Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag lite sur på mig själv,varför har jag bytt däck själv i alla år,när det kostar 250kr inkl 4 nya bultar att låta någon annan göra det medans jag rastar hunden?
Själv har jag fått hjälp, mest för att jag köpt nya däck som skulle på fälgen, men byter absolut själv. Billigast så när man ska spara pengar och snåla lite. :p

Nu är jag lite sur på mig själv,varför har jag bytt däck själv i alla år,när det kostar 250kr inkl 4 nya bultar att låta någon annan göra det medans jag rastar hunden?
Jag har till och med däckhotell nu! Det kostar ca 100:-/månad om man slår ut det, och då ingår rengöring och skifte som man bokar tid till. Helt klart värt pengarna!

Åh, det är alltid lika intressant. I en grupp på facebook, var det en som ställde en fråga angående plogbilar och att släppa förbi trafiken osv.
Det leder till många svar, bland annat att plogbilar inte kan släppa förbi alla bilar som vill om hela tiden. Svaren uppskattas inte av TS och denne tar alla svar som personliga påhopp. När jag la in en länk som tillförde diskussionen, blev jag "men snälla du:ad" av TS, jag frågade då varför denne tog allt så personligt och att det var mer menat för att lyfta diskussionen. Vad händer då, jo TS tar det personligt igen och skriver att det inte är första gången den är ute i trafiken... då svarar jag "Du vet väl att man inte kan styra vilka svar man får i ett diskussionsforum där alla tolkar olika? Gillar man inte svaren man får, ignorera dom och svara endast på dom som du gillar."

Jag har sett samma fenomen här på buke, tyvärr. Var säkert sådan i början också, men tycker mig själv ha blivit bättre på den fronten.

Jag börjar fundera vad det är för fel på mig... nu är alla köksskåp fått omstruktureringar och avtorkade hyllplan, strukturerat om bokhyllan som fungerar som skafferi, kollat alla kryddor och kastat gamla (17 st varav 3 helt oöppnade), torkat ur alla besticklådor mm... wtf liksom :eek:

Åh, det är alltid lika intressant. I en grupp på facebook, var det en som ställde en fråga angående plogbilar och att släppa förbi trafiken osv.
Det leder till många svar, bland annat att plogbilar inte kan släppa förbi alla bilar som vill om hela tiden. Svaren uppskattas inte av TS och denne tar alla svar som personliga påhopp. När jag la in en länk som tillförde diskussionen, blev jag "men snälla du:ad" av TS, jag frågade då varför denne tog allt så personligt och att det var mer menat för att lyfta diskussionen. Vad händer då, jo TS tar det personligt igen och skriver att det inte är första gången den är ute i trafiken... då svarar jag "Du vet väl att man inte kan styra vilka svar man får i ett diskussionsforum där alla tolkar olika? Gillar man inte svaren man får, ignorera dom och svara endast på dom som du gillar."

Jag har sett samma fenomen här på buke, tyvärr. Var säkert sådan i början också, men tycker mig själv ha blivit bättre på den fronten.
Det där är jag vill ha medhåll inte motstånds mentalitet, för dom har ju alltid rätt i sin synpunkt.Älskar dom! och kastar mig snabbt ner i sandlådan för att delta ......:o:D

Usch imorgon är det dags för blodprov igen:down:
Sen veckan därpå träffa sköterska på endokrin. Se om jag får trappa ner och sluta med thacapzol och levaxin då, efter 1,5 år. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 413
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 319
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
55
· Visningar
1 696
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 169
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka