Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter seriöst med mössa på inne, nedbäddad i soffan med underställ, sockor, ulltofflor, ylleponcho, två yllefiltar och ett duntäcke. Det är 21 grader i rummet och kakelugnen är igångsparkad. Fryser ändå, men nu börjar det bli drägligt :meh:

Jag tycker det är jättebra att du tänker på att du skall klara dig ekonomiskt men samtidigt tycker jag också att man kan njuta av en ekonomisk lättnad på rätt sätt. Vilket du tycks göra. Dvs du ser till att bli av med gamla synder. Vilket i sin tur förenklar för dig om ni skulle separera.

Problem blir det ju först om du tex skaffar dig tio hästar som du bara har råd med så länge du är ihop med din sambo.

Sen om jag hade varit den sambon som haft mer pengar så hade jag väldigt gärna velat hjälpa till. Inte för att göra dig beroende av mig utan för att göra livet i alla fall lite lättare för någon jag bryr mig om :)

Jag tycker att du kanske kan försöka njuta av att saker för i alla fall tillfället är lite lättare för dig, för nog allt har du haft din del av motgångar här i livet.

(Sen har jag givetvis inte en aning hur din sambo tänker utan jag utgår helt från mig själv)
Tack jo jag försöker njuta också. Sambon är väldigt omtänksam och anser att jag behöver få ha det bra nån gång med. Det är bara jag som är ovan med nån som tänker så.
Men jag har bara katten och kaninen nu och så ska det förbli ett bra tag framöver. Planen är väl att nånstans kunna lösa körkortet med.
Måste bara lära mig att vi är två som betalar nu :D

Pappa ringde nyss med tråkiga nyheter. Farmor fick åka ambulans till sjukhuset för nån dag sedan, inflammation var det då. Nu visade det sig vara barnsjukan, som satt sig i lungorna. Hon kan inte svälja, så pappa sa att de tror inte hon kommer överleva. Det hänger just nu på hur länge hennes hjärta orkar slå.... :(
Kramar till dig.

Mina grabbar får pc nu så bör det vända för dem. Alla utom en lösdrift är smittade och smittspridarna (dolda smittbärare) är identifierade. Prinsessan har bara höjd temp utöver snoret så jag hoppas hon klarar det bra.
Håller tummarna och skickar en stor peppkram!

Pappa ringde nyss med tråkiga nyheter. Farmor fick åka ambulans till sjukhuset för nån dag sedan, inflammation var det då. Nu visade det sig vara barnsjukan, som satt sig i lungorna. Hon kan inte svälja, så pappa sa att de tror inte hon kommer överleva. Det hänger just nu på hur länge hennes hjärta orkar slå.... :(
Usch vad tråkigt! Håller tummarna att hon blir bättre.

Jag lär väl vara en av få som köper glass när det är mysiga -20.3 grader ute :meh: Men, hoppas den lindrar halsen. Hemma från affären nu iaf och ska fixa lite mat innan det blir någon glass.

Beklagar :(

:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 248
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 449
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025