Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer man upp till familjen på besök och vad får man? Skura, skrubba och måla om terassmöbler, diska och skala potatis :cautious:

Fast det är rätt ok ändå när belöningen är fantastisk påsklunch i strålande sol och grillad lammiddag :love:

Glad påsk allihop! :D

Var har du varit senaste 1000 åren?

Alla vet ju att familj är något som skal undvikas för de setter dig bara i arbete och ända du får i gengäld är en madrass och lite smulor att äta ...:D

Puh. Det är både roligt och jobbigt med gäster. Nu har de åkt men de glömde kvar ett barn :up:

Vi ska vila våra arma fötter i soffan och äta mer godis.

Anmäl genast till socialen, sådana oansvariga föräldrar som glömmer kvar sitt BARN och förstör andras kväll med supande och vuxenmys får inte undkomma rättvisan ... :mad::angel::D

Om BARNET är tillräcklig stor för att åka borste på katt skulle jag genast satt en dammvippa eller diskborste i handen på vederbörande, eventuellt även mopp och vattenhink:D
Jag är väl ingen slavdrivare heller. Hen har redan matat getter, burit disk och dekorerat såväl påskkris som middagsbord. Någon gång måste hen få vila. Ja, så att hen orkar arbeta imorgon också :sneaky:

Jag är väl ingen slavdrivare heller. Hen har redan matat getter, burit disk och dekorerat såväl påskkris som middagsbord. Någon gång måste hen få vila. Ja, så att hen orkar arbeta imorgon också :sneaky:

Påskkris, är det när kvinna kommer på att kvinna glömt åka kvast till blåkulla. eller när kvinna uppdagar att godiset tagit slut redan på Påskafton vid 20 tiden?:confused: :angel: :D

Colic.jpg

Fyy elaka bihålor borde förbjudas tycker jag & det omgående.:devil:

Krya på dig och du kan alltid hota A med att tant hallonsaft kan komma om hon inte sköter sig
Jag har en väldigt nära vän som hotar med mig till barnen men det finns en förklaring.
Lillebror höll på att springa framför en lastbil och jag fick tag på honom (och i ren förskräckelse/halvt hjärtsnörp höjer jag nog rösten lite mycket) så det händer att föräldrarna ringer och jag bara spelar med och inte alls vet vad det handlar om egentligen men ytterst effektivt verkar det.
Barnen är inte livrädda för mig men dem vet när det är allvar eller man kan skoja, lekar vilda lekar ihop mellanåt så jag funkar tydligen som lektant med trots alls, tack & lov :o
Hon är snorigare än vad jag är så hon somnade utan problem :up: hoppas hon sover bra också! Imorgon bitti kommer ju hela familjen och sjunger för henne :) :love:

Apropå barn och katter. Systersonen, 12 år, träffar bara katt när han är här, de har två rottisar själva. Och katten har typ alltid varit livrädd för kidsen så han har inte så stor erfarenhet av henne. Idag skulle han lägga sig på gästsängen där katten låg och frågade först hur man fick den att gå :D vi sa att han skulle knö ner sig bredvid så skulle hon nog gå. Det gjorde hon inte. :angel: Efter ett tag ropar han att han tror att katten är arg, den morrade och satte klorna i honom :D njae, förklarade jag, hon spinner och bäddar på dig, och till och med dreglar, hon hade det urmysigt! :love: :D Inte så lätt för en inbiten hundmänniska att läsa av en katt alltid. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
299
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
104 103
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 300
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025