Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@LadyCovergirl och ni andra som inte gillar att slå in julklappar:
Enligt expressen är detta sättet att slå in julklappar på på nolltid, jag är tveksam men kanske värt ett försök.
http://www.expressen.se/tv/omtalat/sla-in-dina-julklappar-pa-nolltid/

Haha mina paket slår nog rekord i sämsta inslagningen. De ser ut som Hej kom och hjälp mig typ. :p
Tycker inte det är så kul och då blir jag stressad att det ska gå fort-och resultatet blir därefter :cool:

För det kan gå så sjukt mycket åt skogen
Det ska man inte tänka på, för om man ska tänka på det, då kommer man aldrig komma någon vart.
T ex om jag skulle tänka på det, rörande att köra lastbil, då skulle jag nog inte ens våga ge mig ut och köra. För varje dag kan gå åt helvete, en lastbil som frontalkrockar med mig så jag dör eller liknande.
Istället får man se till så att det inte går åt helvete och fokusera på vad är det värsta som kan hända och sen komma fram till hur man löser det.
För varje gång som man vågar utmana sig själv stärks självförtroendet lite, jag har varit en riktig fegis men blivit lite modigare och modigare, än är det långt ifrån "perfekt" men en bit på vägen.
Kan jag, så kan du. Kämpa och våga, jag tror på dig. :up:

Det ska man inte tänka på, för om man ska tänka på det, då kommer man aldrig komma någon vart.
T ex om jag skulle tänka på det, rörande att köra lastbil, då skulle jag nog inte ens våga ge mig ut och köra. För varje dag kan gå åt helvete, en lastbil som frontalkrockar med mig så jag dör eller liknande.
Istället får man se till så att det inte går åt helvete och fokusera på vad är det värsta som kan hända och sen komma fram till hur man löser det.
För varje gång som man vågar utmana sig själv stärks självförtroendet lite, jag har varit en riktig fegis men blivit lite modigare och modigare, än är det långt ifrån "perfekt" men en bit på vägen.
Kan jag, så kan du. Kämpa och våga, jag tror på dig. :up:
Men det okända är läskigt :down:

Men det okända är läskigt :down:
Oavsett om det är läskigt eller kan gå åt helvete, utmanar vi oss inte själva kommer vi aldrig komma någon vart i livet. Jag må ha ett helvete nu, men jag ska banne mig ta mig igenom detta också på något sätt, även om det är läskigt att möta sig själv.
Det gäller att ändra tankemönstret, vad är det värsta som kan hända? Kommer jag dö? Man måste själv inse att det inte är så farligt/läskigt som man själv först trodde. Om du har någon vän som kan stötta dig första gången, så ta hjälp.
Det är alltid lättare ihop med någon annan, är man själv krävs mycket övertalning och mod till sig själv.

Oavsett om det är läskigt eller kan gå åt helvete, utmanar vi oss inte själva kommer vi aldrig komma någon vart i livet. Jag må ha ett helvete nu, men jag ska banne mig ta mig igenom detta också på något sätt, även om det är läskigt att möta sig själv.
Det gäller att ändra tankemönstret, vad är det värsta som kan hända? Kommer jag dö? Man måste själv inse att det inte är så farligt/läskigt som man själv först trodde. Om du har någon vän som kan stötta dig första gången, så ta hjälp.
Det är alltid lättare ihop med någon annan, är man själv krävs mycket övertalning och mod till sig själv.
Förhoppnings viss dör jag inte, men man vet ju aldrig :nailbiting: Det lär märkas ;):D

Usch idag är jag glad att jag lever. Var nyss nära att bli en del av en bilolycka! :nailbiting: Vi har vart iväg på besök, åker på villakvartersvägen, ner mot 70 vägen. Hör världens smäll, ser en lastbil från höger vobbla och sen lägga omkull hytten (släpet höll sig uppe som tur var) och en bil från vänster försöker väja, men smäller in i lastbilen, snurrar runt och nästan träffar oss. Som tur va la mamma sig på bromsen å tvärnita när vi hörde smällen, hade vi stått 5 m längre ner hade vi fått Volvon på oss...
Vi trodde lastbilen fått punktering vid smällen, men tydligen hade han försökt väja för en tidigare bil som var över på hans sida vägen :eek: fy fan alltså.. bil nr ett fick hela framvagnen krossad och ett av framdäcken hade slitits av helt. En pappa å pojk i den bilen, båda klarade sig! Vi hörde pappan säga till chauffören att "han hade inte såg att han var på fel sida vägen"... känns som klockren rattsurfande...:confused:
Lastbilschauffören klarade sig, och även bil nr två, dom hade bilen full men dom klarade sig också! Tur i oturen att alla klarade sig.. :nailbiting:

Så åk inte mellan Borlänge Ludvika ikväll! I landforsen är det helt stopp hela kvällen!

Edit: enligt Dalademokraten så har bilarna kört in i lastbilen efter den vält, vilket inte stämmer alls! Bil ett orsakar att lastbilen välter och bil två kör in i lastbilen efter den vält :banghead:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 862
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 460
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 301
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 730
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår