Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vägrar gå med på att få en tvättmaskin i födelsedagspresent, åtminstone av maken, då hade jag nog flyttat! :rofl: Men läget är ju ett annat när man bor själv så som du gör, för mig hade det snarast blivit "här så du kan tvätta mina kläder" :D

Jo, det är viss skillnad :D Jag tvättar ibland åt honom men han frågar väldigt fint innan och ser det inte som en självklarhet.

Jag är lite för mycket kontrollfreak och har för känsliga kläder för att jag ska våga låta honom tvätta mina... :cautious: dvs jag får skylla mig själv :p

Återhämtar mig efter gårdagens tävlingsarrangerande. Funderar på om det är lättast att klippa gräs eller gå med röjsågen.... innan det bär av på träning med ponnyhästen.

Dricker kaffe efter att ha gnuggat in lite salt och peppar på rådjuret vi ska äta imorgon
Hjärnan har tagit semester så det enda ord som kommer upp när det gäller vad det är för del av rådjuret är skank. :rofl:
Kan inte ens säga vad som är sadeln i frysen men det kommer nog tillbaka

Muttrar lite över min kära mor, jag fick ett fint sms där hon ville att vi skulle säga när vi ville vara i sommarstugan, för att i samma sms boka upp 1,5 vecka mitt i, sen är hon mycket medveten om att dottern fyller 15 nu i juli och att hon inte vill fira sin födelsedag där alltså finns bara sista veckan i juli kvar, så varför fråga liksom? :meh: när det dessutom hela tiden är så jäkla osäkert hur maken mår så är det ännu svårare att boka upp något, något som vi pratade om så sent som igår.... :cautious:

Jag känner mig låg. Kan haka upp mig en del vid datum, och idag är det ett år sedan jag började få de symtomen som ledde till utredning och en diagnos. Jag vet ju att jag varit sjuk i flera år innan dess och haft några skov innan... men när de klingat av har jag ju trott att jag varit frisk.

Lyssnar på Stiftelsen på högsta volym (my guilty pleasure) medan jag sysslar med kreativ matlagning! Jag orkar inte gå och handla men behöver fixa matlådor så nu ekar "what could possibly go wrong"-attityden här hemma och matlådor produceras på löpande band. Jag är verkligen av den kalibern att jag lagar bättre och godare mat när jag inte har speciellt många ingredienser utan får trolla lite med knäna och tänka utanför boxen :up:

Jag känner mig låg. Kan haka upp mig en del vid datum, och idag är det ett år sedan jag började få de symtomen som ledde till utredning och en diagnos. Jag vet ju att jag varit sjuk i flera år innan dess och haft några skov innan... men när de klingat av har jag ju trott att jag varit frisk.

:heart

Jag vet alltför väl hur det känns :down:

Jag och granndottern har varit ute på en riktigt rolig ridtur. Vi galopperade en hel del och till o med Aramis tände till lite.
Det är tur att han är så snäll för det enda han gjorde var att öka farten en del, det sitter trots allt en 11-åring på med mig o Annie skuttandes framför :)

Lagar mat. Köttfärslimpa blir det idag. Och så försöker jag vara lite kreativ på grönsaksfronten, men troligtvis kommer det bara vara jag som gillar det. Som vanligt. :meh:

Igår var jag med en vän, min moster och kusin en heldag på chappen :D. Dock besviken över att de slutat med turridningen, men var riktigt härligt ändå :). Idag är jag visst superslö och har inte fått nått alls gjort som jag hade tänkt :eek::o. Jaja, ta tag i dagen innan den är gången helt :p

Sett fyra saluhästar + en massa andra idag. Ju fler jag ser, desto mer kan jag konstatera att jag hade en riktig diamant i hagen. Ingen är ens i närheten av mitt skånska guld. Jag börjar tro att ingen annan någonsin kommer att duga som efterträdare :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 107
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 257
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 970
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka