Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte sovit i min säng mer än 3 nätter sen 17 dec och då med sällskap. Underbart att få sova själv i den igen :o
Åh, den känslan kan jag förstå.
Måste vart liknande när jag var i Kina i över en månad och sen när jag kom hem hann jag knappt inte ens lägga huvudet mot kudden innan jag stensov. Vaknade på fel sida sängen, tydligen hade jag knuffat ur exet ur sängen, minns jag hade kramat honom gonatt på hans sida sängen, troligen då jag somnade.
När jag vaknade visst jag inte var jag var, kändes så bakvänt. :rofl:

Hur gör man då? Jag är rätt uppgiven.
Jag känner inte till hela historien men om jag fattat det hela så jobbar ni tillsammans?
Träffa honom så lite som möjligt. Du förtjänar bättre än att bli behandlad så. Sätt ett värde på dig själv och sänk dig inte till att nöja dig med någon på hans nivå.
Du har egentligen två val här, antingen så kan du vara destruktiv mot dig själv och fortsätta ha kontakt med honom och låta honom få dig att må dåligt för att du inte sätter ett högre egenvärde på dig själv. Annars kan du höja huvudet och känna att du är bättre än så, du förtjänar bättre och vägrar låta honom ta en massa plats i ditt liv och få dig att må dåligt. Det kräver lite övning, men övning ger färdighet och det blir lättare med tiden när du väl bestämt dig.
Ju mer uppmärksamhet du ger honom i dina tankar och ditt liv desto mer elak är du mot dig själv.

En människa som nervärderar en och får en att må dåligt är ingen viktig människa i ens liv.

Jag känner inte till hela historien men om jag fattat det hela så jobbar ni tillsammans?
Träffa honom så lite som möjligt. Du förtjänar bättre än att bli behandlad så. Sätt ett värde på dig själv och sänk dig inte till att nöja dig med någon på hans nivå.
Du har egentligen två val här, antingen så kan du vara destruktiv mot dig själv och fortsätta ha kontakt med honom och låta honom få dig att må dåligt för att du inte sätter ett högre egenvärde på dig själv. Annars kan du höja huvudet och känna att du är bättre än så, du förtjänar bättre och vägrar låta honom ta en massa plats i ditt liv och få dig att må dåligt. Det kräver lite övning, men övning ger färdighet och det blir lättare med tiden när du väl bestämt dig.
Ju mer uppmärksamhet du ger honom i dina tankar och ditt liv desto mer elak är du mot dig själv.

En människa som nervärderar en och får en att må dåligt är ingen viktig människa i ens liv.
Ja, vi jobbar på samma jobb.
Jag vet att ni är kloka och jag försöker, men det är sjukt svårt.
Funderar lite på hur man säger ifrån att han ska sluta. Jag ringer inte honom längre och det som ett steg i rätt riktning i alla fall.

Funderar lite på hur man säger ifrån att han ska sluta. Jag ringer inte honom längre och det som ett steg i rätt riktning i alla fall.
Ringer han dig? säg i så fall åt honom och sluta med det. Säg att du inte är intresserad och om han vägrar så spärra hans nummer.

Sitter och suckar åt alla facebookvänner som delar massor av "roliga" bilder på hur "riktiga tjejer" beter sig, ser ut och allt vad det nu är. Ibland liknande om killar också, men mest om hur tjejer "är". Alltid sådär irriterande stereotypisk idioti. Ok om de känner igen sig, men f*n, tänk ett steg längre! Mitt facebooknyhetsflöde svämmar över av sånt där just nu :banghead:

Just fått i mig frukosten. Ska nu klä mig (ordentligt, det är 12 minus ute) och åka till stallet. Tonåringen och hennes kompis tänkte tolka idag och jag ska röra lite på min grabb.

Nejdå, det är inte komplicerat. Nu har jag inte gjort det på en iPod men på särbons vanliga mp3-spelare.

Fan verkar som att för att synka med spotify måste jag ha ipod touch, som är typ nästan lika stor som iphone. Sjukt osmidigt och ovärt... kanske lika bra att använda mobilen och köra från den istället.

Du ska ju gå till psykolog/kurator om jag förstått saken rätt, det här är ytterligare en anledning till att du ska göra det. Ta upp det där också, så du får hjälp att stärka din självkänsla och självbild. Får du det kommer du bli kräsnare :)

Hur man säger ifrån är att bara säga att ni inte ska ha kontakt annat än rent professionellt, försöker han ändå så svara inte eller upprepa samma sak, strikt professionellt. Han får dig dit han vill om du tillåter det, slutar du tillåta dig själv att göra som han tycker så har han inte den makten längre. Men hqr man svag självkänsla kan det varq tufft.

Fan verkar som att för att synka med spotify måste jag ha ipod touch, som är typ nästan lika stor som iphone. Sjukt osmidigt och ovärt... kanske lika bra att använda mobilen och köra från den istället.

Jag har aldrig testat att göra så. Har du kollat deras hemsida? De hade bra instruktioner hur man gör för olika enheter.

Frukost intagen. Min nya målarbok animorphia lockar mer än städningen känner jag.. men måste ta tag i lägenheten :meh: går ju inte för dig att jag hejar på karln i hans städning/röjning efter hans ex flyttade ut och så ser det ut som hej kom och hjälp mig här hemma :cautious:

Jag har aldrig testat att göra så. Har du kollat deras hemsida? De hade bra instruktioner hur man gör för olika enheter.

Ja den mindre varianten nano har inte möjlighet att spela spotify bara itunes. Vilket är kasst. Så måste köpa den större varianten verkar det som. Får se. Har inte så stor lust att släpa på nåt som ser ut som en till iphone :p

Den ena överraskningen efter den andra trillar in. Väldigt uppskattat även om inget av det just nu gör mig oberoende rik :angel:
Fått undan massor och i dag börjar mina distanskurser! Om jag bara kunde få tag i den där boken så skulle det gå mycket bättre dock :cautious:
Nu ska vi bara se vad bödeln säger om mitt cv och pb också :nailbiting:

Äntligen måndag! Nytt försök med att få på vinterdäck på bilen,mer snö än i torsdags,svinkallt,bilen insnöad o frusen,tror jag sätter på kupevärmaren innan jag börjar skrapa fram den och lasta in däcken,nu ska jag ringa däckfirman.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
69 504
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 319
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
55
· Visningar
1 700
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 170
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.