Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag någonsin kommer våga köpa en häst igen om jag inte gör det direkt, men hur fixar man ens att åka och kolla? Allt hade varit så mycket enklare om det redan stod en till i stallet som krävde vård och uppmärksamhet. Så man tvingades ut dit, och behövde lägga tankarna åt sidan och leva i nuet för en stund :(.
Jag har inte kunnat äta på över ett dygn. Ligger bara i sängen och är orkeslös, ser inte längre någon mening.

Det är lättare då, ja :( Men jag tror nog som du säger att det bästa är att leta ny häst så fort som möjligt även om det känns överjävligt :heart

Det är lättare då, ja :( Men jag tror nog som du säger att det bästa är att leta ny häst så fort som möjligt även om det känns överjävligt :heart
Har hittat en som känns som en värdig ny vän. Ingen ersättare, men en ny bekantskap. Har gått igenom halva hästnet, men bara den individen ger en gnutta av hopp inuti. Men det är för stort glapp mellan vad jag får ut i livvärde och vad den kostar, så jag vet inte hur det ska lösas i så fall :(

@cili: Kram! :heart

Sorg får ta den tid det tar, men det är viktigt att äta och dricka även om det känns tungt. Även om det bara är en halv macka och ett glas vatten just nu. Håller med @athena_arabians om att det är bra att ge sig ut igen, fastän det tar emot. Kanske kan du få pyssla lite med någon av de andra hästarna (eller andra hästar överhuvudtaget) just för att komma ut och bearbeta? :heart

@cili: Kram! :heart

Sorg får ta den tid det tar, men det är viktigt att äta och dricka även om det känns tungt. Även om det bara är en halv macka och ett glas vatten just nu. Håller med @athena_arabians om att det är bra att ge sig ut igen, fastän det tar emot. Kanske kan du få pyssla lite med någon av de andra hästarna (eller andra hästar överhuvudtaget) just för att komma ut och bearbeta? :heart
Vill inte åka ut till samma stall igen. Det fixar jag inte. Hade behövt en snäll häst och en ensam tur i skogen, men känner ingen som har en sådan att låna ut. Alla jag känner till är skadade, unghästar eller knäppgökar

Vill inte åka ut till samma stall igen. Det fixar jag inte. Hade behövt en snäll häst och en ensam tur i skogen, men känner ingen som har en sådan att låna ut. Alla jag känner till är skadade, unghästar eller knäppgökar

Jag vet inte var du bor men Aramis finns. Jag lär följa med på Annie men kan låta henne knata på 100 meter framför så du får vara ifred <3

Vet inte om jag någonsin kommer våga köpa en häst igen om jag inte gör det direkt, men hur fixar man ens att åka och kolla? Allt hade varit så mycket enklare om det redan stod en till i stallet som krävde vård och uppmärksamhet. Så man tvingades ut dit, och behövde lägga tankarna åt sidan och leva i nuet för en stund :(.
Jag har inte kunnat äta på över ett dygn. Ligger bara i sängen och är orkeslös, ser inte längre någon mening.

(((kram))) :heart Jag hoppas du hittar en lugn hast som du kan ta ut i skogen sjalv :heart

Här tyvärr inga tips att ge men kan bidra med en tröstkram :heart även om jag vet att det inte hjälper i nån större omfattning.

Nejdå, jag har en släkting som sitter inne på livstid. Den människan har förstört sin framtid, jag har mycket svårt att tro att du förstört din ;) Låt studierna ta den tid det tar! Kram :heart
Tack! :heart

Hjärnan är inte ett dugg logisk när man har ångest så såhär i efterhand fattar jag ju att det ser fjantigt ut :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 109
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 266
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka