Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på hur välmotiverat det är att ge sig ut på sin dagliga promenad/joggingtur i -17 grader. Normalt sett hade jag gjort det, men nu är jag lite nojigare för luftvägarna :P

kroppen vägrade tina efter ridturen så nu sitter jag i morgonrocken med mitt te och tända ljus efter en lång varm dusch. Till och med tårna tinade utan att trilla av till slut ;)

Undrar dock om pållan fryser i sitt tvåhundra gr med hals och vill ha sitt 400gr? :cautious: vi ska ju få -20 här i natt...

Jag funderar på hur välmotiverat det är att ge sig ut på sin dagliga promenad/joggingtur i -17 grader. Normalt sett hade jag gjort det, men nu är jag lite nojigare för luftvägarna :P

Varför mer nojig nu än innan? Är det pga bromsmedicinen så är det inget att oroa sig för.

Du råkar inte ut för några baciller när det är så kallt ute ;)

Fryser i fältkontoret, jag fick inte tag på värden innan jag åkte hit så det var bara underhållsvärmen på :crazy: Jag hoppas det blir varmt snabbt, det är rejält kallt ute och det skulle bli kallare imorgon (när jag ska ut och knata omkring i skogen :meh:). Jag vet inte hur kallt det är här dock, jag måste köpa nytt batteri till termometern imorgon.

Det skulle vara -30 hos särbon imorgon :crazy:
Inte bättre hemma hos dig. SMHI tror att du ska ha -25 imorgon bitti.
Att jämföra med att de påstår att det i grannbyn två km bort är -21 nu. Och jag har -24. Utan att bo i köldhål...

Pappa ringde nyss med tråkiga nyheter. Farmor fick åka ambulans till sjukhuset för nån dag sedan, inflammation var det då. Nu visade det sig vara barnsjukan, som satt sig i lungorna. Hon kan inte svälja, så pappa sa att de tror inte hon kommer överleva. Det hänger just nu på hur länge hennes hjärta orkar slå.... :(
Kram :heart Går igenom exakt samma sak just nu, hade gärna börjat året på ett lite roligare sätt :cry:

Gjorde nya naglar i tisdags på ett nytt ställe och dom är lite längre än jag är van vid.

Det är lite problematiskt att skriva på tangentbord nu :angel: :rofl:

Tror jag måste korta ner dom lite grann :D

Varför mer nojig nu än innan? Är det pga bromsmedicinen så är det inget att oroa sig för.

Du råkar inte ut för några baciller när det är så kallt ute ;)

Nej nej, inte på grund av bromsen i sig utan för att jag hade en så lång förkylning i samma veva som jag fick den, som satte sig i luftvägarna och jag kan känna av det lite än :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 248
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 448
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka