Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 573
Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom på att jag hade en aktiveringsboll liggande som inte hunden har uppskattat! Så nu är kattungen sysselsatt ett tag och blir förhoppningsvis trött.

Jag har beslutat mig för att inte behålla henne. Hon förtjänar att få komma till någon som verkligen vill ha henne, jag tycker hon är hiskeligt söt och allt möjligt men jag är inte en sådan som uppskattar när djuren ska sova på mig, väcka med blöta nosar i ansiktet när dom kurrar och vill ha kärlek. Hemsk jag låter.... Jag är kattallergiker och klarar mig så länge dom inte är i ansiktet och kladdar.
Jag skulle gärna ta hand om henne åt dig, men tyvärr vill inte mina gamla tanter ha någon lillasyster. I alla fall inte den äldsta.

Känner mig så otroligt ambivalent gällande det mesta ! Rörigt utan ordning i sikte och jag saknar en strukturerad plan :arghh:

Och så lite ångest som alltid när det kommer till ekonomin :(

Känner mig så otroligt ambivalent gällande det mesta ! Rörigt utan ordning i sikte och jag saknar en strukturerad plan :arghh:

Och så lite ångest som alltid när det kommer till ekonomin :(
Ångesten med ekonomin känner jag allt för väl igen :( Inte roligt alls...

1,5 timme sen jag gick upp, och jag har "bara" hunnit betala privata räkningar, företagets räkningar, bokfört dessa och ätit frukost :eek: Måste lägga på ett kol... Ska hinna med frisörbesök är tanken, röja undan lite som ska skickas till Erikshjälpen, men först tänkte jag försöka lägga ut det på fb-köp och sälj, så måste ju ta kort på skiten, måste städa, plugga lite (om jag inte gör det ikväll hos karln) äta lunch, och gärna sy lite också... Bara 1,5 vecka tills jag åker till Dalarna i 3 mån.. mycket att förbereda!

Ja det är fruktansvärt jobbigt att gå +-0 och ligga back på nåt hela tiden. Jag behöver ett jobb men självkänslan sätter ganska mycket käppar i hjulet just nu.
Själv är jag ju student, så jag får ju in pengar, men de 9900 räcker inte långt när bara hyran är på 4000. Skönt nog är jag klar med lånet på mina ögon under våren, det gör 1577 kr mer i kassan sen, men tar examen i sommar, och mina sista pengar jag får är i maj, 2500 kr från CSN, sen har jag ingen aning om vad jag har för inkomst... Man brukar säga att pengar gör en inte lycklig, men nog fan underlättar det!!

Ska plugga lite engelska innan vi ska in till staden. Har precis skickat in en massa pengar på sparkontot efter ett samtal med lönekontoret. Fick lön som jag inte skulle ha, men valde att offra en del sparade semesterdagar. 37 sparade semesterdagar behövs nog inte eftersom det kommer några nya i år :angel:

Själv är jag ju student, så jag får ju in pengar, men de 9900 räcker inte långt när bara hyran är på 4000. Skönt nog är jag klar med lånet på mina ögon under våren, det gör 1577 kr mer i kassan sen, men tar examen i sommar, och mina sista pengar jag får är i maj, 2500 kr från CSN, sen har jag ingen aning om vad jag har för inkomst... Man brukar säga att pengar gör en inte lycklig, men nog fan underlättar det!!
Jag studerar med (fram till slutet på maj)så jag förstår precis. Pengarna räcker inte långt. Jag har dessutom fått låna en del för att klara glappet i studierna som blev över jul och nyår och det ska ju betalas tillbaka så som det är just nu så räcker inte pengarna alls och jag får ångest bara av att tänka på det vilket gör att jag har lite svårt att tag i det.

Ja det är fruktansvärt jobbigt att gå +-0 och ligga back på nåt hela tiden. Jag behöver ett jobb men självkänslan sätter ganska mycket käppar i hjulet just nu.
Jag lämnade såntdär bakom mig för många år sen men trots att jag lever på marginalerna och långt under existensminimum så lever jag gott, jag vänder på varenda krona och återanvänder allt som kan återanvändas men det finns en plan och den planen heter husbygge. Här är alla utflöden utom basic stängda och lyxkonsumtion som "nya" tv-n är finansierade genom div. transaktioner så det blev ett nollsummespel i slutet.

Snål,,,,,,,,tja kanske det men måste man så måste man.

Jag lämnade såntdär bakom mig för många år sen men trots att jag lever på marginalerna och långt under existensminimum så lever jag gott, jag vänder på varenda krona och återanvänder allt som kan återanvändas men det finns en plan och den planen heter husbygge. Här är alla utflöden utom basic stängda och lyxkonsumtion som "nya" tv-n är finansierade genom div. transaktioner så det blev ett nollsummespel i slutet.

Snål,,,,,,,,tja kanske det men måste man så måste man.
Jag lever knappast i överflöd eller har lyxgrejer och vänder och vrider verkligen på varenda krona. Det är ett måste för att ens vara i närheten av att få det att gå runt. Med en normal lön skulle det inte vara några som helst problem. På csn är det ganska knapert.

Lastar sopor, idag åker sista tjockskärmen på tippen och ett lass gammal presenning som gjort sitt och legat i vedboden på tork samt ett par säckar blandat mög. På väg från tippen ska jag mellanlanda på en firma och montera en nybyggd radiostyrning på en maskin och sen avslutar vi med att åka och käka pizza bestämde vi. Det gäller att passa in så montaget blir mellan arbetsdagens slut och kolsvart eftersom maskinen står utomhus.

Jag lever knappast i överflöd eller har lyxgrejer och vänder och vrider verkligen på varenda krona. Det är ett måste för att ens vara i närheten av att få det att gå runt. Med en normal lön skulle det inte vara några som helst problem. På csn är det ganska knapert.
Jag vet, och allt som inte är av nöden tvunget får skäras bort. Du har ju inget val, jag har däremot ett val men då riskerar jag att bli bostadslös om jag lever upp varenda spänn för kåken håller inte ihop så länge till. Med lite flyt så bor jag i en fryscontainer nästa vinter och kan lämna kåken åt sitt öde och börja bygga nytt. Huvudsaken det finns en plan och sen löser sig resten på ett eller annat sätt.

Jag studerar med (fram till slutet på maj)så jag förstår precis. Pengarna räcker inte långt. Jag har dessutom fått låna en del för att klara glappet i studierna som blev över jul och nyår och det ska ju betalas tillbaka så som det är just nu så räcker inte pengarna alls och jag får ångest bara av att tänka på det vilket gör att jag har lite svårt att tag i det.
Ja jag tömde mitt redan tidigare skrala sparkonto där vid jul :wtf: Och kreditkortet fick användas till mat typ :meh: Du kan inte försöka sälja lite kläder eller liknande på tradera/fb-grupper? Just kläder är det svårt att få så mycket för, men kan ju ge lite. Jag lyckades få in ca 900 kr på tradera nu i Januari, vilket var skönt.

Någon som vet något företag som levererar matkassar med bara ett par dagars varsel?
Jag skulle vilja ha en nu eller om ett par dagar men det är typ beställning en vecka innan,

Lillkattan kom upp i soffan och började släpa arslet mot den :turd: :cool: bara att kasta in henne i duschen, mycket sårad tjej men vad ska en göra. Bits för att ta sig ur gör hon tydligen också :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 56 57 58
Svar
1 154
· Visningar
42 312
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka