Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 695
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och följer aftonbladets chatt om att snön påverkar trafiken i Sthlm och förundras över hur folk tänker och blir upprörda, ömsom skratt ömsom tandgnisslan över inläggen.
Jag såg en höjdare på deras chatt under valbevakningen, typ: "Men vad är det här med att komma upp i 270 elektorsröster, öppnar de bara random röster och så vinner den som först kommer till 270 och sedan slutar man räkna eller vad? Och alla andra röster då?"
:banghead::rofl:

Har precis kommit hem till min mor. Även jag såg något på Aftonbladet om snöröjningen i Sthlm, men nu orkar jag inte bry mig längre. Jag var ut med bilen och tyckte att den äntligen var rolig att köra igen ;) Fyrhjulsdriften kommer verkligen till sin rätt på de sämre plogade vägarna nu..

Nu väntar jag på att min mor ska komma hem efter en mindre operation. Ska vara hos henne resten av dagen så att hon kan få hjälp om det är något som behövs osv :)

Sitter och skriver på ett kompletterande CV om vad jag hade för mig under några år när jag var arbetslös och inte mådde så bra. Hur i helvete får man det att låta ok? :nailbiting: Begäran om komplettering är därför att det är ett statligt jobb som kan överklagas.

Iofs så begärde de det efter att sett mina meriter. Men tja, ett antal års arbetslöshet känns inget vidare, särskilt med tanke på en del fysiska problem. :crazy:

Det är ganska intressant att det är den enda staden i Sverige som totalt packar ihop vid snö och ändå så har vi vinter varje år.:wtf:

Fast det är det inte.

Och den mängden snö som kom igår är inte "som vanligt". De hann inte med på Arlanda heller.

Problemet är att det är så mycket folk överallt att det inte går att snöröja effektivt. Trafikmängden i Sthlm är enorm och Essingeleden mfl kryper fram i vanlig rusning också.

Det är nog för att vi har runt 1 miljon invånare som ska trängas i tät bebyggelse med bil eller på någon av de 450 busslinjerna. ;) Gissar att det lättare att hålla trafiken flytande i glesare bebyggelse med markant färre trafikanter.
Fast det har ju mest varit sommardäck o dålig snöröjning som varit felet,som alla år.
Dobbis som bott i huvudstaden 18 år

En bra dag på jobbet där jag ser fram emot semestern med sambon byttes till gråt. Vi får ingen barnlöshetsutredning för vi är inte folkbokförda tillsammans (medvetet val och det kommer inte ske de närmaste tre åren). Vi lär få spara pengar för att söka hjälp utomlands.
Får se om vi får ställa in oss på att bli barnlösa.

En bra dag på jobbet där jag ser fram emot semestern med sambon byttes till gråt. Vi får ingen barnlöshetsutredning för vi är inte folkbokförda tillsammans (medvetet val och det kommer inte ske de närmaste tre åren). Vi lär få spara pengar för att söka hjälp utomlands.
biteme_bigarmhug.gif

:( :heart :heart
Miljoner och åter miljoner varma kramar!

Trist men inte helt oväntat väl :(

Hade också blivit sänkt!!

Fast en utredning bör ni ju få, det är ju bara hjälpen som ska vara villkorad.

(Ja det är ju inte så bara.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 418
Senast: tanten
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 842
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 331
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 409
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka