Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 573
Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker få tag på kommunal då de dragit för mycket pengar, men de verkar ha fullt upp för jag kopplas bara ner :meh:

Då var det nog inte bara resan du reagerade på ;)
Jag reser men använder huvudet och väljer bort stora folksamlingar, demonstrationer och liknande. Att hon inte gör det är i mina ögon ett större problem.
Gällande vad en mormor får stå ut med så kan du berätta för henne att min mormor mer än en gång besökt kalla ridhus och blåsiga tävlingsplatser, trots att vi inte ens bodde nära varandra. Det är väl jättekul att kolla på när barnbarnen utövar sin hobby.

*kram*

Föräldrar är spännande. Jag och min mor hade en rätt kass relation innan hon blev sjuk som blev värre första tiden hon var sjuk. Rent krasst har vi väl egentligen ingen relation idag eftersom hon inte känner igen mig. Det är naturligtvis jättejobbigt för hon gjorde mycket bra för mig också (båda mina föräldrar gjorde sitt bästa och jag har aldrig tvekat på att de älskade mig) men någonstans undrar jag om inte det hade varit jävligare för mig om pappa hade blivit dement. Vår relation var lugnare och mindre konfliktfylld. Men det är väl sådant man inte får säga.

Att inte vara med när barnbarnen utövar sin sport är något som mina morföräldrar inte hade övervägt. De stöttade sina barn och även sina barnbarn i deras respektive intressen (hade jag tagit upp skytte hade morfar hoppat upp och ner av lycka, han gillade när det small :D).

Min och mammas relation blir allt sämre och sämre med åren... :cautious: Jag är rätt övertygad om att hon älskar mig men jag har ständigt en känsla av att jag inte är tillräckligt bra, jag duger liksom inte... :( Det är så ofta som jag saknar min pappa för han var alltid engagerad i både mig och syrran, han var den som åkte och skjutsade och tog reda på saker om det som engagerade oss. Min mamma har varit med på en fotbollsmatch som sonen spelade, då tog hon med sig en bok och satt och läste... :crazy: Hon vill helst att vi ska hälsa på henne och då ska vi gå på museum och bli kultiverade för det har vi så ont om i vårat vardagsliv... :crazy:

Gah vad det här blev jobbigt igen, ofta lyckas jag hålla henne borta från min hjärna och lever mitt liv som jag vill med så ibland så slipper hon in och ställer till det. :(

Jag har bokat in en konsultationstid med en PT på gymmet. Har blivit lite väl "lös" (och tung! :eek::nailbiting: ) och behöver en spark i röven helt enkelt. Tror att jag behöver hjälp med ett schema liksom, blir så halvdant när jag grejar på egen hand.

Min och mammas relation blir allt sämre och sämre med åren... :cautious: Jag är rätt övertygad om att hon älskar mig men jag har ständigt en känsla av att jag inte är tillräckligt bra, jag duger liksom inte... :( Det är så ofta som jag saknar min pappa för han var alltid engagerad i både mig och syrran, han var den som åkte och skjutsade och tog reda på saker om det som engagerade oss. Min mamma har varit med på en fotbollsmatch som sonen spelade, då tog hon med sig en bok och satt och läste... :crazy: Hon vill helst att vi ska hälsa på henne och då ska vi gå på museum och bli kultiverade för det har vi så ont om i vårat vardagsliv... :crazy:

Gah vad det här blev jobbigt igen, ofta lyckas jag hålla henne borta från min hjärna och lever mitt liv som jag vill med så ibland så slipper hon in och ställer till det. :(

Usch, så tråkigt att du känner så :( Jag kan tyvärr inte hjälpa dig så himla mycket mer än att hålla en tumme för att du snart mår bättre igen :up:

Usch, så tråkigt att du känner så :( Jag kan tyvärr inte hjälpa dig så himla mycket mer än att hålla en tumme för att du snart mår bättre igen :up:
Nä det hjälper att gnälla lite, det finns nog inte så mycket att göra åt det mer än att jag måste försöka behålla min gåsmentalitet hela tiden när det gäller henne...

Lyckats vakna efter de mest märkliga och jobbiga drömmar. I fass står "livliga drömmar" med som en vanlig biverkan. Visserligen bra att jag sover, men är inte säker på att hjärnan blir så utvilad :cautious:
+5 grader ute idag gör verkligen inte att det känns bättre.
Ge tillbaka min snö, det som gör att hundarna håller sig rena och som gör det ljusare ute!!

Ska leverera skyttevästen idag, får bättre betalt för den än vad jag trodde :up: Tänkte mig nånstans runt 4-500 kr (materialet kostade ca 140 kr och tog nog ca 6-7 timmar, med en del trail and error...) Hon som beställt den frågade om det blev bra med 800 kr, eller 1000 kr O_o:D "800 blir jättebra!" :) Hon tyckte jag skulle annonsera i skyttetidning att jag kunde sy såna, tydligen svårt att hitta just skyttevästar.

Ska leverera skyttevästen idag, får bättre betalt för den än vad jag trodde :up: Tänkte mig nånstans runt 4-500 kr (materialet kostade ca 140 kr och tog nog ca 6-7 timmar, med en del trail and error...) Hon som beställt den frågade om det blev bra med 800 kr, eller 1000 kr O_o:D "800 blir jättebra!" :) Hon tyckte jag skulle annonsera i skyttetidning att jag kunde sy såna, tydligen svårt att hitta just skyttevästar.
O_o Vad är det för specialväst? Jag hittar skyttevästar från 300 kr och uppåt... Men visst för en specialsydd skulle jag vara beredd att betala 800 -1000 kr också, speciellt som tjej eftersom de flesta är sydda för män... :meh: Jag fick ju en i julklapp som jag fick gå upp rejält i storlek på för att få plats med brösten... :rofl:

Tog kaninen på bar gärning när han tuggade på sladdar vid tvn. Som tur var inga innehållande ström för då hade nog både kanin och sladd sagt poff.
Nu är kanin:devil: instängd i sin bur (troligen mycket ovetandes om varför) och mitt humör gick från dåligt till sämre....

Sol ute, funderar på att ge mig ut i smutsen med kameran (och hundarna) för att försöka få lite positivt i mig.

Kanonväder ute! Blir så byggsugen ,så jag tror jag ska åka till stan o köpa en ny leksak i form av en såg som jag inte vet vad den heter ,men hur den ser ut. :o:D
Den är inbyggd i ett "bord" och klingan kommer upp i mitten,sågen är utformad för att man ska kunna såga lååååååååååååååånga saker rakt, alla andra sågar jag har är fulla så fort jag ska såga en längre sträcka rakt.
När jag ändå är i stan kan jag lika gärna köpa ett klickgolv till hundrummet.:idea:

Fick post från Handelsbanken till "XX dödsbo" idag, är det nån som vet var jag gör av det? Det är damen som hyrde lägenheten innan mig. I vanliga fall brukar jag lägga tillbaka det i lådan med "åter avsändaren adresstaten flyttat", det kanske funkar även med post till dödsbon?

O_o Vad är det för specialväst? Jag hittar skyttevästar från 300 kr och uppåt... Men visst för en specialsydd skulle jag vara beredd att betala 800 -1000 kr också, speciellt som tjej eftersom de flesta är sydda för män... :meh: Jag fick ju en i julklapp som jag fick gå upp rejält i storlek på för att få plats med brösten... :rofl:
Jadu ingen aning! Den jag har sytt är mörk i färgen, skinnförstärkt vid höger axel/bröst har en bröstficka och en ficka på var sida nere som är skinnförstärkta och veck bak på ryggen för lite bättre rörelsevidd och sen tre knappar som knäppning... den jag "kopierat" är sydd i Italien tydligen.
Enligt beställaren var det svårt att hitta nått som inte var jaktväst (med massa fickor antar jag) och västar i nät och med jakt märken på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 47 48 49
Svar
967
· Visningar
36 809
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka