Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 696
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyckats sova tio timmar i sträck. Känner mig ändå som en halvklubbad säl och händerna skakar som asplöv.
Är glad att jag hamnat på ett bra praktikställe, för då borde stressen lägga sig framöver
Gillar så klart inte att du känner dig halvklubbad men att du har hamnat på ett bra ställe!
Hur länge skulle du vara där?

Vaknade av att något bankade utanför. Det blev lite fix men jag fick ut henne till slut ;) Knäpphäst!

14993432_10154744736929066_2959573600788789626_n.jpg

Vila ryggen en stund sedan bädda sängen. Har dammsugit och svabbat lite golv, det känns i bäckenet. Men lite i taget fungerar ganska bra.

Startade precis datorn. Dags att kolla hur stockholmarna klarar av trafiken idag... Idag måste jag lyckas ta mig till jobbet.

---
Heh. Det första jag hittar, på sveriges radios hemsida:
"Det är fortsatt stora störningar i trafiken på flera platser i Stockholms län. Undvik att ta bilen och välj spårbunden trafik."

Startade precis datorn. Dags att kolla hur stockholmarna klarar av trafiken idag... Idag måste jag lyckas ta mig till jobbet.

---
Heh. Det första jag hittar, på sveriges radios hemsida:
"Det är fortsatt stora störningar i trafiken på flera platser i Stockholms län. Undvik att ta bilen och välj spårbunden trafik."

Ser lite dystert ut ;)

Ser lite dystert ut ;)
Ja alltså, vad sjutton ÄR det här? Det är ju plogat på många vägar nu (säkert inte alla, men i min kommun är det plogat även på vägar med låg prioritet) och det har inte snöat sedan igår. Färre pendeltågsavgångar, förseningar och inställda busslinjer verkar det också vara, så det är ju inte ens en liten chans att jag kan ta mig fram med kollektivtrafiken.

Nu pratar de på radion om flera lastbilar som kört in i räcken, som måste bärgas bort, att man bör ha hängslen, livrem, säkerhetsbälte och ett hårt tag i ratten om man ska köra i området kring mitt jobb eftersom det är så halt av packad snö.... :banghead:

Ja alltså, vad sjutton ÄR det här? Det är ju plogat på många vägar nu (säkert inte alla, men i min kommun är det plogat även på vägar med låg prioritet) och det har inte snöat sedan igår. Färre pendeltågsavgångar, förseningar och inställda busslinjer verkar det också vara, så det är ju inte ens en liten chans att jag kan ta mig fram med kollektivtrafiken.

Nu pratar de på radion om flera lastbilar som kört in i räcken, som måste bärgas bort, att man bör ha hängslen, livrem, säkerhetsbälte och ett hårt tag i ratten om man ska köra i området kring mitt jobb eftersom det är så halt av packad snö.... :banghead:

Kan trösta dig med att i innerstaden har det inte plogats alls ännu.

Sådär.
Provtagen och klar. Fick influensaspruta samtidigt. Kollade om det var möjligt iom jag var förkyld och det skulle kanske eventuellt medföra ett aningen lägre skydd. Men det kan jag ta. Jobbar med människor som till absoluta majoriteten är småbarnsföräldrar.... Hundratalet småbarnsföräldrar är en virusbomb :D

What? Varför inte? Hur tror de att något ska fungera då? :banghead:

Nu pratar de på radio om lastbilar som står stilla fan överallt... Måste inte lastbilar ha vinterdäck eller varför klarar de inte snö?

Straffet för att bo centralt:D

Vi pulsar och går på små stigar. Lilla granntanten kommer inte ut, hennes rullator är inte terränggående.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 441
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 903
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 331
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 414
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka