Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte någon peppa mig? Sitter i skrivande stund och skriver på en tenta som en den sista delen av en 15 hp kurs på avancerad nivå, sedan är den klar (inte orolig för att jag blir underkänd där). Sedan har jag klarat av ytterligare en 7,5. Meeen nu inser jag att jag trots allt inte kommer att klara den sista 7,5 kursen, om de inte kan erbjuda möjlighet att tenta om senare. Känner mig hemskt misslyckad, men visst är det väl inte så illa pinkat att ha klarat av 22,5 hp samma höst som man genomgått en utredning, fått en diagnos och påbörjat behandling och inte alls mått så bra? Känner mig kluven :(

Kan inte någon peppa mig? Sitter i skrivande stund och skriver på en tenta som en den sista delen av en 15 hp kurs på avancerad nivå, sedan är den klar (inte orolig för att jag blir underkänd där). Sedan har jag klarat av ytterligare en 7,5. Meeen nu inser jag att jag trots allt inte kommer att klara den sista 7,5 kursen, om de inte kan erbjuda möjlighet att tenta om senare. Känner mig hemskt misslyckad, men visst är det väl inte så illa pinkat att ha klarat av 22,5 hp samma höst som man genomgått en utredning, fått en diagnos och påbörjat behandling och inte alls mått så bra? Känner mig kluven :(

Nej, det är inte konstigt med tanke på utredningen och sjukdomen i sig!

*stor pepp* :banana: :bump: :bow: :banana: :bump: :bow:

Edit: Och nu blev jag lite yr av titta på gif:arna... :cautious: :laugh:

Nej det är jättebra!!!
Du har ju dessutom tagit fler poäng än vad du inte tagit, tre gånger så många tom!

Shiiiit, varför är jag så nervös för, det är inte direkt att det är första gången någonsin som jag ska köra lastbil och jobba imorrn... varför? :nailbiting: :nailbiting:

Du har gjort ett hästjobb som klarat så mycket samtidigt. Du borde vara stolt över dig själv :bump::banana::bump:

Sitter och funderar på vad för träning som jag kan komma igång med. Behöver verkligen träning, framförallt för magen, men känner bara :wtf: åt allt. Måste ur den här onda spiralen (må dåligt - trötstäta/inte orka gå ut med hunden - må ännu sämre). Men hur?

Ska tex iväg på semester med mamma om 3 veckor och inte ens det ser jag fram emot, för att jag är på tok för rund om magen för mitt eget tycke (jo, mitt BMI håller med om att det är för mycket också).

Messade "ragget" förut. Får se om eller när han svarar....:nailbiting:
Hoppas det går bättre för dig än för mig ;)
Ja, det är det.
Känns fel att "gilla" inlägget, men tack för svaret! Lovade bror att läsa på lite innan jag bestämmer mig, så det får jag se till att göra.
Tycker det är helt fantastiskt bea jobbat av dig att klara så många hp med allt du gått igenom det senaste! Heja dig :banana:

Tacksam att ni svarar iaf :)

Pratade med vännen och kom på en annan lösning om jag väljer att inte åka till Turkiet. Så nu kan jag ta ut att hon ska bli besviken ut ekvationen, och då lutar det nog åt att jag hellre åker än inte gör det. Men ska grunna lite på det!

Oron har lagt sig något dock :)
Min kollega var till Turkiet över jul. Hon resonerade att så länge ud inte avråder så kunde hon tänka sig att åka. Hon sa att hon kände sig tryggare att åka dit än att åka och hälsa på sin kompis i Malmö. Och helt fel har hon kanske inte? Men jag förstår att du grubblar.

Min kollega var till Turkiet över jul. Hon resonerade att så länge ud inte avråder så kunde hon tänka sig att åka. Hon sa att hon kände sig tryggare att åka dit än att åka och hälsa på sin kompis i Malmö. Och helt fel har hon kanske inte? Men jag förstår att du grubblar.
Tack för svaret, alltid bra att läsa hur andra resonerar :)

@Ceta Jag tänker att det mest handlar om din känsla. Vissa länder är mer utsatta än andra men trygg är man ju ingenstans. Frågan är väl mest om man känner sig trygg nog för att kunna ha en trevlig semester. Jag för min del väljer bort Turkiet men andra känner ju uppenbarligen sig trygga nog att åka.

Nu märks det att jag bara sovit 3 timmar i natt. Jag tänkte försöka härda ut någon timme till innan jag kraschar i bingen.

Good point, men det är väl rätt ordentligt mycket vanligare i Turkiet?

Kan ärligt säga att jag hade valt ett annat resemål för mig och vännen än Turkiet, (att vi ska resa har varit bestämt i ett år), om det inte varit för hennes anledning just i detta fallet. Men som sagt, kanske är jag (eller snarare min familj i detta fallet) för nojiga..

Det är det men för egen del hade det inte hindrat mig. Inte heller tar jag ansvar för andra människors eventuella oro.

Var iväg till Ikea efter lunchen. Hittade hyacinter och amaryllisar på Fynd-avdelningen, 10 spänn styck. (3 hyacinter 10 kr). :banana:Sen in på Apoteket och hämta ut lite piller.
Har städat bort julen, har bara granen kvar. Men den får jag ta i morgon.
Har packat frukost-påsen till imorgon. Är ju jobbardag i morgon...:wtf:
Tagit fram kläder och ska duscha av mig snart. Får bara hitta på ett sätt att plasta in knät. :confused:Som är tejpad av sjukgymnasten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 234
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 436
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka