer tid med körandet och lär kräva minst ett längre stopp på hemvägen för hästens skull.
Den insamling som en vän drog igång har gett lite resultat i alla fall, men täcker än så länge inte ens upp för halva bortforslingskostnaden. Jag är dock tacksam för varje litet bidrag som kommit in![]()