Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött och ont i ryggen efter att ha stått och gått hela dagen. Men klart nöjd efter en lång arbetsdag, var en kollegas sista dag så hon bjöd på galet gott fika, alldeles nybakat :d
Sedan kom gruppledaren in med ett jätteägg fullt med godis till alla i personalen. Hon hann knappt ställa ner det innan alla kastade sig över det haha, nu är jag ledig till på tis och jag gissar att ägget är slut långt innan dess (varför kan man aldrig ta bort smileys för :d ) :D
Dagen har varit tvärlugn utan ett dugg att göra, fullständig kaos, tvärlugnt och kaos igen.

Har kommit hem efter provridningen. Det gick bra. Hästen hade stått i 3 veckor, men det var ingen fara på taket. Galoppen var ju jihoooo, men han var ändå fullt reglerbar. Det är ju en riktigt läromästare som gått svår hoppning och fälttävlan, men han ger inget gratis. Ägaren berättade glatt att det tagit henne 2 år att lära sig rida honom, men att det kanske skulle gå fortare för mig. Haha, vi får se.

När jag betalat sommardäcken och månadens låneinbetalning har jag typ en tusenlapp kvar som ska räcka till majlöningen. Såvida det inte dyker upp nån slant från Försäkringskassan också.

Nåväl. Det är smällar man få ta när man hittar ett nytt jobb som ser ut att bli både roligt och givande! :). Nästa vecka ska jag njuta av en arbetslös dag. Slutar sista mars och börjar nytt jobb 4 april. Minisemester ;)

Kom just hem från jobbet efter något av en helvetesdag. Men nu är jag ledig i fyra dagar och imorgon ska jag och Nikita till min pappa och styvmor + att min bror som jag inte sett på länge är där också. Och på vägen hem köpte jag några sillar, senap, whisky och citron som jag ska äta efter påsk :) ska köpa lite god rökt/gravad lax, det blir mumma.

När jag betalat sommardäcken och månadens låneinbetalning har jag typ en tusenlapp kvar som ska räcka till majlöningen. Såvida det inte dyker upp nån slant från Försäkringskassan också.

Nåväl. Det är smällar man få ta när man hittar ett nytt jobb som ser ut att bli både roligt och givande! :). Nästa vecka ska jag njuta av en arbetslös dag. Slutar sista mars och börjar nytt jobb 4 april. Minisemester ;)
Du ser väl till att inte bli av med sgi på de dagarna? Räcker med en dag där man inte är inregistrerad på jobb, af eller annat sådant så nollas den har jag fått lära mig (dock inte den hårda vägen för just mig).
Bara så det inte blir någon jobbig överraskning

Du ser väl till att inte bli av med sgi på de dagarna? Räcker med en dag där man inte är inregistrerad på jobb, af eller annat sådant så nollas den har jag fått lära mig (dock inte den hårda vägen för just mig).
Bara så det inte blir någon jobbig överraskning
Va? :eek:
Det måste kollas upp.

Kanske kan man göra det den enkla vägen. anmäla sig till AF men inte söka någon ersättning. (det är rätt mycket som ska fixas för de där dagarna för att få ersättning. Avregistrera firman, begära intyg från andra jobb jag har etc.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 837
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
297
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 225
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka