Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, och onödigt och det jag grämer mig över att jag kan ju bättre än så. Pinsammaste var väl att det hände precis utanför jobbet och alla i lunchrummet såg. :o
Usch då. Att ha publik när det skiter sig är inget man vill ha.

Själv lyckades jag dra min gammelbils ena framskärm mot grindstolpen första gången jag skulle backa in vid mitt hus. Jag anser mig bra på att backa men där sket det sig. Det var mörkt och det var snö så infarten syntes inte. Jag hade ett minne av (och en känsla av) att infarten gick snett in vid stolparna så jag rattade åt sidan för att inte köra upp i rabatten. Det var förvisso rätt tänkt men jag backade in från fel håll och så är det trångt mellan stolparna. Scratch... oops :o

sitter i telefonkö till banken och väntar på att slånbärssaften to be ska sila klart sig i silduken.
medan jag väntar på bättre tider så myser jag över att det finns snööön tolka på söndag tjohoo:love:

Ja, och onödigt och det jag grämer mig över att jag kan ju bättre än så. Pinsammaste var väl att det hände precis utanför jobbet och alla i lunchrummet såg. :o
391600_4338757661494_852743924_n.jpg

Funkar bilden?

Det var väl egentligen inte så hemskt men lite pinsamt :o Jag kom inte loss på egen hand utan fick be en kollega komma ut och dra loss mig samtidigt som kunder passerade. För självklart hände det på infarten till jobbet, precis bredvid kundparkeringen.. :up: (Numera byter jag till vinterhjul i tid!)

391600_4338757661494_852743924_n.jpg

Funkar bilden?

Det var väl egentligen inte så hemskt men lite pinsamt :o Jag kom inte loss på egen hand utan fick be en kollega komma ut och dra loss mig samtidigt som kunder passerade. För självklart hände det på infarten till jobbet, precis bredvid kundparkeringen.. :up: (Numera byter jag till vinterhjul i tid!)
Jag hade lätt bytt med dig, hade det inte varit betongsuggor i vägen hade jag kanat in i en parkerad bil, om bilden jag sänder med i meddelandet funkar så ser ni.

15879310_1511994748831366_114445951_n.jpg

Usch då. Att ha publik när det skiter sig är inget man vill ha.

Själv lyckades jag dra min gammelbils ena framskärm mot grindstolpen första gången jag skulle backa in vid mitt hus. Jag anser mig bra på att backa men där sket det sig. Det var mörkt och det var snö så infarten syntes inte. Jag hade ett minne av (och en känsla av) att infarten gick snett in vid stolparna så jag rattade åt sidan för att inte köra upp i rabatten. Det var förvisso rätt tänkt men jag backade in från fel håll och så är det trångt mellan stolparna. Scratch... oops :o
Nä, men får väl trösta mig med att det var min egen personbil och inte lastbilen i alla fall. :angel:

Förvisso har ju mitt x gjort en värre skada på den bilen än jag lyckades med, och den är fortfarande inte lagad. Detta kommer jag laga hur som, speciellt med tanke på att jag hade tänkt byta bil, kommer ju dra ner rejält på priset om den ser ut som ett mähä i framänden.

Usch, skönt att du slapp köra på den parkerade bilen men jag förstår att det känns riktigt trist :down:
Ja, man får se det positivt. Bilen går ju att laga och blir inte så kostsamt heller. Tror självrisken låg på 4000kr och det kommer definitivt gå på mycket mer än så. Minns när pappas 940 råkade ut för något liknande, då kostade det 15 000kr att reparera.

@mooi Hoppas det går bra med telefonsamtalet! Här får du en pepp-dans :D

:bump: :banana: :bow: :banana: :bump:

Nu har jag budat -dock tyvärr via sms, men har ringt säljaren flera gånger under dagen men bara fått upptaget och nyss blev jag bortklickad med automeddelande "Skicka meddelande" så skrev att jag sökt henne under dagen och vad det gäller. Skrivit att hon får fundera på saken och sen återkomma - och accepterar hon så vill vi gå vidare med besiktning.

Nu vågar jag inte titta på telefonen mer idag :nailbiting:

Ja, man får se det positivt. Bilen går ju att laga och blir inte så kostsamt heller. Tror självrisken låg på 4000kr och det kommer definitivt gå på mycket mer än så. Minns när pappas 940 råkade ut för något liknande, då kostade det 15 000kr att reparera.
Försäkringar är riktigt bra att ha! Några gånger har jag suckat över dyra försäkringspremier men när det händer något så är det skönt att ha bilen helförsäkrad :up:
Har fått testa min försäkring några gånger när jag var lite yngre :angel: Den stackars Volvon i tidigare inlägget levde ett hårt liv, en gång körde sambon in i motorvärmarstolpen hemma ungefär en vecka efter att bilen hade blivit lagad och omlackad efter en tidigare olycka(blev påkörd av en som missade högerregeln..). Var bara att åka tillbaka till lackfirman och be dom fixa den igen :o:rofl:

Försäkringar är riktigt bra att ha! Några gånger har jag suckat över dyra försäkringspremier men när det händer något så är det skönt att ha bilen helförsäkrad :up:
Har fått testa min försäkring några gånger när jag var lite yngre :angel: Den stackars Volvon i tidigare inlägget levde ett hårt liv, en gång körde sambon in i motorvärmarstolpen hemma ungefär en vecka efter att bilen hade blivit lagad och omlackad efter en tidigare olycka(blev påkörd av en som missade högerregeln..). Var bara att åka tillbaka till lackfirman och be dom fixa den igen :o:rofl:
Precis, nått ska man väl ha ut för att man betalar dyra pengar, bara inte premien går upp nu för att det hänt nått. :o
Ajdå, det där är ju lite Murphy's lag om alltings djävlighet.

Torkat bort oanade mängder snorblobbor i boxarna och skurat stallgångwn med virkon där mina stått och droppat snor. Förvisso är alla i stallet smittade men nån hejd kan det ju få vara.
Sprutat och gett metacam. Nu ska jag vara en roligarr matte och servera gotter istället.
Jag har nog missat något. Vad har ni råkat ut för?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 249
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 449
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka