Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i solen och fräknar mig. Underbart!

photobucket.com/user/tuaphua/media/Mobile%20Uploads/image_zpsbcffy4ym.jpg.html]
image_zpsbcffy4ym.jpg
[/URL]

Men så där ja, fått i mig en macka så nu kan kanske den här dagen börja lite smått?
Har varit vaken många timmar men lång startsträcka tydligen. :angel:

De har sålt en etta i huset bredvid för 4,3 mille. Ett litet jävla rum på typ 27 kvm. Kul jul. bostadsmarknaden är kaoz och värre lär det bli. Kan nog sluta drömma om en paradvåning med 50 kvm walk in closet :rofl:
Alltså.. Jag älskar Sthlm :love:
Men priserna är äckliga. Faktiskt...

Jag fick ett infall för några år sedan att jag måste bo vid havet. sp hamnade utanför stan..älskar det..:love:

Ska fortsätta med felsökning av plattskärm idag, 312 volt spänning efter likriktaren, :up: 12 volt efter spänningsregulatorn, :up: invändiga säkringarna hela och dioderna i högspänningsdelen hela, :up: men lik förbannat ingen utspänning till controllerkortet. :banghead: :rage: :arghh: :turd:

Jag SKA hitta felet!!!! :rage: :mad:

2016-03-23%2017.49.29.jpg

Sitter och funderar på hur man bäst ska öva med lastträningen så hästen går på och jag står kvar utanför.
Skitenkelt, morötter-äpplen inne i transporten så kommer hästen att slita sig och springa in i transporten så fort den får se en transport. :up:

Verkligen inte. Och få personer finner shopping och kläder så tråkigt som jag gör.
@tornblomma är lite märklig som gillar sånt ;)
När jag hade tryckeriet hade jag 2 sorters pikétröjor, två sorters collegetröjor och 3 sorters t-shirts samt 2 sorters mjukisställ, inget mera att välja på. Den tredje sorten av t-shirtsen var av "endagskvalitet" som knappt tålde en tvätt men funkade som mäsströjor och kostade hiskeliga 3:- styck in. "Kvalitet, nää det ingår inte i det priset." :laugh:

Jag ska snart åka iväg och provrida en häst för eventuellt framtida medryttarskap. Jag är faktiskt lite nervös. Dels brukar jag tycka det är lite spännande att rida nya hästar, men denna pålle har stått i 3 veckor för att ägaren varit utomlands och sen hade den en hovböld. Den ska visst vara snäll ändå.

Men faan vad gött med bara ni två. Jag ska ha mammas påskmat. Nooom
Köpte två fina entrcoteer och en massa grönt, lite delikatesser och annat gött. Tror det får bli ugnsrostade rotfrukter med vitlök och örter till i kväll. Resten av påsken får vi improvisera. Har ganska mycket kött av olika slag i frysen och har nu gott om råvaror hemma. Och vin. Nu behöver jag inte lämna tomten på hela påsken om jag inte vill :up:

Skitenkelt, morötter-äpplen inne i transporten så kommer hästen att slita sig och springa in i transporten så fort den får se en transport. :up:

Inte min hast. Han ar den "pickigaste" som finns nar det galler att ata. Visst gillar han morotter ... men det skulle inte falla honom in att gora nagot extra for morotter, havre, eller vad man har som mat. Att matte gar bredvid och forsakrar honom att det ar ofarligt hjalper dock och darfor ar han latt att lasta. :p

Köpte två fina entrcoteer och en massa grönt, lite delikatesser och annat gött. Tror det får bli ugnsrostade rotfrukter med vitlök och örter till i kväll. Resten av påsken får vi improvisera. Har ganska mycket kött av olika slag i frysen och har nu gott om råvaror hemma. Och vin. Nu behöver jag inte lämna tomten på hela påsken om jag inte vill :up:
Jag kom på att jag nog bör göra nåt med potatisen som är kvar i ena påsen så ikväll blir det lapskojs eftersom jag hittade en burk salta biten som tappat etiketten för ett tag sen. :)

Ska fortsätta med felsökning av plattskärm idag, 312 volt spänning efter likriktaren, :up: 12 volt efter spänningsregulatorn, :up: invändiga säkringarna hela och dioderna i högspänningsdelen hela, :up: men lik förbannat ingen utspänning till controllerkortet. :banghead: :rage: :arghh: :turd:

Jag SKA hitta felet!!!! :rage: :mad:

2016-03-23%2017.49.29.jpg

Kolla lödningarna till stiften för kabeln på båda korten samt testa kabeln för brott ...

Inte min hast. Han ar den "pickigaste" som finns nar det galler att ata. Visst gillar han morotter ... men det skulle inte falla honom in att gora nagot extra for morotter, havre, eller vad man har som mat. Att matte gar bredvid och forsakrar honom att det ar ofarligt hjalper dock och darfor ar han latt att lasta. :p
På förra stället hade jag ett vrak till transport som "matlåda" i hagen och en skrotbil kopplad framför så där fick folk lämna sina olastbara hästar och det tog inte lång tid innan hästarna lastade sig själva i precis vad som helst, den värsta busen som inte gick att få in ens med linor och plegisil och som reds till mig tog 10 dar att få lastbar utan "handpåläggning" och när han skulle hem igen så nästan slet han sig i stallet för att få komma in i transporten. :rofl:

Det bästa och enklaste är när dom får lära sig själva. :up:

På förra stället hade jag ett vrak till transport som "matlåda" i hagen och en skrotbil kopplad framför så där fick folk lämna sina olastbara hästar och det tog inte lång tid innan hästarna lastade sig själva i precis vad som helst, den värsta busen som inte gick att få in ens med linor och plegisil och som reds till mig tog 10 dar att få lastbar utan "handpåläggning" och när han skulle hem igen så nästan slet han sig i stallet för att få komma in i transporten. :rofl:

Det bästa och enklaste är när dom får lära sig själva. :up:

Det har provats ... men min gar inte ens in i ett stall for att ata om det ar morkare an utanfor och andra hastar i hagen (som kan tankas tranga honom da). Han ar mycket ADHD och radd for det mesta har i varlden ... dessutom var han hingst tills han var 6 ar gammal sa "vaksamhets instinkterna" sitter kvar.

Jag har dock varit med om att parkera min (mycket bra!) transport i hagen med kompisens truck framfor ... tva av hastarna i hagen, min och en till, gick aldrig in i den. Kompisens hast alskade sin transport ... aven efter att han var med om en olycka dar de korde av vagen.:grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 837
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
297
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 956
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 222
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31