Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som om mitt liv inte redan var nog värdelöst råkade jag se min drömsnubbe tillsammans med en tjej i stil med tjejerna som jobbar på NK- kosmetik. Tänk platinablond med ful hårförlängning, lösögonfransar och smink i sju toner för mörk nyans samt ett tre centimeter djupt lager som hon troligen måste hyvla av med osthyvel varje kväll.
VARFÖÖÖÖÖÖÖÖR???
Tröståt en påse choklad och lyssnade på Bonnie Tyler på repeat tills jag nästan var i stånd att skjuta mig själv.

:heart:heart:heart

Hoppas det vänder snart, du måste ringa VC och berätta hur du mår av det du äter nu. Så där ska du inte känna :crazy:

Jag orkar inte bråka mer..
Sökte för smärta, fick slätröntgen, sjukgymnast (som sa att jag skulle sluta rida och skickade hem mig) och en massa tabletter. Jag vet att jag mår dåligt av dem, och det sa jag till läkaren. Pratade med en sjuksköterska i morse som bara sa "läkaren återkommer om dosen ska ändras". Så jag biter väl ihop och mumsar klart mina piller.. Ont har jag också det hjälper ju inte där heller..

Misstänker att det är ett litet mysigt skov på gång, har mått lite misstänkt bra sista tiden och varit så väldigt på topp med massa glädje och energi. Så det är kanske kulmen nu och sen ner i källaren igen. Kanske ringa och be om nya mediciner mot det med (börja om igen där med, heja precis vad jag orkar med nu!)

Som om mitt liv inte redan var nog värdelöst råkade jag se min drömsnubbe tillsammans med en tjej i stil med tjejerna som jobbar på NK- kosmetik. Tänk platinablond med ful hårförlängning, lösögonfransar och smink i sju toner för mörk nyans samt ett tre centimeter djupt lager som hon troligen måste hyvla av med osthyvel varje kväll.
VARFÖÖÖÖÖÖÖÖR???
Tröståt en påse choklad och lyssnade på Bonnie Tyler på repeat tills jag nästan var i stånd att skjuta mig själv.
Du får trösta dig med att ha han ihop det med en sån tjej så är han inte värd dig! :heart

Totalt off känner jag mig, men det kanske blir bättre med lite mat i magen... :angel: Pasta och kycklingrester, jag tror jag får snygga till det med lite bacon också, helst skulle jag vilja ha champinjoner men det vart inga kvar efter helgen... :(

Jag orkar inte bråka mer..
Sökte för smärta, fick slätröntgen, sjukgymnast (som sa att jag skulle sluta rida och skickade hem mig) och en massa tabletter. Jag vet att jag mår dåligt av dem, och det sa jag till läkaren. Pratade med en sjuksköterska i morse som bara sa "läkaren återkommer om dosen ska ändras". Så jag biter väl ihop och mumsar klart mina piller.. Ont har jag också det hjälper ju inte där heller..

Misstänker att det är ett litet mysigt skov på gång, har mått lite misstänkt bra sista tiden och varit så väldigt på topp med massa glädje och energi. Så det är kanske kulmen nu och sen ner i källaren igen. Kanske ringa och be om nya mediciner mot det med (börja om igen där med, heja precis vad jag orkar med nu!)

Återkommer läkaren :crazy: ( några gör det, det vet vi båda två men jag har svårt att tro att det bara är läkaren som är glömsk utan att det är för hårt arbetstryck på alla som jobbar med sjukvård )

Att gå runt och ha ont så länge som du haft bryter ner alla personer dvs inte bara bukefalister och påverkar psyket negativt :down:

Du får trösta dig med att ha han ihop det med en sån tjej så är han inte värd dig! :heart

Totalt off känner jag mig, men det kanske blir bättre med lite mat i magen... :angel: Pasta och kycklingrester, jag tror jag får snygga till det med lite bacon också, helst skulle jag vilja ha champinjoner men det vart inga kvar efter helgen... :(
Har du kopierat sakerna i min kyl :eek: ,exakt vad jag just ätit + majs.

Jag tvärsomnade på soffan på eftermiddagen och vaknade strax innan 19 :o Jag tror min kropp kommit på att den är sjuk den jäveln :cautious: *har inte tid*

Det finns kalkon kvar men den får vara tills imorgon så nu håller jag på att göra (färdig)gyoza till middag. Lagom slött :p

@mandalaki: Bör man gå någon slags Historik för Bukefalos 101 innan man börjar posta här? :eek:

Jag måste diska... Men det är flera meter till köket :arghh:

Vi är några som hängt här rätt länge (mitt nick är samma som innan men fick starta om för några år sedan när jag inte loggat in mig på ett tag) och precis som i andra sådana sammanhang blir det både vänskap och slitningar ;) :D Det flesta av oss är nog rätt snälla :)

Har sån beslutsångest. Har två alternativ;
1. Stå kvar där jag står nu. Älskar det stallet! Enda stallet jag varit i där man får energi av att vara där, man blir så glad! Dränerade men små hagar, helt nybyggt stall med toalett och pentry. Upplyst ridbana. Dock extremt skralt med körvägar, man får köra på samma markväg hela tiden = ganska tradigt när man har några stycken hästar att köra... En av mina närmsta vänner står i stallet, vi hjälps åt med våra hästar. Det ligger långt från min nya bostadsort, men kommer ha avlastning 2-3 vardagar i veckan då jag slipper åka dit. Åker tåg+buss dit, tar sammanlagt 1 timme och 20 min... Ligger "på vägen" hem från jobb dock, men det är såklart en avstickare. All service utom mockning ingår. Kommer vara tungt att åka hela vägen vintertid bara för att mocka (mina har vintervila).

2. Stall 1 km från mitt hus. Milslånga körvägar i skog, de tar aldrig slut. Ej ridbana, men 800 meter till ridklubben där det hålls träningar i körning samt finns maratonhinder. Ingen spolspilta. Äldre stall. Inte dränerade hagar, men däremot större hagar än vad de har i dagsläget. 200:- dyrare än vad jag betalar i dagsläget och man måste ta 50% av alla stallpass.

Vad ska jag välja tycker ni?

Aaw jag har världens gulligaste kompis! :love: Han ska följa med mig till läkaren imorgon efter jobbet som stöd. Han kommer inte säga särskilt mycket, det gör han aldrig, men bara att han är med hjälper massor! Han ringde och pratade med sin samtalskontakt och lyckades få en akuttid hos en kurator och en läkare imorgon.
Han har dessutom pratat med gruppchefen så vi får gå ihop på ett lättare jobb imorgon. Har jag underbara arbetskompisar eller vad? :love: Känns redan lättare (ja, förutom de rent fysiska symtomen då) :love::love:

Grit-instruktören tror precis som jag, att jag är redo för GS nästa release, om tre månader! :bump:
Releasen efter det, om ca ett halvår är jag nog redo för Bodypump igen också :banana: känns lättare att räkna i releaser än i månader.
Känns skönt att vara omgiven av så fina människor som tror på mig och peppar mig! :bump:

Är så mycket roligare att lyssna på glada, positiva och härliga människor som känner mig! Riktig energiboost varje gång!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
280
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 867
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka