Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kolla lödningarna till stiften för kabeln på båda korten samt testa kabeln för brott ...
Det är inget sånt fel, det är nån krets på kortet som sagt upp sig. Jag har bytt kondensatorer (vanligt fel) och lött loss och mätt alla dioder och ger mig nu på transistorbryggan som det KAN vara, är det inte den så är det en kondensator av dom ytmonterade som pajat. Frekvenssvinget fram till lågspänningen är rätt och mätt med oscilloskopet så bryggan svänger som den ska. Dagens switchade nätdelar är svåra att felsöka iom. att styrsignalerna kan gå fel väg med utsläckning av signalen som följd och då tappar lågspänningskretsen spänning.

Det har provats ... men min gar inte ens in i ett stall for att ata om det ar morkare an utanfor och andra hastar i hagen (som kan tankas tranga honom da). Han ar mycket ADHD och radd for det mesta har i varlden ... dessutom var han hingst tills han var 6 ar gammal sa "vaksamhets instinkterna" sitter kvar.

Jag har dock varit med om att parkera min (mycket bra!) transport i hagen med kompisens truck framfor ... tva av hastarna i hagen, min och en till, gick aldrig in i den. Kompisens hast alskade sin transport ... aven efter att han var med om en olycka dar de korde av vagen.:grin:
Då har han för mycket mat runt omkring, hungern brukar ju vara en utmärkt källa till "problemlösning". Det var en liten märr som vägrade gå in nån annan stans än i sitt eget stall, hon botades med transport, gruspaddock och mat i transporten. Vatten däremot fanns utanför och på kvällen-natten hade hon börjat gå in där och äta, dan efter var hon inne flera gånger och sen löste det hela sig, hon gick efter en vecka tom. efter mig in i jordkällaren helt lös bara för att kolla om det fanns nåt kul där. :D

Då har han för mycket mat runt omkring, hungern brukar ju vara en utmärkt källa till "problemlösning". Det var en liten märr som vägrade gå in nån annan stans än i sitt eget stall, hon botades med transport, gruspaddock och mat i transporten. Vatten däremot fanns utanför och på kvällen-natten hade hon börjat gå in där och äta, dan efter var hon inne flera gånger och sen löste det hela sig, hon gick efter en vecka tom. efter mig in i jordkällaren helt lös bara för att kolla om det fanns nåt kul där. :D

Aven nar min lille gubbe kom till Oregon och sag ut sa har vagrade han viss mat och framfor allt matsituationer. Han ar, som sagt, ganska radd av sig och utsatter sig inte for tranga lagen dar "det hastatande monstret" kan komma at honom frivilligt. Han litar daremot pa mig och foljer mig aven genom mycket laskiga :grin: smala passager och annars otacka platser.

IMG_0290_zpsj90tdr1q.jpg

skulle precis sitta upp på svarta faran när påminnelsen om att det var dags att åka till VC kom :meh: Någon hade förträngt det..
Snel Hest lallade hem igen och jag fick kasta mig iväg. Men nu är det avklarat, fått bassning om medicineringen av astsman :o, hästar motionerade, fått vila lite och inser att det är dags att äta något.. Potatis och sill känns jättebra idag. Om katten tillåter att jag reser på mig då :angel: Hon ligger och spinn-snarkar tätt intill mig. Snuttan.

Borde städa lite här hemma med. Sadelkammaren och stallet är snygga av nån anledning? Förkylningshelvetet verkar ha dragit till blåkulla, det tackar jag för iaf :D

Jag har tagit helg sen några timmar tillbaka och är och handlar det allra nödvändigaste "måste ha" och svär över att det är så jävla dyrt att leva :arghh:

Däremot är det både dyrt och oekonomisk att äta pizza, men jag har faktiskt förtjänat den :angel: så nu sitter jag på pizzerian och väntar på att den ska bli klar :d

Kom hem och hittade en faktura på en prenumeration jag inte har beställt och där tidningsmottagare inte ens är jag.

Min kära dotters nya favorit är makrill i tomatsås. Hon åt en burk när vi kom hem från dagis. Sen ringde telefonen så jag sa åt henne att vänta med burk nummer två. Gjorde hon det? Nej :banghead: (Det slutade med att det skvätte tomatsås i min dators tangentbord och på den vita soffan.)

Hemma efer en ansträngande dag på jobbet med nya kollegan som medhjälpare. Han är inte så peppad att ta tag i saker precis.... Jag föreslog att han kunde planera tisdagen och onsdagens lektioner eftersom jag slutar sen. Det var han itne pigg på utan det skulle jag göra. Dock kommer jag att lämna honom med klassen rätt långa stunder.

Hittade ett missat samtal på mobilen och det visade sig att tapeterna jag beställde igår hade kommit idag. Så i helgen finns det möjlighet att tapetsera gästhusets kök.

Avkomman körde till Holland igår kväll och jag messade i morse och bad om ett hej ifall det var OK.
Det kom ett "Hej". :D
Vi är en mångordig familj....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 837
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
297
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 225
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka