Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så nu är badrummet röjt. Rensat i alla lådor och sånt. Massa smink jag aldrig använder eller använt åkte ut bland annat. Är det nån idé att försöka sälja smink via tradera eller fb egentligen? Inga särskilda märken, men ovetydgt använt eller helt nytt (ögonskuggor främst )

Sitter under en filt och huttrar. Det har börjat snöa ute (skjut mig) och jag ska inom 30 min vara nere på kvartershaket och ta ett glas vin med en granne. Ser ut som skit. Har tappat bort hårborsten och sovit i denna "frisyr" sen nyårsafton. Kaozzz

Kallt som attan idag! Har släppt ut hästar och fixat stallet. Fick hjälp av en snäll vän med lilla bruna som har fått hoppa. Han är def ingen hoppepålle men herre Gud vad han tycker det är roligt. Riktigt fin och lösgjord i travarbetet efteråt. Blir bra det här inför imorgon när jag ska trimma :)

Det har börjat spöka hos grannen. :eek: Hon är öppen och diskuterar gärna, han flinar mest och försöker förlöjliga det hela :banghead: men jag tror innerst inne att han är lite byxis och vill spela macho. På förra stället dom bodde spökade det också men han hade alltid bortförklaringar medans resten av familjen kände av det som pågick men det stället hyrde dom bara. Ägaren rustade det huset när dom flyttat ut (dom ville rusta medans dom bodde där men ägaren satte sig på tvären, dom fick inte ens rödfärga) men ingen har bott i huset sen dess och det är 8 år sen, ägaren har sovit där en enda gång men åkte därifrån mitt i natten och har bara varit där dagtid sedan när han sett till stället.

I nya huset har det börjat hända grejer, jag har hela tiden känt av att något funnits på platsen, huset är nybyggt och enda byggnader som legat på det stället är 2 jordkällare då det var traktens gemensamma potatisåker med sandjord.

Härom kvällen vaknade hon av att ungarnas leksaksbil satte igång att blinka och låta så hon stängde av den och la sig igen. Strax därefter var det dags igen, då körde den runt på golvet och då fick hon nog och slängde ut den. Han flinar fortfarande åt det hela och påstår att hon drömt. :banghead:

Gamla stället ligger inte långt härifrån, bara 4-500 meter fågelvägen och jag har varit där mycket då jag slog gräs till hästen och högg ved åt mig och buskade och röjde innan dom flyttade in eftersom ingen bott på stället en längre tid och flyttat fort därifrån. När man sitter på foderbordet i skuggan och fikar och dörren som går UPP om man släpper den helt plötsligt far igen med ett brak en vindstilla sommardag när det är 25 grader varmt och solsken ute, sånt är svårt att bortförklara. :cool:

Idag ska jag äntligen hem
Känns skönt att jag börjat längta hem igen nu när jag bott hos mamma nästan 2 månader förutom 3 nätter vid jul
De negativa är att jag måste handla...

Sitter under en filt och huttrar. Det har börjat snöa ute (skjut mig) och jag ska inom 30 min vara nere på kvartershaket och ta ett glas vin med en granne. Ser ut som skit. Har tappat bort hårborsten och sovit i denna "frisyr" sen nyårsafton. Kaozzz
Frisyren har inget som helst att göra med det som finns under den och du skulle se oss här ute på vichan ibland, ojojojoj säger jag bara. :o :rofl:

Du ska ju gå till psykolog/kurator om jag förstått saken rätt, det här är ytterligare en anledning till att du ska göra det. Ta upp det där också, så du får hjälp att stärka din självkänsla och självbild. Får du det kommer du bli kräsnare :)

Hur man säger ifrån är att bara säga att ni inte ska ha kontakt annat än rent professionellt, försöker han ändå så svara inte eller upprepa samma sak, strikt professionellt. Han får dig dit han vill om du tillåter det, slutar du tillåta dig själv att göra som han tycker så har han inte den makten längre. Men hqr man svag självkänsla kan det varq tufft.
Det är lite det som är tanken med att verkligen gå till psykolog/kurator för att hjälpa mig få bättre verktyg att hantera situationen. För jag tror inte jag löser det på egen hand rent krasst.
Lite ironiskt nog har han sagt att vi ska vara professionella, men inte följt det själv, dags att påminna honom om det kanske. :angel:

Sitter och funderar vad jag ska hitta på, mina filmer jag hade beställt kom idag, tror jag kör ett race och tittar på lite Luftens Hjätar. :D
12476426_1173400699357441_414916942_n.jpg

Har besiktigat bilen(:up: nu finns det hopp om att vi får uppleva 30 000-milastrecket ihop :love:) och gjort ett ryck i tvättstugan, och nu kom jag liksom av mig lite. Har lite för många måsten just nu och då blir det inget med nåt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 510
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 319
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
55
· Visningar
1 702
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 170
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur