Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ont i magen och hulkat över toaletten nu på kvällen. Detta är sjukt!
Sonen verkar hyfsat frisk ändå tur nog. Är livrädd för att behöva ställa in veckans planer då vi ska åka till Göteborg och ha kul.

Avundsjuka är när man vill ha det någon annan får. Missunnsamhet är när man tyckar att någon inte skall få något därför man själv inte får det.

Att vara missunsam ar nar man ar sa avundsjuk att man "miss unnar" nagon det den har.
Jag kunde inte komma pa nagon bra definition, men har ar nagra bra motsats ord:
villig, generös, godhjärtad; belåten, nöjd, tillfreds ... sa missunsam betyder att man ar motsatsen mot det.

Handelsbanken har ändrat så man kan bara ta ut pengar på ett kontor nu i min stad och minimum summan är 5000kr. Så om mitt kort skulle försvinna eller nåt sånt och jag bara har 3000kr kvar på kontot så kan jag alltså inte ta ut dessa ens via banken utan får vänta tills nytt kort kommer på posten.

Alltså jag verkligen HATAR sån här jävla "storebror" fasoner :rage: :rage: :rage: :rage:

Surt. Men om det får dig att känna dig lite bättre så insåg jag utgör att jag tappat bort mitt Svenska kort också (Singapore kortet tappade jag bort för 1.5 vecka sedan, insåg i helgen att de också stängt av mitt Singapore nummer :confused: utan det kan jag ibte få verifierings koderna för överföringar. Så jag har noll och ingen tillgång till pengar :banana: Tror att jag har just precis för att betala löner till personalen den här veckan uttaget :up: Känner mig vuxen mao.

Bank problem deluxe just nu :cool:

Att vara missunsam ar nar man ar sa avundsjuk att man "miss unnar" nagon det den har.
Jag kunde inte komma pa nagon bra definition, men har ar nagra bra motsats ord:
villig, generös, godhjärtad; belåten, nöjd, tillfreds ... sa missunsam betyder att man ar motsatsen mot det.

Jag missunnar Skatteverket mina 20 tusen :rage:

För att återgå till tråden borde jag gå och lägga mig :angel:

Surt. Men om det får dig att känna dig lite bättre så insåg jag utgör att jag tappat bort mitt Svenska kort också (Singapore kortet tappade jag bort för 1.5 vecka sedan, insåg i helgen att de också stängt av mitt Singapore nummer :confused: utan det kan jag ibte få verifierings koderna för överföringar. Så jag har noll och ingen tillgång till pengar :banana: Tror att jag har just precis för att betala löner till personalen den här veckan uttaget :up: Känner mig vuxen mao.

Bank problem deluxe just nu :cool:
Varför stängde de av ditt Singapore nummer? Tur du kan lösa det ändå men attans så låst man känner sig!

Vi kom fram till i stallet att om tekniken går under så är vi alla fattiga som kyrkråttor för allt vi har är siffror på banken, men pensionärerna lär vara rika för dom alltid kontanter ute ;)

Ont i huvudet och sovit för lite. Har dessutom tonvis som MÅSTE göras efter jobbet. Kommer bli en lång dag i dag .......

Ett väldigt tröttsamt möte igår fick mig att ligga vaken och tänka och jaga upp mig halva natten. Så som utsatta människor behandlas är gräsligt. Känns som att mindre du har och mer stöd du behöver desto mer ska du piskas in i en disciplinerande kontrollerande ram som inte funkar ens för den mest välfungerande människa. Så gnälls det på utanförskapet. :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
287
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 843
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
69 993
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring