Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så här på en Lördagskväll sitter jag och funderar.

Alla säger att Ulla och Kålle red, men ingen jag frågar kan svara på vart de red eller vilken diciplin:cautious:

Kan någon klok gumma hjälpa mig med svaret?

Eftersom det är sommartid inatt så kanske man kan gå och lägga sig snart? Klockan är ju ändå en timme senare.
enda nackdelen med att ställa om klockorna fram å tillbaka är att den (är det biologiska klockan det kallas?) som inte ändrar sig, kroppen är fortfarande inställd på den gamla tiden. Det är nog det jobbigaste.

Aha är det därför bussen tar längre tid från Falköping till Trädet än in till Falköping FRÅN Trädet? ? :)
Håller mig nog till Ulricehamn :nailbiting::nailbiting::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Uschlehamn eller Ulrice-helvetes-hamn, som det kallas på jobbet. :rofl::rofl::rofl:
Vet i alla fall att det med svordommen kommer av en som skulle säga Ulricehamn, men stammade och blev så arg tillslut när den inte kunde säga det rätt. Det andra har jag ingen aning om... :angel:

Uschlehamn eller Ulrice-helvetes-hamn, som det kallas på jobbet. :rofl::rofl::rofl:
Vet i alla fall att det med svordommen kommer av en som skulle säga Ulricehamn, men stammade och blev så arg tillslut när den inte kunde säga det rätt. Det andra har jag ingen aning om... :angel:
Ulricehamn är en liten men väldigt mysig stad av vad jag sett hittills.
Mycket backar dock :)

Ulricehamn är en liten men väldigt mysig stad av vad jag sett hittills.
Mycket backar dock :)
Jag fattar inte varför dom inte gjorde sig av med den långa uppförsbacken, när de byggde om rv40. Gamla backen på rv40 fastnade lastbilar i jämnt, nya är nästan lika backig, återstår att se om den är bättre eller sämre än den gamla, i alla fall vintertid.
Det jag tyckte var trevligt med nya vägen är att man ser rätt upp i skidbacken när man kommer från Jönköping. :)

Tittade precis på den här och funderade ifall det är vanligt att ston har problem med detta?

Har barnolja hemma, så kanske borde ta med den ner till stallet imorrn och prova?

Äsch, Red Wings blev just mosade av Pens, The Streak kommer att brytas i år. I have the saaaadz. :rage:

Så nu sitter jag och lyssnar till GHS i bakgrunden för att muntra upp mig lite och undviker noga alla kommentarer eller referat om matchen, löjligt jag vet, men grrrr.

Jag har alltid haft ston och har aldrig haft det problemet.
Vet inte hur jag halkade in på den videon, men tanken slog mig att fråga om det var någon som kände igen det. Jag har själv ett sto, men inte upplevt något, men jag vet inte om det är något som i så fall skulle märkas tydligt eller hur det funkar.

Hon är snorigare än vad jag är så hon somnade utan problem :up: hoppas hon sover bra också! Imorgon bitti kommer ju hela familjen och sjunger för henne :) :love:

Men va? fyller hon nu igen?
Var ju inte länge sedan jag fick bilderna på henne som liten liten knoddis juh.
Hmm hur gammal har jag blivit tro?
(hittade förvisso nya grå strån i skalen för ett tag sen men trodde det var förbrända hjärnceller bara juh :o)

Men va? fyller hon nu igen?
Var ju inte länge sedan jag fick bilderna på henne som liten liten knoddis juh.
Hmm hur gammal har jag blivit tro?
(hittade förvisso nya grå strån i skalen för ett tag sen men trodde det var förbrända hjärnceller bara juh :o)
Japp, nu är det dags igen! För femte gången ;) hon är lite större nu :angel:
12677509_231400727207180_123880623_n.jpg

Men lika knäpp och galen :D :love:

Vad skulle jag göra utan gymmet, personalen, passen och passkamraterna där?
Ibland/allt för ofta känns det som att det är det enda jag har. Det absolut enda.
Det som alltid får mig att bli glad, fylld med energi, sprallig, pigg, positiv...hålla ihop, hålla ut, klara kriser. Leva livet...
När inget/ingen annan finns fysiskt nära, eller när det känns som att allt rasar, jag är ensammast i hela världen.
Då känns det som att det är det enda jag har.
Ska det vara så?
Hur hade det blivit om olyckan gjort så jag aldrig kunnat vara där mer? Vad hade jag haft då liksom?
Ensamhet, tomhet, orkeslöshet och allmän känsla av att vara oönskad och värdelös.
Inte ofta någon spontant hör av sig och frågar hur jag mår eller om vi ska ses...eller ja det sistnämnda händer faktiskt aldrig. Någonsin.

(nej, jag mår inte bra, tackar som frågar!)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
295
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 921
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 194
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Chat GPT
  • Annonsera Mera VIII